برگزیده اولین جشنواره تابستانه ایدهپروری و استارتاپ تکنولوژی آموزشی در پزشکی گفت: طرح نوآوری در آموزش با استفاده از ایجاد وبگاه تعاملی و ارتباطگیری برتر در حوه ارتباطگیری مناسبتر دانشجو با استاد مؤثر بوده و زمینه یادگیری متناسب با شیوههای نوین آموزشی را فراهم میآورد.
دکتر مصطفی بسکابادی در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: طرح "نوآوری در آموزش با استفاده از ایجاد وبگاه تعاملی و ارتباطگیری برتر" را به دبیرخانه اولین جشنواره تابستانه ایدهپروری و استارتاپ تکنولوژی آموزشی در پزشکی ارسال کردم، طرحی که به عنوان طرح برگزیده این رویداد فناروانه از سوی اعضای هیأت داوران این جشنواره انتخاب شد.
وی با بیان اینکه برای اجرا و به نتیجه رسیدن طرح نوآوری در آموزش با استفاده از ایجاد وبگاه تعاملی و ارتباطگیری برتر مدت زمان 6 ماه کار شد و این طرح پس از مشورت با صاحبنظران و تأیید اساتید پیشکسوت به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، خاطرنشان کرد: این طرح نحوه ارتباطگیری مناسبتر دانشجو با استاد و یادگیری و فراگیری پویا و برتر محتواهای آموزشی را با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی و برنامهنویسی با تکنیکهای یادگیری ماشین و متناسب با شیوههای نوین آموزشی فراهم میآورد.
برگزیده اولین جشنواره تابستانه ایدهپروری و استارتاپ تکنولوژی آموزشی در پزشکی ادامه داد: پیش از حضور در جشنواره تابستانه ایدهپروری و استارتاپ تکنولوژی آموزشی در پزشکی سابقه فعالیت در حوزههای فناورانه، ایدهپروری و استارتاپی نداشتم و بسیار خوشحالم که اولین ایدهام در این زمینه با نتیجه بسیارخوبی همراه بوده، البته تئوری و برنامه نویسی این مدل را که از الگوریتمهای هوش مصنوعی بوده با اساتید آمار در دانشگاه فردوسی کار کردهام.
دکتر بسکابادی تصریح کرد: از افتخارات کسب شده قبل از جشنواره تابستانه ایدهپروری و استارتاپ تکنولوژی آموزشی در پزشکی میتوانم به تهیه و چاپ چندین مقاله داخلی و خارجی در زمینه آمار و دادهکاوی و هوش مصنوعی اشاره کنم.
وی اضافه کرد: در طراحی مطالب علمی این وبگاه از راهنماییهای دکتر مهدی دوستپرست (عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد)، دکتر حبیبالله اسماعیلی (مدیر گروه آمار زیستی دانشکده بهداشت مشهد)، دکتر وحید قوامی (عضو هیأت علمی گروه آمار زیستی دانشکده بهداشت مشهد) و در طراحی ساختار برنامه نویسی وبگاه از دکتر مهدی صالحی (استاد دانشگاه نیشابور) و دکتر احسان مسعودی (استاد دانشگاه مونستر آلمان) صمیمانه تشکر میکنم.
برگزیده اولین جشنواره تابستانه ایدهپروری و استارتاپ تکنولوژی آموزشی در پزشکی با ذکر این نکته که در نظر دارم تا برای دروس آماری که در تخصصم هم بوده به طراحی وبگاههای مشابه بپردازم، تأکید کرد: این تکنولوژی بسیار پرکاربرد بوده و درصورت نیاز اساتید دانشگاه برای دیگر دروس دانشگاهی (به خصوص دروسی مثل آمار و ریاضی و انواع مهندسی) میتوان این نوع وبگاه را طراحی و استفاده کرد.
دکتر بسکابادی با تأکید بر اینکه سرور وبگاهی که با آن کار میکنم در داخل کشور وجود ندارد، گفت: اگر امکان ارتباط با سرورهای دانشگاهی باشد، کارایی بهتر با هزینه کمتر و سرعت بیشتر وجود دارد، اما اگر تحت هر شرایطی امکانپذیر نبود وب نرمافزارهای مورد نیاز با هزینه استفاده از سرورهای خارج کشور قابلیت اجرا دارد.
وی افزود: البته با توانمندیهایی که در حوزه IT دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیدهام معتقدم که قابلیت امکان برقراری ارتباط تعاملی پویا، بهتر و مؤثرتر میان استاد و دانشجو از طریق سرورهای دانشگاهی وجود دارد.
برگزیده اولین جشنواره تابستانه ایدهپروری و استارتاپ تکنولوژی آموزشی در پزشکی آمادگی خود را با توجه به تخصص طراحی این شیوه آموزش، جهت همکاری در طراحی وبگاههای آموزشی تعاملی و ارتباطگیری برتر اعلام کرد و گفت: وبگاه معرفی شده در کنار تدریس حضوری یا مجازی مطالب، عملکرد بالایی دارد، البته وبگاه به تنهایی نیز قابلیت آموزش خودخوان و تمرین عملی را نیز دارد و لذا توصیه میگردد ایده ایجاد وبگاههای تعاملی آموزشی در دروس مختلف برای نوآوری و ارتقا آموزش انجام پذیرد.
دکتر بسکابادی با اشاره به اینکه به محققان و دانشجویان تمامی رشتهها توصیه میکنم با روشهای مدرن و بهروز علمی رشته خود آشنایی داشته و ارتباط میان رشتهای خود را با سایر علوم حفظ کنند، بیان کرد: روشهای نوین در علوم پایه آمار، ریاضی و مهندسی (از جمله دادهکاوی و هوش مصنوعی) جهت تسهیل و قدرت بیشتر در علوم مختلف به خصوص علوم پزشکی مفید بوده است؛ همچنین برای طراحی و ساخت نرمافزارها، دستگاههای مرتبط پزشکی، رباطها و غیره نیز قابلیت نوآوری دارد و با ارتباط بین رشتهای به اختراعات و ایدههای جدید و کاربردی منجر خواهد شد.