سوپروايزر مديريت تخت و مسئول رسيدگي به شكايات بيمارستان قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، رضایت بیماران از خدمات درمانی ارائه شده توسط پرستاران را از اولویت های کار یک پرستار برشمرد و گفت: در همین راستا انتظار می رود که تلاش های شبانه روزی و سختی های کار پرستاران نیز توسط مسئولان دیده و ارج گذاری شود.
پرستو رباطي، که طی سال های مختلف و در سه نوبت به عنوان پرستار نمونه بيمارستان معرفی شده در گفتگو با وبدا، در خصوص سوابق کاری خود اظهار کرد: من در سال 1382 به استخدام بيمارستان واسعي سبزوار در آمدم و بعد از پنج سال به بيمارستان قائم (عج) مشهد منتقل شدم. در ابتداي كار به عنوان پرستار و استف نرس دربخش ICU بزرگسالان فعالیت خود را شروع کردم و ادامه خدمت من در بخش NICU، شامل چهار سال سرپرستار بخش داخلي، مسئول كيفيت، واحد نظارت و اعتبار بخشي معاونت درمان بود. با توجه به اینکه در معاونت درمان، مأمور به خدمت بودم، مجدد به بيمارستان قائم (عج) برگشتم و تا كنون به عنوان مديريت تخت و مسئول رسيدگي به شكايات بيماران مشغول به خدمت هستم.
وی با اشاره به ویژگی های يك پرستار نمونه گفت: پرستار نمونه بايد هميشه سعي كند خود را به جاي بيمار و همراهي او قرار دهد و در واقع هر زمان كه ما توانستيم با كفش هاي آنها راه برویم، آن زمان است که كاملا دغدغه هاي آنها براي ما ملموس شده و مي توانيم دغدغه هاي آنان در بيمارستان را درک کنیم و بعد به صورت ايمن به آنها خدمات درماني ارائه كنيم.
رباطی با بیان اینکه، پرستار نمونه با جان و دل براي بيمار كار مي كند و برای او رضايت مندي بیمار و ارائه خدمات ايمن در اولويت قرار دارد افزود: شايد دغدغه مالي اولويت اول پرستاران ما نباشد و شاهد فعالیت ها و زحمات چشمگیر پرستاران بودن يكي از بهترين و برترين اقداماتی است كه مسئولين مي توانند با حضور خود در جمع پرستاران همانند گذشته فعالیت های شبانه روزی و سختی های کار آنها را ببینند و صحبت های آنها را از نزدیک بشنوند؛ چرا كه همكاران ما قطعا ايده هاي بسيار خوبي براي ارائه خدمات بهتر دارند و اميدوارم كه اين دغدغه همكاران به زودي مرتفع شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با ارائه خدمات ایمن، بتوانيم همچون سنوات گذشته، برتری خود را در سطح استان حفظ كنيم، در عین حال با توجه به وجود مشكلات فعلي نمي توان نيازهاي مادي و مطالبات پرستارانی که از جان خود برای ارائه بهترین خدمات درمانی مایه می گذارند، را انكار كرد.
سوپروايزر بیمارستان قائم (عج)، با اشاره به خاطرات خود از دوران خدمت در حرفه پرستاری هم گفت: خاطرات شيرين در بيمارستان زياد است، اما می توانم از تلخ ترین خاطرات پرستاران، به دوران بسیار سخت کرونا با اشاره کنم كه متأسفانه روزانه تعداد فوتي هاي بسيار زيادي داشتيم و ديدن اين صحنه ها باعث آزردگي همه و به ويژه پرستاران كه در خط اول جبهه اي می شد، كه نمي دانستيم دشمن كيست و كجاست. در پایان برای تمام مردم سرزمینم، در همه دوران صحت و سلامت كامل را از درگاه خداوند منان آرزومندم.