مدير آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،اظهار کرد: در راستای تسریع روند پذیرش و احراز هویت بیمار و همچنین کاهش مشکلات احراز هویت و ثبت اثرانگشت به صورت فیزیکی، سامانه ثبت اثرانگشت و امضای الکترونیک در سیستم سپید راه اندازی شد.
مهندس احسان جلیلی در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه بیمارستان های هوشمند، روش ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی را تغییر داده اند که باعث به حداکثر رساندن کارایی، افزایش کیفیت مراقبت، بهبود فرآیندهای موجود و کسب رضایت بهتر بیمار میشود،خاطر نشان کرد: با این اقدام اثر انگشت و امضاء بیمار ،ولی بیمار و یا سایر افراد ثبت میگردد و ضمن افزایش دقت و کارایی سیستم، در تمام فرم ها و گزارشاتی که نیاز باشد مورد استفاده قرار میگیرد و به این شکل تمام اسناد و فرم ها به صورت آرشیو در سیستم ذخیره میگردد و در صورت لزوم مجدد چاپ می شود.
مدير آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:همچنین در مرحله بعدی امکان اسکن کارت ملی هوشمند به سیستم اضافه میگردد که اطلاعات بیمار به صورت آنلاین از ثبت احوال دریافت می شود که باعث می شود از هرگونه سوء استفاده از اطلاعات افراد جلوگیری گردد.