معاون بهداشت وزارت بر نقش بی بدیل روابط عمومی ها در به تصویر کشیدن برنامه های تحول سلامت در حوزه بهداشت تاکید نمود.
به گزارش وب دا، دکتر علی اکبر سیاری که در اجلاس سالانه معاونین بهداشت کشور سخن می گفت، اظهار داشت: برای انتقال اطلاعات صحیح به مخاطبین، نیاز به سرمایه گذاری است.
وی ضمن تاکید بر تولید محتوای صحیح گفت: با توجه به حجم بالای خدمات ارائه شده در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، به تصویر کشیدن خدمات ارائه شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
معاون بهداشت وزارت خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی و گزارش خدمات ارائه شده علاوه بر ایجاد فضای رقابتی سالم به جلب حمایت مسئولین و مردم، کمک قابل توجهی به سازمانها خواهد کرد.
انفرادی، مدرس ارتباطات و خبر نیز در این اجلاس با اشاره به ضرورت تولید محتوا در جامعه اطلاعاتی، جامعه فرا صنعتی را یکی از تعاریف اصلی جامعه اطلاعاتی خواند و گفت : با ورود رایانه به سازمانها و سپس به خانه ها، استفاده از اینترنت توسط افراد، رایج شد و مفهوم جامعه اطلاعاتی بر سر زبان ها افتاد، انفرادی اظهار داشت : در جامعه ای که زندگی بشر سرشار از اطلاعات است، تشخیص اطلاعات درست و نادرست موجب سرگردانی افراد می شود.
وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر اغنا انسانها تنها از طریق اطلاعات صورت می گیرد گفت : تغییر نگرش جامعه خصوصاً در حوزه سلامت از طریق گسترش اطلاعات انجام می پذیرد. انفرادی در ادامه بر ضرورت تولید صحیح محتوا به منظور تغییر رفتار و نگرش جامعه تاکید کرد.
مدرس ارتباطات و خبر خاطر نشان کرد : روابط عمومی ها در ایران متاسفانه به صورت سنتی عمل می کنند و این در حالی است که کشور ما با روابط عمومی ایده آل جهانی فاصله دارد.
انفرادی در ادامه اطلاع رسانی همراه با اطلاع یابی را یکی از شاخص های مهم روابط عمومی ایده آل جهانی بر شمرد و گفت : از طریق شناخت مخاطبان و نیازهای آنها می توان به اطلاع یابی دست یافت.
انفرادی مشتری مداری در کنار مدیریت مداری را یکی دیگر از شاخص های روابط عمومی ایده آل برشمرد و اظهار داشت : روابط عمومی ها نباید تنها از سازمان خود دفاع نمایند بلکه در کنار دفاع از منافع سازمان، از منافع مردم و مشتریان خود نیز دفاع کرده و یا اطلاع رسانی صحیح از خود سانسوری بپرهیزند.
تاثیر گذاری همراه با تاثیر پذیری و تفاهم از طریق گفتگو از شاخصه های مهم دیگر روابط عمومی ایده آل جهانی می باشد که انفرادی به آن اشاره نمود.
این مدرس ارتباطات و خیر در ادامه با اشاره به ایراد ساختاری روابط عمومی در کشور گفت : ساختار روابط عمومی در ایران ساختار سنتی است به طوری که مدیران به روابط عمومی اهمیت جدی نمی دهند.
وی افزود: روابط عمومی ها نیاز به قدرت نوشتن داشته و باید با رصد مداوم اخبار سلامت ایران و جهان آمادگی دفاع از عملکرد سازمان خود را داشته باشد.
انفرادی مدیرانی که روابط عمومی قدر و حرفه ای دارند را مدیرانی برنده در دنیای اطلاعات برشمرد و از مدیران خواست با تفکر و تامل بیشتر در خصوص روابط عمومی دستگاههای خود راه را برای رسیدن به ایده آل ها هموار نمایند .
وی در ادامه افزود: با قوی نمودن ساختار روابط عمومی و تقویت واحد ارتباطات رسانه ای، انتشارات و تبلیغات این قسمت ، سازمان دارای ارزش خبری شهرت خواهد شد و مدیران می توانند عملکرد خود را در اختیار مردم قرار دهند.
انفرادی در خاتمه با تاکید بر ضرورت تولید محتوا گفت : اغنا در جامعه اطلاعاتی صرفاً با تولید محتوا صورت گرفته و لازمه همراهی مردم با سیستم است.