معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در دانشگاه ها و دانشکده های منطقه 9 آمایشی یک هزار و 800 عضو هیات علمی مسئولیت آموزش 21 هزار دانشجو در حوزه سلامت را بر عهده دارند
به گزارش وب دا، دکتر محمد اعتضاد رضوی در نشست کمیته های آموزشی دانشگاه که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد با بیان اینکه 9 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در منطقه آمایشی کلان منطقه 9 فعال است خاطر نشان کرد: تلاش می شود با همدلی و وفاق میان دانشگاه ها و دانشکده ها و اجرای برنامه های مشترک در راستای اجرای مطلوب ماموریت های ویژه و مشترک گام برداشته شود.
وی با بیان اینکه مراکز دانشگاهی آزاد و غیر انتفاعی نیز باید زیر نظر کمیته تحول و نوآوری در آموزش فعالیت نمایند تصریح کرد: در حال حاضر شش هزار و 800 دانشجو نیز در این دانشگاه ها در حال آموزش هستند.
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه تحول و نوآوری در آموزش در راستای ارنقاء کیفی آموزش به اجرا در آمد و در ابتدا 50 ماموریت ویژه در سطح کشور برنامه ریزی و به 63 دانشگاه ابلاغ شد خاطر نشان کرد: در سال گذشته با تلاش و همکاری دانشگاه ها و انجام مطلوب ماموریت های ویژه، ماموریت های دیگری نیز تعریف شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بین المللی سازی آموزش، ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های پزشکی، ایجاد کارگروه اعتبار بخشی، توسعه آموزش مجازی، توسعه و ارتقاء زیر ساخت ها، ارتقاء اخلاق حرفه ای، راه اندازی کارگروه آموزش پاسخگو و عدالت محور، کارگروه آینده نگری و مرجعین علمی و حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم، ماموریت گرایی، تمرکز زدایی و ارتقاء توانمندی دانشگاه ها را از جمله ماموریت های مشترک در برنامه تحول و نوآوری در آموزش برشمرد که با مشارکت و همراهی تمامی دانشگاه ها و دانشکده ها منطقه در حال پیگیری و اجراست.
دکتر اعتضاد رضوی به ماموریت های ویژه کلان منطقه اشاره کرد و گفت: این ماموریت ها که در ابتدا 5 ماموریت و سپس دو مورد به آن اضافه شد شامل توسعه و تعالی علوم تغذیه، توسعه و تعالی علوم دندانپزشکی، توسعه و تعالی علوم اعصاب، سلامت و امنیت مواد غذایی، توسعه و تعالی طب تسکینی، توسعه و تعالی هنر و سلامت و توسعه و تعالی فناوری های آموزشی است.
دکتر اعتضاد رضوی با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش های برنامه تحول و نوآوری در آموزش بحث ماموریت گرایی در بستر آمایش سرزمین است خاطر نشان کرد: در این راستا برنامه پذیرش و آموزش دانشجویان حوزه سلامت در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی بر اساس نیاز منطقه و سند آمایش سرزمین صورت می گیرد تا با این اقدام در آینده شاهد دانش آموختگان فاقد شغل نباشیم
وی با بیان اینکه بر اساس سند آمایش سرزمین تقویت نیروی انسانی و آموزش باید بر اساس نیاز منطقه صورت گیرد خاطر نشان کرد: بر این اساس 70 درصد ظرفیت دانشگاه ها و دانشکده ها باید به نوعی باشد که قابلیت بکارگیری این افراد پس از دانش آموختگی وجود داشته باشد.
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: اخیرا سند تقاضای نیروی انسانی سلامت در سال 1404 در رشته های دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی، پرستاری و مامایی توسط شورای گسترش وزارت بهداشت ابلاغ شده است که بر اساس این سند جذب دانشجو انجام می شود.
دکتر اعتضاد رضوی با بیان اینکه با حمایت رییس دانشگاه، تحول مناسبی در حوزه آموزش پزشکی عمومی شکل گرفته است خاطر نشان کرد: بر این اساس آموزش دانشجویان پزشکی عمومی در فیلد جداگانه شکل گرفته است و در حال حاضر در بیمارستان شهید هاشمی نژاد این طرح در حال اجراست.
وی خاطر نشان کرد: اجرای این فرایند موجب می شود که پزشکان عمومی در یک دوره دو ماهه با فرایند نظام ارجاع و ارائه خدمات به ویژه به بیماران سرپایی بیش از پیش آشنا شوند.