نشست های سطح اول تحول و نوآوری در تحصیلات تکمیلی دانشکده ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی که در اسناد بالادستی و برنامه های توسعه ای کشور و دانشگاه ها دیده شده، مبحث توسعه کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی است اظهار کرد: از سوی دیگر، تربیت نیروی انسانی از مسایل مهم توسعه ای در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت بوده که در این مسیر تحصیلات تکمیلی از جمله محورها و شاخص های اصلی تربیت و توسعه نیروی انسانی متخصص به شمار می رود.
دکتر تقی پور خاطر نشان کرد: در این راستا به همت مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه یک دوره جلسات مشترک معاونت آموزشی با هیئت رئیسه و کارشناسان آموزشی دانشکده های هفت گانه برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این نشست ها را توسعه تعاملات بین بخشی، تحول و تغییر در جهت رشد روزافزون دانشکده ها برشمرد و با معرفی ساختار و شرح وظایف تحصیلات تکمیلی، فرایند تحول، شیوه ها و اصول آن را تشریح کرد.
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهمترین مرحله تحول را برنامه ریزی و داشتن برنامه عملیاتی برشمرد و افزود؛ تدوین یک برنامه عملیاتی و کاربردی مختص هر دانشکده با محوریت گروه های آموزشی و بر مبنای قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد هر گروه لازم و ضروری است.
قابل ذکر است در این جلسات وضعیت عملکردی دانشکده ها در شاخص های ابلاغی طی سه سال گذشته ، نقاط قوت و ضعف حوزه تحصیلات تکمیلی دانشکده ها و فرایند تدوین اهداف و برنامه های دانشکده با مشارکت گروه های آموزشی در سال جاری مورد بحث و بررسی قرارگرفت.
خبرنگار: سید جواد نظری هاشمی