مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مباحث آموزشی باید متناسب با نیازهای روز و شیوههای نوین تدوین و اجرایی شود، خاطرنشان کرد: بیشک مهارتهای تدریس در محیط مجازی برای اساتید و مهارتهای یادگیری برای دانشجویان در این محیط آموزشی باید تقویت شود تا بهترین شیوه یاددهی و یادگیری در فضای مجازی را شاهد باشیم.
به گزارش وب دا، آئین محمدی در اختتامیه پانزدهمین جشنواره شهید مطهری در کلان منطقه ۹ آمایشی کشور، افزود: بحران کرونا بیش از ۹۰ درصد دانشجویان دنیا را تحت تاثیر قرار داد و در این بحران استفاده از تکنولوژیهای نوین آموزشی تا حدود زیادی چالشهای ایجاد شده به واسطه کرونا را کاهش داد.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از نمونههای موفق کشور در آموزشها و یادگیریهای نوین و مجازی و همچنین کتابخانههای موبایلی بوده و با ایجاد قطعات کوچک علمی و آموزشی کاری بزرگ در عرصه تدریس اساتید و یادگیری دانشجویان اساتید انجام داده است.
وی بیان کرد: اقدام موفق دیگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اجرای طرح آموزشی بازیوارسازی بوده و توانسته اقدامات موثری در زمینه آموزش انجام دهد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که مقوله کیفیت و بهرهوری در حوزه آموزش ارتقاء یافته است، تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی تاکید بر عدالت آموزشی کرده و برای اجرای این مهم استفاده از آموزش مجازی نقشی موثر در عدالت اجتماعی در حوزه آموزش دارد و نمونه موفق آن در کشور، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۱۰۰ اقدام شاخص آموزشی در حوزه فضای مجازی بوده است.
دکتر محمدی افزود: کلان منطقه ۹ آمایشی کشور کارهای موثری در زمینههای مختلف آموزشی انجام داده و کارهای موفق اجرا شده در این کلان منطقه به الگویی موفق برای دیگر نقاط کشور تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه ارتقاء کیفیت در آموزش نیازمند بهرهوری در این حوزه و استفاده از تکنولوژیهای نوین در این عرصه بوده است، گفت: افتخار ما این است که جزو کشورهای شاخص دنیا در تخصصهای مختلف پزشکی حوزه سلامت هستیم و اگر میخواهیم ضمن حفظ جایگاه کنونی، به دنبال ارتقاء آن باشیم باید از شیوههای نوین آموزشی استفاده کنیم و به موضوع بهرهوری در آموزش نیز توجه داشته باشیم.