نام نویسی از پذيرفته شدگان تکمیل ظرفیت آزمون پذيرش دستيار تخصصي باليني

  • PDF

نام نویسی از پذيرفته شدگان تکمیل ظرفیت چهل و چهارمین دوره آزمون پذيرش دستيار رشته هاي مختلف تخصصي باليني پزشکي سال تحصيلي 97-96 از 28 دی ماه آغاز می شود.

به گزارش وب دا، بر اساس اعلام اداره کل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نام نویسی اولیه از طریق سامانه رایانه ای انجام می شود و عدم نام نویسی در موعد مقرر و یا عدم شروع به آموزش در زمان های اعلام شده و نیز اعلام انصراف پس از شروع به آموزش به منزله انصراف قطعی فرد پذیرفته شده محسوب شده و این گروه از پذیرفته شدگان مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار ،دوره چهل و پنجمین نمی باشند.

تمامی پذيرفته شدگان چهل و چهارمین دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي موظفند نام نویسی اوليه را به صورت اينترنتي با مراجعه به نشانی اینترنتی http://ums.mums.ac.ir/stdnew  بر اساس راهنماي نام نویسی از طريق تکميل دقيق فرم هاي ثبت نامي، گزينش و ارسال مدارک مورد نياز در تاریخ های 28 و 29 دی ماه انجام دهند.  

همزمان با نام نویسی اینترنتی با مراجعه به نشانی الکترونیکی    http://lawoffice.mums.ac.ir فرم تعهد مربوط  (الف، ب، ج، د، ه) را با توجه به مطالب مندرج در فایل راهنما دانلود و چاپ نمايید.

پذيرفته شدگان مي بايد پس از نام نویسی اينترنتي و ارسال مدارک از طريق سامانه رايانه اي ،در تاریخ 30 دی ماه سال جاری  براي نام نویسی حضوري با در دست داشتن مدارک به نشانی مشهد- ميدان سعدي – خيابان سناباد – بین سناباد 9 و 7 -اداره کل امور آموزشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد اداره تحصيلات تکميلي طبقه پنجم مراجعه نمايند و در صورت داشتن سئوال با تلفن4-05138421023تماس حاصل نمایند.

داوطلبان برای دریافت لیست مدارک مورد نیاز به اینجا مراجعه کنند. 

 

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت،مرجعیت علمی دانشگاه های علوم پزشکی با جدیت دنبال می شود

  • PDF

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ نگرش آمایشی، ماموریت گرایی و مرجعیت علمی دانشگاهها را از برنامه هایی عنوان کرد که در حوزه آموزش علوم پزشکی دنبال می شود و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

به گزارش وب دا، محمدباقر لاریجانی در حاشیه همایش مسئولان و معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه 9 کشور اظهار داشت: تحول در نظام آموزشی، حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم، هدفدار بودن آموزش، مجازی سازی، بازبینی شیوه های آزمون و اعتباربخشی مراکز درمانی از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: هم اکنون حوزه آموزش پزشکی از مجموع اعتبارات آموزش عالی کشور سهم مناسبی ندارد و این موضوع نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی است.

دکتر باقر لاریجانی خاطر نشان کرد: افزایش بودجه حوزه آموزش می تواند جایگاه آموزش پزشکی، آزمایشگاهها، علوم پایه و مراکز آموزشگاهی زیر پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در کشور، منطقه و جهان ارتقا دهد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بین المللی سازی دانشگاهها و جذب دانشجویان خارجی مورد تاکید است و دانشگاههای علوم پزشکی کشور باید از همه فرصت ها در این راستا استفاده کنند.

دکتر لاریجانی افزود: هم اینک تمام اختیاراتی که به دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای بین المللی سازی داده شده به دیگر دانشگاههای علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور نیز داده شده است.

وی بیان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی باید در توسعه و افزایش جذب دانشجویان خارجی تلاش کنند.

وی دربخشی از سخنانش با اشاره به اهمیت خصوصی سازی در دانشگاهها خاطرنشان کرد: دانشگاهها باید کمک کنند تا با دیپلماسی روشن به سمت خصوصی سازی دانشگاههای علوم پزشکی کشور حرکت کنیم .

دکتر لاریجانی در ادامه سرمایه گذاری بر روی آموزش های مهارتی و حرفه ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: آموزش نیروی انسانی باید بر اساس نیازها در حوزه علوم پزشکی صورت گیرد و مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی برنامه پنج ساله خود را در این زمینه ارائه کنند.

دکتر  لاریجانی با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این دانشگاه سالیان سال است که در حوزه پزشکی فعالیت های آموزشی زیادی انجام می دهد و در برخی از رشته ها بیش از چندین دهه فعال است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: منطقه آمایشی 9 دانشگاههای علوم پزشکی به لحاظ جمعیتی یک دهم کشور را پوشش می دهد و متشکل از دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمالی است.

وی افزود: این منطقه آمایشی در سطح کشور فعال بوده و ماموریت های خاصی در حوزه آموزش پزشکی مانند تغذیه، دندانپزشکی، علوم اعصاب و درمان های تسکینی به این منطقه واگذار شده است.

