سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ارزشیابی یکی از مهمترین پایه های ارتقاء سطح کیفی آموزش ها و بهبود فرایند یاددهی – یادگیری و در نهایت تربیت دانش آموختگانی با توانمندی بیشتر و موثرتر می باشد.
به گزارش وب دا، دکترخواجوی راد در جمع رؤسای دانشکده ها و مدیران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: اعضای هیات علمی به عنوان یکی از ارکان نظام آموزش عالی در تحقق اهداف دانشگاه ها و در نتیجه توسعه پایدار وهمه جانبه کشور بسیار تاثیرگزار هستند. بنابراین موفقیت دانشگاه ها، قویا وابسته به توانمندی های اساتید و پیشرفت مستمر عملکرد ایشان است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر، ارتقاء سطح كيفيت آموزش و تربيت نيروي متخصص در راستاي نيازهای جامعه از جمله رسالت های دانشگاه است، به همین دلیل حفظ و بهبود این مهم از وظايف اصلي اعضای هیات علمی و حوزه آموزشی دانشگاه محسوب می شود.
سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وضعیت موجود ارزشیابی را دارای معایب و نواقصی دانست و گفت؛ برای نیل به آموزشی مطلوب و موثر، برخورداري دانشگاه از نظام منسجم و جامع ارزشيابي استاد، لازم و ضروری است که ایجاد این نظام و ارتقاء وضعیت موجود در دستور کار معاونت آموزشی قرار دارد.
دکتر خواجوی راد با تاکید بر انجام ارزیابی بالینی به عنوان یکی از ابعاد مهم ارزشیابی تصریح کرد: نظام ارزشیابی باید جامعیت داشته باشد و در آن دیدگاه های دست اندرکاران مختلف لحاظ شده تا نتایج صحیح تری بدست آید.
وی افزود: در این نظام، اعتقاد اصحاب فرایند به ارزشیابی، شفافیت مؤلفه ها و شاخص های آن و انجام ارزشیابی ها به صورت مستمر با استفاده از روش های ارزیابی که دارای پایایی و روایی لازم باشند، ضروری است.
دکتر خواجوی راد در راستای بهتر اجرا شدن این فرایند، توانمندسازی اساتید، مشاوره، گفتگو و ارائه آموزش های ارتباطی را از مصادیق دخالت موثر برشمرد و خاطرنشان کرد؛ در مدل جدید، آموزش مجازی هم مورد ارزیابی قرارگرفته و نتایج و خروجی کمیته ارزشیابی به کمیته ترفیع اعضای هیأت علمی ارسال خواهد شد.
خبرنگار: سید جواد نظری هاشمی