دریافت 529 مورد شکایت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از طریق سامانه 190

  • PDF

از ابتدای اسفند 94 تا 6 فروردین 95 ، پانصد و بیست و نه مورد شکایت از طریق سامانه 190 در خصوص مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دریافت و  473 مورد رسیدگی شده است  .

به گزارش وبدا ، مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه با اعلام این خبر افزود، با راه اندازی سامانه جامع بازرسی مراکز سلامت با شماره تلفن 190 شاهد افزایش چشمگیر مشارکت مردم در امر نظارت بر بهداشت محیط هستیم.

مهندس حسنی  با اشاره به افزایش تعداد شکایات دریافتی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 170  به 529 مورد علت آن را  ارتقاء آگاهی مردم و اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های گروهی به ویژه توزیع بیش از 75 هزار استیکر اطلاع رسانی سامانه 190 دانست.

وی با بیان اینکه مردم بهترین بازرس هستند و می توانند کمک شایانی به اصناف و ارتقاء سطح بهداشت جامعه داشته باشند، خواستار مشارکت بیشتر آحاد جامعه در نظارت بر اماکن تهیه ، توزیع و عرضه مواد غذایی،اماکن اقامتی و بین راهی و تفریحی و اعلام تخلفات بهداشتی به سامانه 190 شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه اظهار داشت، شکایاتی که از طریق این سامانه به گروه سلامت محیط کار ارسال می شود حداکثر ظرف 72 ساعت رسیدگی می شود و شاکی می تواند با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود با خبر شود. همچنین با توجه به فوریت رسیدگی به تخلفات منجر به مسمومیت خاطر نشان کرد، در صورتی که شکایتی مبنی بر مسمومیت به این سامانه ارسال شود ، کارشناسان بهداشت محیط با نمونه برداری سریع و اقدام قانونی متناسب در ظرف 24 ساعت نتیجه بازرسی را اعلام می کنند.

گفتنی است ، سامانه جامع بازرسی مراکز سلامت به منظور پاسخگویی به شکایات مردمی در سال 94 به همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شده است و شهروندان می توانند شکایات خود را در زمینه بهداشت محیط و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با این سامانه در میان بگذارند.