ارتقای کیفیت واستاندارد سازی آزمون ها، از اولويت هاي برنامه تحول آموزش

  • PDF

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد ارتقاي کيفيت و استاندارد سازي آزمون ها را يکي از اولويتهاي برنامه تحول آموزش عنوان کرد.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابي در نشست هم اندیشی وبررسی فعالیت های ستاد تحول آموزش وآمایش سرزمینی کلان منطقه 9 که با حضور معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی این منطقه برگزار شد  با اشاره به اينکه به همين منظور کارگروه تخصصي در ستاد دبيرخانه برنامه تحول در آموزش تشکيل شده است اظهار  داشت:  اولویت و هدف اصلی کارگروه ارزیابی آزمونها در طرح تحول آموزش علوم پزشکی ارتقای کیفیت و استانداردسازی آزمون ها است.

وي نبود مرکز جامع برگزاری آزمون ها را از مشکلات منطقه 9 عنوان و خاطر نشان کرد:  شایسته است با پیگیری های لازم برای رفع این مشکل تلاش شود.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد در ادامه اين نشست ازاعلام فراخوان عمومی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و نیز دانشگاههای زیرمجموعه وزارت علوم در منطقه 9 در راستای جلب همکاری و نظرات افراد علاقمند و توانا و نیز استفاده از تجربیات صاحبنظران در طرح تحول آموزش و آمایش سرزمینی  خبرداد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه علوم پزشکی دانشگاه مشهد نيز در این نشست با بیان دغدغه و نگرانی اعضا نسبت به اجرای مطلوب طرح تحول آموزش و آمایش سرزمینی گفت: این کار در ابتدای راه است و ما نیاز به فرصت برای یادگیری کار تیمی داریم و تلاش می کنیم زمینه ساز حرکت به سمت کار تیمی مطلوب و مناسب در کلان منطقه باشیم.

دکتر اعتضاد رضوی تأیید مصوبات کارگروه ها در شورای معاونین آموزشی منطقه و نیز برگزاری جلسات آتی با حضور رؤسای دانشگاه های منطقه 9 را ضمانت اجرای تصمیمات گرفته شده  بیان کرد.

در این نشست معاونین آموزشی دانشکده ها و دانشگاههاي علوم پزشکي منطقه 9، گزارش فعالیت ها و تجربیات خود در خصوص اجرای برنامه تحول آموزشي در حوزه زير پوشش خود را بيان کردند.

گفتني است: کارگروه ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون هاي علوم پزشکی با دبیری دکتر سرآبادانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،یکی از کارگروه های 9گانه ستاد تحول آموزش وآمایش سرزمینی می باشد که فعالیت های ؛تهیه پروپوزال مرکز جامع آزمون ها ی کلان منطقه ی نهم آمایشی  شامل تعیین تجهیزات و نیروی انسانی لازم جهت راه اندازی مرکز جامع آزمونهای منطقه آمایشی 9 ،تعیین برنامه ی کلی مرکز جامع آزمونها، تعیین فضای مورد نظر جهت احداث مرکز آزمون ها،تهيه پروپوزال مرکز جامع آموزش مهارتي حرفه اي و آزمون هاي مهارتهاي باليني،ارسال پروپوزال عملیاتی مرکز جامع آزمون ها به وزارتخانه،دریافت نتایج تحلیل آزمونهای موجود و سوابق اقداماتی در این زمینه،دریافت مستندات  اقدامات ارتقاء آزمونهای تحصیلات تکمیلی از واحد مربوطه،دریافت نظرات در مورد آزمونهای کامپیوتر بیس و آنلاین از کارگروه توسعه ی آموزش مجازی و قطب تکنولوژی و مشورت در مورد ایجاد زمینه مناسب به منظور برگزاری آزمونهای بین المللی در داخل کشور  با کارگروه آموزش بین الملل را در دستور کار دارد.

گفتنی است برگزاری نشست بعدی معاونین آموزشی با حضور رؤسای دانشگاه های کلان منطقه 9، اعلام درخواست های دانشگاه ها و دانشکده ها جهت برگزاری کارگاه های آموزشی به دبیرخانه ستاد، برگزاری نشست های معاونین آموزشی منطقه 9 در دانشگاه های متقاضی  از تصمیماتی بود که در این جلسه گرفته شد.