طرح توانمندسازی فرهنگی دانشجویان جدیدالورود با عنوان " طرح رویش " دانشگاع علوم پزشکی مشهد با حضور استاد جلیل معماریانی استاد دانشگاه و مدرس در حوزه های فرهنگی و تربیتی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استاد جلیل معماریانی مدرس دانشگاه و فعال حوزه های فرهنگی و تربیتی در مراسم افتتاحیه طرح رویش، از وجود انسان به عنوان ساختاری پیچیده و چند وجهی یاد و بر ضرورت اصلاح نظام آموزش کنونی بر اساس ابعاد مختلف وجودی افراد تاکید کرد.
وی، ضمن اشاره به خلاء های موجود در نظام فعلی آموزش کشور و تمرکز بر ساختار آموزش تک بعدی، ماحصل این روند آموزشی را شکل گیری شخصیت های کاریکاتوری و ناقص عنوان و تاکید کرد؛ در تمام سطوح تحصیلی و از جمله آموزش عالی نیاز داریم که تعلیم گیرندگان را ( علاوه بر فضاهای علمی ) با دیگر حوزه های مهارتی که میتواند در زندگی فردی و اجتماعی آنان مفید و اثرگذار باشد، آشنا کنیم و بدین طریق زمینه رشد متعادل و هماهنگ شخصیت وجودی ایشان فراهم شود.
استاد معماریانی در ادامه با اشاره به سرفصل های پیش بینی شده در طرح رویش، کسب 8 مهارت محوری و متعادل کنندهی شخصیت را از جمله موضوعات در نظر گرفته شده در این طرح برشمرد و گفت: در طرح فوق دانشجویان در 8 ضلع " معرفت، بینش ( و نگرش)، مَنِش، روش، گرایش، ارزش، گویش و کُنش " مهارت هایی را کسب خواهند کرد که در نهایت به شکل گیری شخصیتی معتدل و هماهنگ در ایشان کمک خواهد کرد.
گفتنی است؛ در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رضایی خطیر، معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدمه ای را درخصوص اهداف و ضرورت راه اندازی " طرح رویش " بیان کرد.