معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر استفاده از ظرفیت دانشکده دندانپزشکی در جذب دانشجویان بین الملل تأکید کرد.
به گزارش وب دا، دکتر شاپور بدیعی در بازدید از دانشکده دندانپزشکی و نشست با مسئولان این دانشکده ، ضمن بررسی روند پذیرش و ظرفیت های دانشکدهدر پذیرش دانشجویان بین الملل اظهار کرد: با شکل گیری معاونت بین الملل توانسته ایم اقدامات ویژه ای در جذب دانشجو بین الملل از چند کشور همسایه از جمله عراق، لبنان و افغانستان داشته باشیم
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ظرفیت های دانشگاه در پذیرش دانشجویان بین الملل اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی قرار است در تمامی دانشکده ها، واحد مدیریت بین الملل تشکیل شود تا ضمن ارتباط بیشتر با دانشجویان بین الملل، زمینه جذب بیشتر دانشجویان این حوزه فراهم شود.
دکتر معین تقوی معاون آموزشی دانشکده دنداپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اشاره به اینکه 800 دانشجو و 105 عضو هیأت علمی در دانشکده دندانپزشکی مشهد در 11 رشته آسیبشناسی دهان، فک و صورت، بیماریهای دهان، فک و صورت، رادیولوژی دهان، فک و صورت، جراحی دهان، فک و صورت، ارتودانتیکس، پریودانتیکس، پروتزهای دندانی، ترمیمی و زیبایی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی، دندانپزشکی کودکان، و درمان ریشه تحصیل و تدریس میکنند بنابراین می توانیم از توانمندی ها و ظرفیت های این دانشکده در جذب دانشجوی بین الملل استفاده نماییم.
دکتر معین تقوی ادامه داد: این دانشکده جایگاه سوم کشور را در حوزههای آموزشی و پژوهشی در اختیار دارد، و از پیشتازان حوزه دندانپزشکی در بخشهای آموزش و پژوهش هستند و ما معتقدیم با توجه به توانمندیهای علمی که در اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد میبینیم رسیدن به جایگاههای بهتر دور از دسترس نیست و تمام تلاشمان این است که در مسیر ارتقاء جایگاه کنونی گام برداریم و بتوانیم از دانشجویان بین الملل بعنوان سفیران خود در کشورهای خارجی استفاده نماییم.
وی بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی مشهد طرحها، اقدامات و دستاوردهای شاخص زیادی در حوزه بین الملل داشته است، خاطرنشان کرد: در این حوزه باید به موارد شاخصی همچون انتشار 113 مقاله علمی با موضوع دندانپزشکی در مجلات برتر ملی و بینالمللی، ثبت اختراع دهانشویه گیاهی حاوی عصاره گز در سال گذشته و حضور 2 نماینده این دانشکده در جمع پژوهشگران برتر کشور در حوزه دندانپزشکی در سالی که گذشت اشاره نماییم.