سمینار سراسری «آشنایی با دانش پژوهی آموزشی در آئینه آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی» بصورت وبینار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
به گزارش وب دا، سمینار مجازی آشنایی با دانش پژوهی آموزشی در آئینه آئین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی با محورهای مبانی و مفاهیم پایه دانش پژوهی آموزشی، ارزیابی دانش پژوهی آموزشی، راهکارهای ترویج دانش پژوهی آموزشی و دانش پژوهی آموزشی در آئینه ارتقا، با همکاری مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت،دانشگاه علوم پزشکی مجازی ومرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه مشهد همزمان با سراسرکشور برگزار شد.
معاون پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی ومشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در این سمینار بیان داشت: دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی چهار فرایند تولید، مدیریت، انتقال ( آموزش) و به کارگیری دانش را بر عهده داشته و می تواند منشاء ارائه خدمت به جامعه درعرصه های علمی باشد .
دکتر شهرام یزدانی افزود: به منظور ارتقای علمی در راستای آموزش، بایستی تمامی فعالیتهای دانشی واجد کیفیت های پذیرفته شده آکادمیک باشند، رضایتمندی، هدفمندی، نظام مندی، مستند بودن،تعمیم پذیری و نقد پذیر بودن، همگی کیفیت های مستتری هستند که درپژوهش وجود دارند و باید در سایر فعالیتهای دانشی نیز وجود داشته باشد و دانشی که دارای کیفیت های آکادمیک باشد می تواند به عنوان دانش قابل ارزش بر آن صحه گذاشت.
به همت مرکزمطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با توجه به اهمیت فعالیت های دانش پژوهی آموزشی در ارتقای آموزش دانشگاه های علوم پزشکی و فرصت ایجاد شده در این موضوع که می تواند انگیزه خوبی برای علاقمندان به آموزش ایجاد کند، همزمان با سایر دانشگاه ها امکانات حضور و ارتباط با سمینار مجازی در سالن کنفرانس ساختمان قرشی فراهم و اعضای هیات ممیزه ، اعضای هیات علمی، مدیران، کارشناسان، صاحب نظران و متخصصان آموزش پزشکی دانشگاه ، در این وبینار حضور فعال داشتند.
همچنین در جریان برگزاری این سمینار سوالات حاضرین بصورت آنلاین و طبقه بندی موضوعی در اختیار سخنرانان قرار می گرفت که پاسخگویی به برخی از سوالات بصورت شفاهی و پاسخ های دیگر به صورت کتبی در بخش سوالات متداول سایت جدید مرکز مطالعات وزارت بارگذاری می شود.