معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مهارت آموزی به روش علمی همسو با فرایند توسعه ملی و حل مسائل جامعه یکی از وجوه توانمندسازی دانشجویان و استادان است.
به گزارش وب دا، دکترمحمد اعتضاد رضوی در نشست با معاون پژوهشی دانشگاه بااشاره به اهمیت آموزش کارآفرینی به دانشجویان علوم پزشکی و لزوم حرکت دانشگاهها به سمت دانشگاههای نسل سوم خاطر نشان کرد : کارآفرینی صرفا به شیوه تئوریک و بدون توسعه نظام مندآموزش کارآفرینی و تقویت ویژگی های کارآفرینی منابع انسانی دانشگاه، راه به جایی نمی برد، بنابراین یکی از وجوه توانمندسازی دانشجویان و استادان، همسو با فرایند توسعه ملی و حل مسائل جامعه، مهارت آموزی موثر به روش علمی است.
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز محور و مأموریت کانونی نظام دانشگاهی در دانشگاه نسل سوم را، کارآفرینی دانست و گفت؛ این موضوع در دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به ارزش و ثروتی که صنعت سلامت می تواند ایجاد کند، بسیار لازم است.
دکتر خواجوی راد خاطر نشان کرد: درچنین دانشگاهی دانشجویان باید همزمان مجموعهای از دانش، مدیریت دانش و مدیریت کارآفرینی را فراگیرند تا بتوانند در زمینه صنعت سلامت فعالیت کنند.
وی با اشاره به موضوع آموزش کارآفرینی طرح پیشنهادی توانمندسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای تحقق دانشگاه نسل سوم و همچنین الزامات و مشوق های کارآفرینی در تحصیل را ارائه داد و تصریح کرد: آموزش مسیر تفکر و اندیشیدن به مقوله مهارت آموزی و استفاده از کارافرینی در دوران بعد از تحصیل و بکارگیری آن در عرصه علم و جامعه از اهداف این برنامه پیشنهادی است .
دبیر کارگروه بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این طرح چهار رویکرد جهت ارتقای علمی دانشجویان در عرصه خلاقیت و فناوری در علم تعریف شده، که عبارتست از؛ الف-گذراندن دو واحد درسی ارائه شده با موضوع خلاقیت و کارآفرینی ب-حضور فعال دردوکارگاه مورد تأیید با موضوع خلاقیت و کارآفرینی ج-شرکت در مدرسه تابستانی با موضوع خلاقیت و د-حضور در گروه های ایده پروری ( استارت آپ ویکند)
وی طرح گذراندن واحد درسی را یکی از برنامه های پیشنهادی در این رویکرد فناورانه عنوان کرد و افزود؛ با همکاری معاونت آموزشی دو واحددرسی در بخش دروس عمومی و بصورت اختیاری برنامه ریزی می شود و دانشجویان مقطع ارشد و phd ورودی های سال 98 ملزم به گذراندن این واحدها در دو سال اول تحصیل بوده و پیش شرط ارائه پروپوزال می باشد.
خواجوی راد تصریح کرد: استارت آپ ویکند، مدرسه تابستانی و کارگاه های مرتبط با کارافرینی در طول سال تحصیلی برنامه ریزی شده اند تا دانشجویان علاوه بر گذراندن واحد درسی کارآفرینی بتوانند بدون محدویت در این فعالیت ها شرکت و از مزیت های آن(لحاظ شدن 75 صدم به نمره پایان نامه) برخوردار شوند.
طرح فوق در جلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه که در پژوهشکده بوعلی برگزار شد پس از تبادل نظر و بررسی های انجام شده با رأی اکثریت اعضاء مصوب شد .
خاطرنشان می شود پس از اتمام جلسه معاونین آموزشی و پژوهشی به همراه جمعی از مدیران تحصیلات تکمیلی دانشگاه ، از مراکز رشد و فناوری در حوزه سلامت و دارویی پژوهشکده بوعلی بازدید کرده و ابراز خرسندی کردند که در آینده ای نزدیک اینگونه مراکز راهگشای هرچه بهتر دانشگاه نسل سوم باشند .