بانک اطلاعات شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت توسط شرکت همیاران اندیشه ایرانیان خلاق با نشان ايران بنيان راه اندازی گردید.
به گزارش وب دا، مجموعه ایران بنیان به عنوان نخستین مرجع و نمايشگاه مجازي معرفي و تبليغات توليدات ايراني و محصولات دانش بنيان از سال 1395 به طور رسمي با برگزاری نمایشگاه ها، فن بازارها، استارت آپ ها و رویداد های ایده پروری و کارآفرینی و سامانه ای در فضای مجازی به نشانی (www.iranbonyan.com)کار خود را پژوهشکده بوعلی، مرکز رشد فناوري سلامت آغاز نمود.
مدیرعامل این شرکت هدف از راه اندازی این سامانه را حمایت از کار و تولید ایرانی عنوان نموده و گفت: هدف ايران بنيان، از راه اندازی این سایت حمایت از کار و تولید ایرانی و همچنین تسهیل در معرفی، تبلیغ و فروش تولیدات ایرانی است و با راه اندازی این سایت فضایی به صورت رایگان در اختیار شرکت های تولیدی، شرکت های دانش بنیان و شرکتهای مرکز رشد قرار می گیرد تا بتوانند به صورت کاملا مستقل به معرفی ، تبلیغ و فروش محصولات و تولیدات خود بپردازند.
وی با اشاره به اینکه سامانه ایران بنیان یک سایت فروشگاهی نیست افزود : ایران بنیان یک مرجع کامل معرفی محصولات ایرانی است، یک نمایشگاه دائمی و بدون هیچ محدودیت زمانی از تولیداتِ ملیِ که هر فردی می تواند با آشنايي کامل با محصولات هر توليدکننده و ورود به سايت توليدکننده بدون واسطه و هزینه اضافه آن محصولات را به طور مستقیم از تولیدکننده اش تهیه کند. لذا از کلیه همکاران دانشگاه علوم پزشکی و علاقمندان تقاضا داریم هنگام خرید محصولات مورد نظر خودشان بخصوص برای دانشگاه و یا حتی شخصی به این سایت مراجعه کنند و هم چنین این سایت را به بقیه تولید کنندگان جهت معرفی کالا و خدمات توصیه نمایند.
مهندس دانيال اعلمي دوست خاطر نشان کرد : در شرایطی که به علت تحریم ها درهای بازار های جهانی بسته است و ارتباطات با دیگر کشور برای تهیه مواد اولیه و نیز فروش محصولات بسیار سخت است راه اندازی یک بانک جامع اطلاعاتی در حوزه محصولات سلامت می تواند فرصتی مناسب در اختیار صاحبان مشاغل ،کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ ، مشاغل خانگی، دانشجویی، دانش آموزی و شرکت دانش بنیان قرار دهد تا با معرفی محصولات و تولیدات خود در یک فضای کاملا امن و رایگان به معرفی وفروش محصولات خود در بازارهای داخلی و جهانی پرداخته که این امر در پویاتر و فعال تر شدن چرخه تولید می تواند موثر و تاثیر گذار باشد.
وی در پایان اظهار امیدواری نمود: تلاش می کنیم تا با ترجمه سایت به زبان های زنده دنیا فضایی ایجاد کنیم تا بتوانیم محصولات و تولیدات ایرانی را به دیگر کشورها خصوصا کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس معرفی و بفروش برسانیم و از این طریق موفق به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی شویم.