معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه، در مسیر تحقق هر چه بیشتر فناوری های نوین، کسب مرجعیت علمی و بین المللی سازی نقش مهمی را ایفا می کنند.
دکتر ابوالفضل خواجوی راد، در گفتگو با وب دا به مناسبت روز استاد با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه در نهادینه شدن جایگاه علم در جامعه وظایف خطیری دارند خاطر نشان کرد: در طول تاریخ انسانهای بزرگ در دامن اساتید بزرگی پرورش یافته اند و تمام رشد جامعه انسانی و بشری به نوعی به جایگاه علم و دانش و معلمین و اساتید برمی گردد.
وی با اشاره به اینکه نباید در گذر زمان به هر شکل شأن استاد و معلمی را تحت تاثیر نوسانات روزگار قرار داد چراکه این اقدام آسیب جدی به جایگاه علم وارد می کند، ابراز کرد: اساتید باید در راستای حفظ شأن و قداست علم تلاش کنند تا شادابی و طراوت در جامعه علمی بیش از پیش ایجاد شود،
وی با بیان اینکه همیشه مسیر تعلیم با سختی است و ما باید با بهره گیری از دانش ،صبر ،حوصله ، سکوت ،عمل و جهاد در مسیر علمی بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم، گفت: حفظ جایگاه علمی اساتید و اینکه متناسب با شرایط و فناوربهای روز خدمات به دانشجویان ارایه شود، از موضوعات مورد تاکید است؛ دانشجویان باید وارد عرصه علمی و حرفه ای شوند و در این عرصه با تکنولوژی های نوین اموزشی روبرو شوند و موضوعاتی مانند دانش بنیان، کارآفرینی و مرجعیت علمی و بین المللی سازی را در عرصه اموزش در دستور کار خود قرار دهند.
دکتر خواجوی راد با تاکید براینکه باید آیات شریفه قرآن را به عنوان مدل و الگو سرلوحه امور قرار دهیم، بیان کرد: خداوند پیامش را به پیامبر اسلام(ص) با کلمه خواندن شروع می کند و در واقع این اقرا را در کنار ربک الاکرم قرار می دهد و تعلیم و تعلم را خداوند بعد از کرامت به انسان هدیه می کند و خداوند خودش را در جایگاه تعلیم انسان قرار می دهد و در مرحله بعد پیامبر(ص) هم مهمترین نقش خود را همان نقش علم و تعلم می داند؛ بنابراین توجه به جایگاه علم می تواند الگو و مدل باشد که همه ما در حدی که بتوانیم باید خودمان را به این الگو و مدل نزدیک کنیم و بهره مند شویم .
وی با اشاره به اینکه وزنه سنجش مقام انسان وزنه دانش و علم است ، گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند هر کس دانشمندی را گرامی دارد پروردگارش را گرامی داشته است؛ نکاتی که در فرمایشات قرآن کریم و معصومین (ع) درخصوص جایگاه علم آمده ما را به تامل وا می دارد که ما در دانشگاه به عنوان معلمین و دانشجویان در چه جایگاه و مقامی باید قرار بگیریم و باید رویکرد علم و دانش را به چه نحوی در جامعه نهادینه کنیم .