معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای انجام فرآیندهای آموزشی به صورت الکترونیک برنامه الکترونیک سازی، یکسان سازی و ساماندهی کلیه فرآیندهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان در سامانه جامع آموزشی دانشگاه اجرایی و عملیاتی شد.
دکتر سیدعلی علمداران در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 3 ماهه نخست امسال کارها و برنامههای شاخص اجرا شده و به نتیجه رسیده زیادی داشت که مهمترین آن افتتاح رسمی مجتمع آموزشی شهید دکتر خوارزمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با نام و یام شهید جمهور، آیت الله رئیسی بود.
وی با اشاره به الکترونیک سازی، یکسان سازی و ساماندهی کلیه فرآیندهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان در سامانه جامع آموزشی این دانشگاه، بیان کرد: با این اقدام برنامههای آموزشی همچون فرآیند توزیع عادلانه پایان نامه بین اساتید راهنما، انتخاب استاد راهنما، تصویب موضوع پروپوزال، ارائه گزارش پیشرفت پایان نامه، دفاع از پایان نامه و ثبت الکترونیک پایان نامه در تمامی مقاطع و مبتنی بر اجرای کلیه قوانین، آئیننامهها و مصوبات دوره به صورت الکترونیکی قابل انجام است.
دکتر علمداران اضافه کرد: همچنین بازبینی، ابلاغ و پایش مستمر شاخصهای ارزیابی عملکرد حوزه تحصیلات تکمیلی دانشکدههای تابعه مبتنی بر شاخصهای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهرهوری و نیز برگزاری فراخوان بورس دورههای تکمیلی کوتاه مدت خارج از کشور دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) با استفاده از تسهیلات ویژه دانشگاه از دیگر اقدامات شاخص صورت گرفته در حوزه آموزش در 3 ماهه نخست امسال بوده است.
وی ضمن تأکید بر ارتقاء شاخص های بین المللیسازی حوزه آموزش، تصریح کرد: در این خصوص میتوان به موارد شاخصی همچون برگزاری فراخوان بورس نوع 1 و نوع 2 دانشجویان بینالمللی برای پذیرفته شدگان برتر مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی، دستیاری تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپی بالینی پزشکی و دندانپزشکی، تهیه و تصویب بسته تشویقی فعالیت های بینالمللی سازی، کسب رتبه دوم وزارتی در سامانه Education Iran مبتنی بر بیشترین اطلاعات بارگذاری شده و میزان بازدید، تهیه و تصویب شیوهنامه برگزاری دوره دکتری تخصصی (Ph.D) مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاههای خارج از کشور، طرح همکاری های علمی، آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کشور جمهوری ترکمنستان، تنظیم شیوهنامه پیشنهادی آموزش مجازی دانشجویان غیرایرانی و تدوین سند بینالمللی سازی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اقدام مهم صورت گرفته در خصوص فعال کردن مرکز آموزش مهارتی و حرفهای دانشگاه و از طریق فعال کردن مؤسسات خصوصی مجری دورههای آموزشی مهارتی و حرفهای و همچنین فعال کردن دانشگاههاو دانشکدههای علوم پزشکی سطح کلان منطقه 9 آمایشی به منظور راهاندازی و ساماندهی دورههای مهارتی و حرفهای بود.
دکتر علمداران گفت: همچنین باید اشاره کنیم که تدوین کتابچه شرح وظایف و نحوه معادل سازی فعالیتهای اعضای هیأت علمی و اخذ مجوز از شورای دانشگاه و طراحی تحت وب شاخص نسبت هیات علمی به دانشجو برای تمامی گروههای آموزشی دانشگاه ذیل سامانه جامع آماری دانشگاه در 3 ماهه نخست امسال بوده است.