معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با روسای دانشکده ها، بیمارستان ها، مدیران گروه ها و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر ارتقاء وضعیت رفاهی و معیشتی اعضای هیات علمی تاکید کرد.
به گزارش وب دا، دکتر ابوالفضل باقری فرد، در دیدار مدیران و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رکن اساسی توسعه هر کشوری، نیروی انسانی آن است و اعضای هیات علمی مهم ترین محور در این راستا به شمار می روند، در نتیجه توجه به وضعیت رفاهی اساتید، وظیفه اصلی وزارت بهداشت است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این مطلب که استاد بی انگیزه، نمی تواند دانشجویان با انگیزه تربیت کند، افزود: دو حوزه علوم پایه و بالینی در کنار هم برای ما حائز اهمیت هستند و تلاش خود را برای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی انجام دادیم.
وی از تشکیل ستاد رفاهی اعضای هیات علمی در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: تمام سعی ما این است در راستای تکریم اساتید، وضعیت رفاهی آنها ارتقا یابد.
دکتر باقری فرد با اشاره به تغییر درآمد گروه دستیاری نسبت به سال های گذشته، اظهار کرد: دستیاران نقش مهمی در بیمارستان ها ایفا می کنند و در نظر داریم تا حقوقی معادل حقوق یک پزشک عمومی به همراه مزایا به دستیاران پرداخت شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: امسال، اولین سالی است که تعداد صندلی خالی در رشته های مورد نیاز مثل بیهوشی، عفونی، داخلی و طب اورژانس کاهش یافته است و در ظرفیت بومی، پذیرش افراد بر اساس تعداد تخصص های مورد نیاز مناطق مختلف کشور انجام می گیرد.
همچنین در مورد فوق تخصص، فرایند پذیرش بر اساس مصاحبه ساختار مند انجام و ظرفیت امسال 407 نفر تعیین شد.
وی تصریح کرد: برای اولین بار در سال جاری تربیت فلوشیب به دانشگاه ها واگذار و ظرفیت برای این گروه، 500 نفر اعلام شد.
واگذاری مسئولیت بررسی زیر ساخت های آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد
وی با تاکید بر توسعه کمی و کیفی در کنار هم، افزود: با توجه به اینکه کیفیت آموزش پزشکی برای ما بسیار حائز اهمیت است از دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقاضا کردیم تا وضعیت زیر ساختها، منابع و فضاهای آموزشی لازم سایر دانشگاه ها برای افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی را بررسی و مستندات ارائه کنند؛ چراکه افزایش ظرفیت به حفظ کیفیت آموزشی بستگی دارد.
باقری فرد با اشاره به این نکته که کیفیت آموزش پزشکی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش است، افزود: ایران در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی پیشرو و از سایر کشور بی نیاز است.
دکتر باقری فرد گفت: دانشگاه ها باید مرکز تحول باشند و بسیاری از وظایف آموزشی به آنها واگذار شود چون صلاحیت انجام این کار را دارند؛ البته تفویض مسئولیت به دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی صورت پذیرد.
براساس این گزارش، بازبینی آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی، اخد مجوز برای جذب 3 هزار عضو هیات علمی، نهایی شدن تشکیلات وزارت بهداشت و واگذاری ماموریت برگزاری آزمون های جامع علوم پایه، فلوشیب و ارتقاء و دوره های مهارتی به دانشگاه های کلان مناطق از دیگر محورهایی بود که معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نشست به آن اشاره کرد.