معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تقویت بین المللی آموزش گام بزرگی در تحول و توسعه آموزش سلامت کشور محسوب می شود.
به گزارش وب دا، دکتر ابوالفضل باقری فرد در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی با بیان این مطلب که مهمترین رکن هر دانشگاه آموزش است، اظهار کرد: کارهای بزرگی در حوزه آموزش انجام شده است ولی منجر به بهره وری کلی در آموزش نگردیده است و برنامه های عملیاتی آموزش متناسب با رشد کشور نبوده است.
وی با بیان اینکه باید از آموخته ها و برنامه هایی که تا کنون در حوزه آموزش انجام شده است بهره وری کامل صورت گیرد خاطر نشان کرد: تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص، کارآفرین و پاسخگو به نیازهای جامعه، دستیابی به مرجعیت علمی و سرآمدی منطقه، بین المللی سازی آموزش عالی حوزه سلامت، نهادینه کردن نظام مدیریت جامع، کیفیت آموزش علوم پزشکی،توسعه و گسترش عادلانه و نیاز محور آموزش علوم پزشکی،توسعه روش های نوین و فناوری های پیشرفته در آموزش علوم پزشکی را از برنامه ها و اولویت های راهبردی معاونت آموزشی با رویکرد بهره وری معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برشمرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهینه سازی آموزش را از راهبردهای مهم توسعه آموزش در کشور عنوان کرد و افزود:بهینه سازی آموزش منجر به ارتقای کیفیت آموزش خواهد شد و از الزامات آن حرکت در مسیر عدالت آموزشی است.
دکتر باقری فرد با بیان اینکه کمیته های بهروری کلان منطقه رکن موثر اجرای برنامه های بهره وری در سطج کلان مناطق است خاطر نشان کرد: تشکیل تمامی کارگروه های تخصصی کشوری در تمام کلان مناطق الزامی است، لیکن تشکیل کارگروه ه در دانشگاه ها و دانشکده های هر کلان منطقه بر اساس توانمندی، ظرفیت و ماموریت آن دانشگاه/ دانشکده صورت می پذیرد.
وی با بیان اینکه توجه به برنامه پزشکی خانواده از رویکردهای مهم وزارت بهداشت محسوب می شود تصریح کرد: بر این اساس راه اندازی دوره پزشکی عمومی با گرایش ویژه ( پزشکی خانواده) ، برگزاری دوره کارورزی ویژه پزشک خانواده، ورود مستقیم به دوره دستیاری پزشکی خانواده، برنامه ریزی و بازنگری دوره دستیاری پزشکی خانواده با همکاری معاونت بهداشت و توانمند سازی نیروی انسانی در راستای حل مشکلات جامعه از جمله برنامه ها در این راستا به شمار می رود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی را از دیگر برنامه های محوری وزارت بهداشت برشمرد و گفت: توجه به نیازهای جامعه در تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی، استقرار نظام بومی مبتنی بر شواهد، تاکید بر بهره گیری از توانمندی دانشگاه ها در ارائه دروس به صورت ترکیبی از جمله محورهای این برنامه است.