وی با اشاره به نظام اعتباربخشی و اهمیت آن در ارزیابی خدمات درمانی و آموزشی گفت: هم اینک هیچ موسسه ای در حوزه علوم پزشکی و هیچ بیمارستان آموزشی در سطح کشور نداریم که مورد اعتباربخشی قرار نگرفته باشد.

همایش یک روزه روسا و معاونان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی منطقه 9 کشور با حضور افزون بر 70 نفر از مسئولان این حوزه از استان های شمال شرق کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

رونمایی از دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • PDF

با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دستگاه پیشرفته ثبت دقیق امواج مغزی (دی.سی) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد.

به گزارش وب دا، رئیس بخش علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد که طراح اصلی دستگاه مزبور است، گفت: با استفاده از دستگاه دی.سی، ثبت امواج مغزی با دقت و کیفیت بهتر و بدون اختلالات احتمالی صورت می گیرد.

پروفسور علی گرجی افزود: این دستگاه می تواند کلیه امواج مغزی بین صفر تا 100 هرتز را ثبت کند که ثبت دقیق امواج مغزی نقش مهمی در تشخیص و بررسی پیش آگهی بیماریهای اعصاب و روانپزشکی دارد.

وی بیان کرد: طراحی و ساخت این دستگاه با همکاری پژوهشگران دانشگاه های ونکوور کانادا، مونستر آلمان و علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

دکتر گرجی خاطر نشان کرد: دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برای تحقیقات دانشجویان راه اندازی شده است و در مرحله بعد که چند ماه به طول می انجامد، برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

توسعه علوم اعصاب در سطح کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالهای اخیر تعیین شده است.

 

با حضور معاون وزیر بهداشت، افتتاح سالن برگزاری آزمون الکترونیک دانشکده پزشکی

  • PDF

با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سالن برگزاری آزمون الکترونیک دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ظرفیت 170 نفر افتتاح شد.

به گزارش وب دا، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه افتتاح این پروژه  اظهار داشت:  در راستای عملیاتی نمودن یکی از بسته های مهم طرح تحول و نوآوری آموزش که  بسته" ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی" میباشد، مرکز جامع مدیریت آزمونهای منطقه 9 آمایشی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از چند ماه قبل در مجاورت اداره کل آموزش دانشگاه شروع به فعالیت نمود.

دکتر اعتضاد رضوی با اشاره به اینکه برنامه ریزی، مدیریت، طراحی  و تهیه بانکهای سوال در این مرکز صورت میگیرد خاطر نشان کرد: ایجاد این مرکز سنجش آموزش پزشکی منطقه ای/دانشگاهی به منظور بهبود فرآیند پذیرش،سنجش و ارزشیابی صورت گرفته و تلاش این مرکزاستفاده از بستر فضای مجازی برای برگزاری آزمون های متنوع در سطح منطقه و دانشگاه میباشد.

وی تصریح کرد: ایجاد بانکهای سوال منطقه ای با قابلیت ارتباط شبکه ای با مرکز سنجش پزشکی جزو برنامه های عملیاتی  مرکز آزمون دانشگاه است.

معاون آمورشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: آماده سازی فضای فیزیکی مناسب همراه با ارتقای تجهیزات مراکز سنجش و همچنین بهره مندی از بستر فضای مجازی برای ارتقای کمی و کیفی آزمونها از سیاستهای معاونت آموزشی در دوره جدید است.

دکتر اعتضاد رضوی تصریح کرد: هدایت داوطلبان به فراگیری عمیق و مبنایی علوم و کاهش استفاده از محفوظات در آزمونهای پذیرش، استفاده از بانک تست مؤسسات بین المللی سنجش، استفاده از تجربیات موجود جهانی، به کارگیری و بومی سازی تکنیک ها و شیوه های نوین سنجش و ارزیابی داوطلبان و فراگیران از دیگر برنامه های دانشگاه برای ارتقا نظام آزمونهاست.

وی اظهار امیدواری کرد: با توانمندسازی اساتید برای برگزاری آزمون ها و بهره مندی از تجربیات بین المللی شاهد ارتقای آزمونهای علوم پزشکی باشیم.

دکتر اعتضاد رضوی گفت: ارتقاء و پایش آزمون های گروههای آموزشی از نظر انطباق با استاندارد ها با آماده سازی بهتر داوطلبان برای موفقیت در آزمون های ملی و منطقه ای همراه خواهد شد. همچنین همکاری گروههای آموزشی در طراحی آزمون های مهارتی در همه رشته مقاطع از دیگر اهداف عملیاتی بسته ارتقا نظام آزمونهاست.

در همین راستا با همت مسئولین دانشکده پزشکی و حمایت دانشگاه سالن برگزاری آزمون الکترونیک این دانشکده با ظرفیت 170 نفر راه اندازی گردیده و توسط معاون  آموزشی وزارت بهداشت افتتاح شد.