رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف و ماموریت روابط عمومی ها ایجاد ارتباط مفید و موثر درون و برون سازمانی است اظهار کرد: کار روابط عمومی صرفا اطلاع رسانی نیست بلکه اطلاع یابی هم جزء وظایف فعالان این عرصه محسوب می شود.
دکتر مهدی یوسفی در گفتگو با وب دا ضمن تبریک 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، با اشاره به نقش روابط عمومی ها در تبیین جایگاه طب سنتی و مکمل در جامعه خاطر نشان کرد: باید جایگاه طب سنتی هم در درون دانشگاه و هم در بیرون دانشگاه ، تبیین و تحلیل گردد و روابط عمومی به عنوان یک حلقه ی واسط بین مجموعه ی دانشگاه و مردم عمل کند،و ضمن انعکاس نظرات مردم به مسئولان ذیربط، اطلاع رسانی دقیقی نیز در این زمینه داشته باشد،بنابراین رسالت روابط عمومی، یک رسالت سنگینی است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تعریف جامع و کاملی از طب ایرانی و مکمل در میان مخاطبان درون دانشگاهی وجود ندارد و برخی از افراد اقدامات طب ایرانی و مکمل را برابر با عطاری ها می دانند و بسیاری از اقدامات مداخله گرانه نیز به نام دانشگاه ثبت می شود تصریح کرد: از سوی دیگر در خارج از دانشگاه نیز پروپاگاندای رسانه ای در فضای مجازی و سایر رسانه ها ایجاد شده است و شاهد یکسری ادعاهای واهی در رابطه با اثر بخشی بعضی از روش های طب سنتی هستیم، که بیشتر جنبه اغفال مردم دارد.
دکتر یوسفی با بیان اینکه رویکرد فعالیت در حوزه غیر دانشگاهی در زمینه طب سنتی بیشتر جنبه تبلیغی است خاطر نشان کرد: در رویکرد تبلیغی ،تاکید بر حواس و غرائز طبیعی است،که احساسات مردم در واقع به نوعی برانگیخته شود،در حالیکه رسالت روابط عمومی بیشتر تکیه بر عقلانیت ، تحلیل و تکیه بریک آگاهی بخشی و ارتقا سطح دانایی های فردی و سپس ایجاد یک فضای آزاد برای انتخاب مخاطب است.
رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر رسالت سنگین روابط عمومی ها بیان داشت: برخلاف فضای تبلیغی که سعی می کند محصول خودش را به ذهن افراد تحمیل کند ،روابط عمومی با رسالت خطیر خود باید حراست از حریم سازمان و دانشگاه و دانشکده را برعهده گیرد و با شفاف سازی در مقابل بسیاری از جوسازی ها ،خلاف گویی ها و دروغ پردازی ها و ادعاهای واهی که در سطح جامعه انجام می گیرد،از این حریم مقدس دفاع نماید و اینکار هم آسان نیست.
وی در خصوص رسالت سنگین روابط عمومی ها افزود: زمانی که مخاطب در فضای مجازی با انواع ادبیات و جملات و ساختارها روبه رو می شود و احساسات و اعتقادات وی به بازی گرفته می شود، وظایف روابط عمومی کاری بس سخت و دشوار است.
دکتر مهدی یوسفی تاکید کرد: شاید در عرصه ی طب ایرانی و مکمل کار روابط عمومی سخت تر از دیگر عرصه ها و وادی ها باشد،و به همین منظور باید هم در درون سازمان یک تفاهم ایجاد شود و هم در بیرون از سازمان باید آگاهی بخشی به شکل صحیح صورت گیرد ،بگونه ای که مردم در واقع این قدرت انتخاب و اختیار برایشان ایجاد بشود و تفاوت بین آنچه که در تبلیغات عوام گرایانه در سطح جامعه مطرح می شود ،با آن چیزی که دانشگاهی و بر پایه علم تحقیق پژوهش و متون اصیل است قائل شوند.
رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل با تاکید بر جایگاه روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: روابط عمومی باید،زمینه ی حضور اعضای هیأت علمی و بستر افرادی که در مراکز استاندارد و رسانه های عمومی،خصوصا رسانه هایی که برد عملیاتی بیشتری دارند را فراهم کند ،قالب ها را ایجاد کند،محتوا هم باید از طرف ما تامین بشود و در اختیار روابط عمومی قرار گیرد،تا در واقع یک مقداری مسیر به سمت جلو پیش برود و آگاهی جامعه در این حوزه بیش از پیش افزایش یابد.
خبرنگار: صادقیان