مسئول بخش فناوری اطلاعات بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء (ص) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه بیش از ۴۰۰ تماس تلفنی برای گرفتن نوبت در سامانه نوبت دهی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ثبت میشود که معمولاً ۳۰ تا ۴۰ نفر موفق به گرفتن نوبت میشوند.
حسین پور، در گفتگو با وب دا با بیان اینکه اخذ نوبت در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) توسط بیماران به دو شیوه اینترنتی و تلفنی انجام میشود افزود: با توجه به حجم بالای بیماران، وضعیت عرضه و تقاضا در پذیرش و نوبت دهی مراجعین ، ناترازی هایی دارد و معمولاً نوبتهای هر روز که برای روز بعد گرفته میشود، در همان چند ثانیه اول آغاز نوبت دهی به اتمام میرسد، دلیل این امر هم آن است که سامانه نوبت دهی بیمارستان کاملاً مکانیزه است و همزمان تا تعداد ۳۰ نفر را نوبت دهی می کند، لذا زمانی که نوبت دهی تلفنی آغاز میشود، در همان چند ثانیه اول ۳۰ نفر اولی که تماس داشتهاند نوبتها را دریافت خواهند کرد و این در حالی است که معمولاً بیش از ۴۰۰ نفر تماس در هر روز وجود دارد، همچنین در نوبت عصر، هر پزشک حدود ۱۰۰ مریض را ویزیت میکند که شامل بیماران اولیه یا بیماران فالو آپ ( نیازمند مراجعه و پیگیری مجدد ) هستند.
مسئول فناوری اطلاعات بیمارستان خاتم(ص) همچنین گفت: با توجه به اینکه بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، یک مرکز دولتی و تنها مرجع فوق تخصصی چشم در شرق کشور است و اساتید متبحر به همراه کادر آموزش دیده و مجرب با امکانات و تجهیزات مناسب، در آن خدمات دهی می کنند و همچنین خدمات درمانی با تعرفه دولتی و متفاوت با بخش خصوصی ارائه میشود، معمولاً بیماران زیادی از مشهد و شهرهای اطراف از جمله؛ سیستان و بلوچستان، مازندران سمنان و بخشی از استان یزد به این بیمارستان مراجعه دارند و طبیعتاً با این ظرفیت نمیتوان پاسخگو بود، بر همین اساس معتقدیم که اگر امکان راه اندازی شعبه ای از بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) در مشهد فراهم شود، خدمات دهی به حجم بیشتری از بیماران محقق خواهد شد.
وی این نکته را هم یادآور شد؛ در بخش اورژانس بیمارستان نیز روزانه حدود ۴۰۰ مریض در شیفت کاری 24 ساعته پذیرش میشوند که رقم بسیار بالایی است.