معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اعتبار بخشی درحوزه آموزش در راستای ارتقاء کیفیت و حرکت به سوی استاندارد سازی ها در دانشگاه ها اجرا می شود.
دکتر اعتضاد رضوی در نشست اعضای شوراهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: اعتبارسنجی در دانشگاه علوم پزشکی به منظور تضمین و حفظ استانداردهاي آموزشی صورت می گیرد و فرایندي است که مشخص می کند تا چه میزان دانشگاه یا برنامه هایش حداقل استانداردهاي مورد قبول را برآورده ساخته است.
وی الگوي اعتبارسنجی را مترادف با ارزیابی بیرونی دانست و افزود، این نوع ارزیابی فرایندي است که از طریق آن مؤسسه آموزشی به واسطه صلاحیت هاي تشکیل دهنده اش به وسیله نهادي بیرونی معتبر شناخته می شود و هدف این فرایند آن است که کیفیت مراکز آموزشی را گواهی کند و آنها را در بهبود امورشان یاري دهد، از این رو به دنبال ارزیابی درونی باید ارزیابی بیرونی انجام شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ضرورت وجود برنامه های آموزشی جامع اظهار کرد: از آنجا كه تربيت نيروي انساني مورد نياز نظام سلامت و وجود برنامه آموزشي(کوريكولوم) مدون، جامع، و منطبق با نيازهاي نظام سلامت ركن محوري هر آموزشي را تشكيل مي دهد، لازم است هر برنامه آموزشي در راستاي نيازهاي روز جامعه تدوين، بازنگري، و اصلاح شود.
وی با بیان اینکه تربیت نيروي انساني مورد نياز جامعه، از جمله پزشكان عمومي نقش مهمي در نظام سلامت جامعه دارد خاطر نشان کرد: وجود يک برنامه آموزشي جامع که بتواند به نيازهاي روز و در حال تغيير جامعه پاسخ داده و از سوی ديگر با تربيت نيروي انساني ماهر و توانمند نظام سلامت را ياري دهد از ضروريترين و مهمترين وظايف نظام آموزشي محسوب مي شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: دانشكده علوم پزشكي وظيفه دارد برنامه ها و اهداف آموزشي خود را بر همين اساس تدوين كرده و آموزش دانشجويان را در راستاي رسيدن به اين اهداف هدايت كند.
نشست اعضای شوراهای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور تحرک بخشی آموزشی از مسیر توجه ویژه و همزمان به بازنگری و ارزشیابی برنامه های آموزشی و بررسی خود ارزیابی اعتبار سنجی دوره پزشکی عمومی در برگزار شد.