مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همکاری و تعامل روابط عمومیها با رسانهها بر اساس اعتماد متقابل از جمله نکات مهم در عملکرد مثبت و موفقیتهای یک مجموعه بوده و خوشبختانه این تعامل میان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تمامی رسانهها بهخوبی برقرار است.
دکتر حمیدرضا رحیمی در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: در دنیای امروز و در تمامی نظامهای اجتماعی و مدیریتی، روابط عمومیها به عنوان عنصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامهها و پیشبرد اهداف سازمانها، نقش ویژه و مهمی در جهت ایجاد ارتباط و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفاء میکنند و نقش روابط عمومی و حیطه و تأثیر فعالیت آن در ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی در سطح خرد و کلان بر هیچکس پوشیده نیست.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید بتوانند گزارش و عملکرد سازمان خود را به زبان ساده و به نحوی مناسب و مفید مطرح کنند، افزود: همواره معتقدیم که روابط عمومیها باید بتوانند با استفاده از بهترین فناوریها و شیوههای مدرن ارتباطی و رسانهای و همچنین بهرهمندی از ظرفیتهای بخشهای خصوصی وابسته و نیز مدیران حرفهای و متخصص در بخش روابط عمومی و رسانهای نقش مهم و کلیدی خود در رشد و توسعه و نیز تحقق اهداف سازمان خود را ایفا نمایند و خوشبختانه عملکرد حوزه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهگونهای بوده که رضایتمندی بالای رسانهها و همچنین تقدیر مسئولان ارشد شهری، استانی و کشوری را به همراه داشته است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همکاری و تعامل روابط عمومیها با رسانهها بر اساس اعتماد متقابل از نکات مهم دیگر در عملکرد مثبت و موفقیتهای یک مجموعه است، زیرا روابط عمومی نقشهای گوناگونی را در جایگاههای متفاوت و شرایط متمایز از یکدیگر ایفا میکند که رسانهها قادر به انعکاس مناسب و سریع آن هستند و خوشبختانه این تعامل میان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تمامی رسانهها بهخوبی برقرار است.
دکتر رحیمی با بیان اینکه هنر روابط عمومی این است که بتواند امکانات و شرایط محیط بیرونی را تشخیص داده و آنان را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و اجرای فرامین درونسازمانی را تسهیل نماید و در نهایت ارتباط سازمان را با بیرون از آن، به درستی برقرار سازد، خاطرنشان کرد: حوزه روابط عمومی مؤلفههای دیگری همچون روابط عمومی الکترونیک و دیجیتال و سایبر (استفاده از شبکههای اینترانت، اکسترانت و اینترنت)، روابط عمومی آنلاین، اتاق اطلاعات، خبر آنلاین، روابط عمومی مجازی، و حضور فراتر از شبکه جهانی وب و انواع ابزارها و امکانات رایانهای و مخابراتی و غیره نیز به میان میآیند که علاوه بر مأموریتها و وظایف یاد شده، اعلان مواضع سازمان، روابط و تنظیم افکار عمومی، هدایت و راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به مراکز و مسئولان سازمان، برنامهریزی و اطلاعرسانی به مردم درباره عملکرد سازمان، تنویر افکار عمومی، تدوین برنامه مصاحبههای مسئولان سازمان با مطبوعات، تهیه و تنظیم اطلاعات پایهای از سازمان برای ارائه به مراجعان و میهمانان سازمان به زبانهای مختلف، ایجاد ارتباط حسنه با مطبوعات و رسانههای دیداری، شنیداری، مجازی و مکتوب و بهرهبرداری بهینه از آنها برایاطلاعرسانی به مردم، سنجش افکار و پژوهش و برنامهریزی، روابط عمومی بینالمللی، ایجاد قدرت مشاوره مدیریتی، حضور قدرتمند در تشکیلات سازمان، ایفای نقش سخنگو و مشاور، تنظیم ارتباطات درون سازمانی و مانند آن را عهدهدار است.
وی با ذکر این نکته که اطلاعرسانی درست و بهموقع از جمله وظایف مهم روابط عمومی مجموعههای مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است، تأکید کرد: عملکرد هر دستگاه برونداد تلاش دولت و نظام در مسیر خدمت به مردم بوده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طول یک سال اخیر که با موجهای 4 گانه کرونایی مواجه بودیم تعداد 3600 خبر، گفتوگو، یادداشت و گزارش خبری تولیدی را توسط خبرنگاران پایگاه خبری وب دا داشته است که موضوع 70 درصد این موارد مرتبط با کرونا و 30 درصد دیگر هم درخصوص موارد غیرکرونا بوده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین در 12 ماه اخیر اقدامات قابل توجه دیگری از سوی پرسنل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفته و به جز تولید 3600 عدد انواع اخبار، اقدام به عضوگیری75 هزار عضو جدید در شبکههای مجازی، 128 هزار و 199 عنوان انتشار محتوای مجازی، 500 عنوان محتوای تولیدی مولتیمدیا، 312 عنوان آفیش خبری و تصویری، 278 عنوان ارتباط زنده، 183 عنوان گزارش ضبطی، اعزام 189 کارشناس به صداوسیما، تولید 735 برنامه مشارکتی با همکاری صداوسیما، 1.5TB مستندات ارسالی به وزارتخانه، بررسی و رسیدگی به 903 شکایت مردمی، 4 عنوان افکارسنجی، 60 عنوان نگارش متون ادبی و بیش از 12 هزار دقیقه مصاحبه کرونایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با رسانهها ،انجام شده است .
دکتر رحیمی با تأکید بر اینکه انتظاراتی که از روابط عمومی در سازمانها در ابعاد مختلف کاری مهم وجود دارد، بدون وجود نیروهای شایسته، توانمند و متخصص که کار در روابط عمومی را افتخار بدانند میسر نخواهد بود، گفت: 27 اردیبهشت ماه روزی است که در سطح جهانی به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است و این روز در ایران به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده و بهواقع این روز فرصتی است تا بیش از پیش به نقش و جایگاه روابط عمومی به عنوان یک حرفه و هنر مهم پی ببریم و در این روز قدردان تلاشها و زحمات تمامی فعالان حوزه روابط عمومی از جمله 100 نیروی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزههای اداری، رسانهای، آموزشی، بهداشتی، پژوهشی، دارویی و درمانی باشیم.