عناوین گرنتهای اعطایی در ششمین فراخوان مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی"نصر" اعلام شد. در این فراخوان به طرحهای پژوهشی برتر در دو کمیته مدیریت و رهبری آموزشی و کمیته روانشناسی شناختی تحت دوازده عنوان گرنت اعطا میشود.
به گزارش وب دا، گرنتهای کمیته مدیریت و رهبری آموزشی موضوعاتی همچون؛ ارزیابی تاثیر نتایج اعتباربخشی بیمارستانهای آموزشی در کیفیت آموزش و کیفیت ارائه خدمات، ارزیابی تاثیر رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی در بهبود کیفیت آموزش و پژوهش وارائه خدمات دانشجویی، بررسی تجربیات کشورهای مختلف در نحوه بینالمللیسازی مؤسسات آموزشی و توسعه پذیرش دانشجویان بینالملل، مطالعه تطبیقی فرایند سیاستگذاری و برنامهریزی نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت در کشورهای منتخب،مطالعه تطبیقی فرایند سیاستگذاری توزیع نیروی انسانی سلامت در کشورهای منتخب، مطالعه نقادانه مطالعات برآورد نیروی انسانی سلامت در کشور و ارائه پیشنهادات روش شناختی و اجرایی برای مطالعات آتی، تدوین بسته سیاستی ارتقای نقش رهبری بین بخشی دانشگاههای علوم پزشکی در ارتباط با عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، بررسی تاثیر ایجاد دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به منطقه و کمک به توسعه پایدار منطقه تحت پوشش و بررسی تنوع متدولوژیک و نقد کیفیت مطالعات انجام شده در حوزه آموزش پزشکی در کشور را شامل می شود.
گرنتهای کمیته روانشناسی شناختی نیز شامل مواردی همچون؛ مطالعه مروری نظاممند در زمینه روشهای آموزش استدلال بالینی، مطالعات مروری نظاممند در زمینه روشهای ارزیابی استدلال بالینی، تدوین بسته سیاستی ارتقای سلامت معنوی در آموزش علوم پزشکی می باشد.
آخرین مهلت ارسال طرح به ششمین فراخوان طرحهای پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱اعلام شده است.در این خصوص پژوهشگران میتوانند در مدت اعلام شده طرحهای خود را به منظور تایید و اعطای گرنت در سامانه مدیریت پژوهش مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی به آدرس http://rms.nasrme.ac.irثبت کنند.
مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی(نصر) با هدف سیاستگذاری، برنامهریزی، تدوین، تصویب، اجرا و دیده بانی تحـقیقات راهبردی آموزش عالی سلامت و جهت ایجاد بستر مناسب برای تحقیق، توسعه و مدیریت دانش در حوزه آموزش علوم پزشکی از طـریق حمایت از ایدههای نوآورانه، شناسایی ظرفیت های بالقـوه آموزش پزشکی، احـصاء اولویت های پژوهش در آموزش پزشکی و مـدیریت آمار و اطلاعات آموزش پزشکی به منظور ارائه راهکارهای علمی جهت ارتقای نظام آموزش علوم پزشکی ایجاد شده است.
خبرنگار: سید جواد نظری هاشمی