مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور رفاه حال دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر تمام امکانات مورد نیاز دانشجویان در محیط پردیس دانشگاه فراهم شده است تا دانشجویان به خصوص دانشجویان خوابگاهی نیاز چندانی به محیط خارج از دانشگاه نداشته باشند.
به گزارش وب دا، در همایشی که به منظور اشنایی والدین دانشجویان جدیدالورود با فضا و امکانات دانشگاه برگزار شده بود ،دکتر صالح مقدم با اشاره به اینکه درگیر شدن والدین به موضوع هدایت علمی و اجتماعی دانشجویان موثر است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همراهی والدین محیط مناسبی را برای رشد وبالندگی فرزندانتان فراهم می کند.
مسئول ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حقیقت همکاران آینده در حوزه سلامت مردم هستند، اظهار کرد: هنرمندی دانشگاه در تربیت علمی و حرفه ای دانش آموختگان به شکلی است که بهترین متون علمی توسط بهترین اساتید به دانشجویان آموزش داده می شود؛ اما برای پذیرش نقش در سازمان و آموزش روحیه مسئولیت پذیری همراهی والدین نیاز است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو بهترین دانشگاه های سطح کشور است، تاکید کرد: بیش از 10 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه آموزش می بینند و بالاترین سطوح آموزش تخصصی در این مرکز آموزشی به دانشجویان ارائه می شود.
دکتر صالح مقدم با بیان اینکه در مشهد دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی، علوم پیراپزشکی، دندان پزشکی، طب سنتی و 4 دانشکده اقماری در شهرستانهای کاشمر، قوچان، درگز و خواف دانشجو پذیرش و آموزش می دهد، اظهار کرد: علاوه براین دانشگاه علوم پزشکی مشهد مسئولیت فوق العاده سنگین ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را نیز برعهده دارد و نزدیک 30 هزار نفرتحت پوشش این دانشگاه به مردم خدمت می کنند.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به منظور رفاه حال دانشجویان در سه وعده غذایی با سه منو غذایی از دانشجویان با مبلغ بسیار اندک پذیرایی می شود، گفت: ورود و خروج دانشجویان به فضای خوابگاهی به خصوص برای دختران دانشجو با ضوابط خاصی انجام می شود علاوه براین شرایط هتلینگ خوابگاه ها به منظور رفاه حال دانشجویان در حد مطلوبی قرار دارد.
حجت الاسلام طباطبائی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه والدین مانند باغبانی که نهال نورس خود را در مرحله شکوفایی می بیند از این لحظه لذت می برند، عنوان کرد: مشکلات فرزندان با بزرگ شدن آنها نیز بزرگ می شود بنابراین نباید والدین این طور تصور کنند که فرزندانشان بعد از ورود دانشگاه نیاز به حمایت عاطفی و معنوی ویا آموزش مهارت های اجتماعی ندارند، زیرا مسئله اجتماعی شدن دانشجویان با ورود به دانشگاه مطرح می شود.
وی ادامه داد: والدین نباید هیچ وقت در هیچ مقطع تحصیلی اطمینان کامل از شرایط آموزشی و یا فرهنگی فرزند خود داشته باشند زیرا در محیط های آموزشی علی رغم دلسوزی مسئولان به خاطر حجم بالای دانشجویان نمی توان رسیدگی مانند رسیدگی والدین به دانشجویان ابراز شود.
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ارتباط دختر وپسر در محیط دانشگاهی پیش می آید، برای پیشگیری از چالش ها در این حوزه خانواده و به خصوص پدر خانواده باید رابطه عاطفی خود را با فرزندانش داشته باشد، بیان کرد: دانشگاه نیاز علمی و تحصیلی دانشجویان را به صورت حداکثری پیگیری می کند اما در حوزه مسائل عاطفی ومعنوی مسئولیت اصلی برعهده خانواده است.
وی با بیان اینکه اگر دانشجو در محیط منزل پاسخ عاطفی خوبی را دریافت نکند این موضوع را در بیرون از خانواده جستجو می کند، گفت: برای حضور فرزندان در منزل والدین برنامه داشته باشند و در محیطی دور از رسانه های جمعی و فضای مجازی فضای گفتگو بین اعضای خانواده ایجاد شود.
حجت الاسلام طباطبائی اظهار کرد: نیازمعنوی فرد نیز باید در بستر خانواده تامین شود و از تاثیر نماز بر سلامت جسم و روان نیز نباید غافل شد بنابراین مسئله مهارت اجتماعی برای ورود به فضای اجتماع، دانشگاه و یا تشکیل خانواده و نیاز معنوی و عاطفی فرد باید در نهاد خانواده تامین شود تا دانشجو دچار چالش های اجتماعی در محیط دانشگاهی نشود.
علاوه براین در همایش والدین دانشجویان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، والدین با برنامه های فرهنگی وفوق برنامه دانشگاه آشنا شدند که دانشجویان برای آشنایی با مهارت های ارتباطی و اجتماعی می توانند از آنها استفاده کنند.
طرح رویش یکی از فعالیتهای فوق برنامه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در قالب برنامه های اردویی مهارت های مختلفی از جمله حل مسئله، اصول کارتیمی، ضرورت کارفرهنگی وتشکلی، سبک زندگی اسلامی ، مهارت تفکر نقاد، آشنایی با شبکه های اجتماعی، مدیریت استرس، اصول وبایسته های فرهنگی و تشکلی از آن جمله است.