مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد :توسعه کمی و کیفی آموزش عالی زمینه ی توسعه همه جانبه ی کشور را فراهم می آورد و در مسیر این بالندگی آموزشی، روز آمدی برنامه ها و سرفصل های درسی یکی از ارکان است.
به گزارش وب دا، دکتر سرآبادانی در نشست اعضای شوراهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: به طور خاص یکی از مهمترین تهدیدهای آموزشی، عدم انطباق دوره ها با نیازهای واقعی جامعه است و به روزرسانی محتوای دروس از مهمترین گام هایی است که باید مدنظر دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد.
وی با اشاره به اعتباربخشی برنامه های آموزشی گفت: مرکزمطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه در خصوص فرهنگ سازی وجلب مشارکت اساتید در زمینه ی برنامه های درسی، فعالیت های خوبی را انجام داده که برگزاری کارگاه های مختلف و تهیه پمفلت های آموزشی از آن جمله است.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دغدغه مهم توجه دانشجویان برآزمون هاست تصریح کرد: ارتباط بین کوریکولوم درسی و آزمونها باید برقرار باشد و آزمونی که منطبق با کوریکولوم نباشد صدمات آموزشی در برنامه ریزی دروس به دنبال خواهد داشت،که برای جلوگیری از این مشکل تمرکز بیشتر اساتید بر کوریکولوم ها را می طلبد.
دکتر سرآبادانی افزود: مرکز مطالعات برنامه ای تدوین کرده است که منجر به تحرک بخشی آموزشی در دانشگاه می شود و شامل تدوین برنامه جامع بازنگری برنامه های درسی و تدوین سنجه های ارزشیابی برنامه هاست که میزان انطباق اجرای برنامه ها با کوریکولوم های تدوین شده در آن ارزیابی می شود.
نشست اعضای شوراهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور تحرک بخشی آموزشی از مسیر توجه ویژه و همزمان به بازنگری و ارزشیابی برنامه های آموزشی و بررسی خود ارزیابی اعتبار سنجی دوره پزشکی عمومی در برگزار شد.