دکترای تخصصی طب مکمل و ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و برگزیده جشنواره کشوری تداوم گفت: اجرای طرح همیاران آموزشی موجب عدم اٌفت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود شد و ارتقاء 1.35 نمرهای در معدل پایان ترم این گروه از دانشجویان به همراه داشت.
دکتر شهین سعیدینجات در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: من تخصص پزشکی پایه دارم متخصص طب سنتی ایرانی هستم و MD-PhD مدیریت خدمات درمانی دارم و مسئول کارآموزی گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت در گروه آموزش ارتقاء سلامت هستم.
وی تصریح کرد: من از سال 1392 تا 1397 دبیر کمیته مشورتی دانشکده بهداشت مشهد بودم و متوجه شدم که دانشجوی ترم یک دچار شک مشورتی میشود، به خصوص آنکه اگر آن فرد یک دانشجوی شهرستانی باشد و دیدیم که بسیاری از دانشجویان خوب در ترم اول نمرات خوبی نداشتند و به جهت رفع این مشکل از ظرفیت دانشجویان با معدل بالای ترمهای بالاتر استفاده کردیم که کمک حال دانشجویان جدیدالورود باشد.
برگزیده جشنواره شهید مطهری با بیان اینکه ما در پایان هر ترم تحصیلی معدل ورودیهای جدید را به نسبت زمان قبل از اجرای طرح بررسی کردیم و شاهد ارتقاء 1.35 نمرهای در معدل پایان ترم این گروه از دانشجویان بودیم، خاطرنشان کرد: ما با افتخار میگوییم که به لطف الهی و به برکت امام رضا(ع) موفق به کسب رتبه اول کشور در میان تمامی دانشگاههای ایران در این خصوص شدیم و با طرح تداوم توسعه دانش پژوهی آموزشی و مدیریت آن حائز کسب رتبه کشوری در جشنواره شهید مطهری سال 1402 شدیم.
دکتر سعیدینجات افزود: این برنامه که کسب رتبه برتر جشنواره شهید مطهری و تقدیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به همراه داشت به عنوان الگویی موفق برای سایر حوزهها تبدیل شده و امور شاهد و ایثارگر و معاونت فرهنگی و دانشجویی برای اثرپذیری بهتر و بیشتر خدمات مشاورهای و حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی جدید استفاده کردند و این آمادگی را داریم که با مدارس و دانشگاههای سراسر کشور در جهت یادگیری بهتر دانشآموزان و دانشجویان بهخصوص ورودیهای مقاطع جدید است.
وی با تأکید بر اینکه این موفقیت به تنهایی حاصل نشده و در اجرای این برنامه موفق و اثربخش یک تیم 10 نفره مشارکت داشتند، گفت: در اینجا جا دارد که تلاشها و همکاریهای مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشکده بهداشت مشهد حسین ابراهیمیپور، مهدی یوسفی، صالحه نوروزی، هنگامه ذوالفقاری، معصومه ساقی، مریم نورآوران، ریحانه زنگی، مهسا لگزیان و مریم موسوی تقدیر و تشکر کنم، ضمن اینکه از حمایتهای مسئولان کنونی و سابق دانشکده بهداشت مشهد هم در کسب این افتخار بزرگ ملی نباید غافل شویم که در زمان اجرای این طرح حمایت کامل و لازم را از ما داشتند.
دکترای تخصصی طب مکمل و ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه عمدهترین مشکل در موارد شناسایی شده دوری از خانواده و قرار گرفتن در یک فضای جدید زندگی بود و ما با راهنمایی و مشاوره لازم این دغدغهها را از آنان دور کردیم تا دروس را بهخوبی یاد بگیرند، بیان کرد: همچنین در دانشجویان بومی هم سنگین بودن فضای جدید تحصیلی جدیترین مشکل بود و عمده مشکل آنان تفاوتهای محیط دانشگاهی و مدرسهای بود و تلاش کردیم که این مشکلات در کمتر از یک ماه برطرف گردد و از ماه دوم ،شیوههای ورود به محیط جدید آموزشی را برای آنان بیان کردیم و آموزشها به حدی اثربخش بود که در زمان امتحانات میان ترم و پایان ترم با مشکلی مواجه نبودند.
دکتر سعیدینجات تأکید کرد: یکی از مشکلات رایج دانشجویان در زمان امتحانات بیدار ماندن در شب با خوردن نوشیدنیها و داروهای مختلف بوده که به اصطلاح با انجام این کار درس را بهتر یاد بگیرند، اما در زمان امتحان با مشکلات زیادی مواجه شدند، ما به دانشجویان میگوییم در طول ترم دروس را مطالعه کرده و این کار را به شب امتحان واگذار نکنند و در آن شب، تنها یک مرور کلی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در ارتباطاتی که با این افراد برقرار کردیم،آنها از تجربیات تلخ پس از انجام این کارهای نادرست گفتند و به دیگران توصیه کردند که از انجام این شیوه نادرست خودداری کنند و طبق توصیههای کارشناسان و مشاوران عمل نمایند.