آموزش


رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تجهیز آزمایشگاه های این دانشکده به تجهیزات مورد نیاز خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هزینه ای بیش از 400 میلیون ریال به اجرا در آمده است.

دکتر محمد صفریان با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی جدید این دانشکده در آمادگی کامل بوده و برنامه ریزی ها در راستای ارائه خدمات آموزشی کیفی انجام شده است تصریح کرد: همچنین در فصل تابستان بهسازی و تجهیز فضای آموزشی دانشکده نیز به اجرا در آمده است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده برای شروع سال تحصیلی جدید اشاره و بیان کرد: مدیران گروه های آموزشی برنامه ریزی کلاس ها را بر اساس اساتید انجام داده اند و  همچنین تغییراتی برحسب ضرورت های پستی مانند تغییرات معاونت آموزشی، گروه ها و مدیریتی انجام شده است.

رئیس دانشکده بهداشت در ادامه اظهار داشت: طبق روال هرساله تور داخل دانشکده برای آشنایی دانشجویان با واحدهای دانشکده خواهیم داشت همچنین جلسه معارفه برای دانشجویان جدیدالورود و برگزاری چند کارگاه آموزشی در بخش آمار که جزء نیازهای آموزشی است برگزار می شود.  

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: دانشکده دارای چهار گروه آمار و اپدیمولوژی، آموزش بهداشت، مدیریت بهداشت و خدمات بهداشتی و گروه بهداشت محیط و حرفه ای است؛ که در تمامی این رشته ها؛ مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.

 

دکتر محمد صفریان افزود: همچنین در چهار رشته شامل  آموزش بهداشت و ارتقا سلامت، اپیدمیولوژی و آمار زیستی، مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای و علوم مدیریت و اقتصاد سلامت نیز دکترای تخصصی پذیرفته می شوند.

 

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: دانشکده بهداشت در مجموع ۲۵ مقطع رشته دارد که در این مسیر نیز باید رشد بیشتری داشته باشد؛ زیرا دیگر دانشکده های بهداشت دارای تعداد مقاطع رشته؛ اعضای هیات علمی و فضای آموزشی مناسب تری نسبت به دانشکده بهداشت مشهد هستند.

وی افزود: علی رغم این که دانشکده بهداشت مشهد تنها هشت سال است که تاسیس شده؛ اما باید با شتاب بیشتری به سمت دانشکده های توسعه یافته مانند دانشکده بهداشت تهران حرکت کند و این از اهداف این دانشکده به شمار می رود.

 

 


رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید دانشجویان در درمانگاه ها، سلامتکده ها، کلینیک ها و بیمارستانها حضور خواهند یافت تا از نزدیک با شرایط، خدمات و امکانات این مکانها آشنا شوند.

دکتر مهدی یوسفی در گفتگو با  وب دا با بیان اینکه در حال حاضر این 50 دانشجو در مقطع تخصصی در این دانشکده در حال تحصیل هستند خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز سه دانشجوی جدید در این دانشکده پذیرفته خواهند شد.

وی گفت: تکثیر و در اختیار قرار دادن کتابچه آموزشی برای آشنایی کامل دانشجویان با دانشکده، سلامتکده ها، درمانگاه ها، گروه های آموزشی، رشته و ... یکی از برنامه دانشکده برای شروع سال تحصیلی جدید می باشد.

دکتر مهدی یوسفی گفت: در راستای آمادگی های لازم برای سال تحصیلی جدید برگزاری جلسه حضوری با دانشجویان بعد از شروع ترم را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین با شروع ترم برنامه ای برای آشنایی دانشجویان با رشته تحصیلی، دانشکده، قوانین آموزشی و ... انجام خواهد شد.

رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهددر خصوص وضعیت فعالیت سلامت کده های طب سنتی زیر پوشش این دانشکده نیز اظهار داشت: در راستای گسترش خدمات، تا کنون دو سلامتکده و سه کلینیک تخصصی در زمینه طب ایرانی و مکمل در مشهد راه اندازی شده است.

دکتر مهدی یوسفی خاطر نشان کرد: کلینیک تخصصی طب ایرانی در بیمارستان امام رضا(ع)، کلینیک طب مکمل به منظور ارائه خدمات طب سوزنی و طب چینی در بیمارستان امام رضا(ع) (روبروی کفایی)، کلینیک طب ایرانی در بیمارستان قائم(عج) و  دو سلامتکده در سطح شهر مشهد به ارائه خدمات به مراجعین می پردازند.

وی تصریح کرد: در کلینیک ها و سلامتکده های طب ایرانی و مکمل تمامی خدمات مورد نیاز توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه می شود.


ارزیابی بیرونی برنامه ملی اقدام کلان منطقه 9 آمایشی در خصوص برنامه طرح تحول و نوآوری آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدت دو روز به اجرا در آمد.

به گزارش وب دا، این برنامه با حضور ارزیابان بیرونی کلان منطقه 8 آمایشی برگزار شد و  ارائه گزارشی از فرآیند ارزیابی درونی کلان منطقه 9 آمایشی، آینده نگاری و ظرفیت سازی برای کسب مرجعیت علمی در علوم پزشکی،توسعه و ارتقای زیرساخت های آموزش علوم پزشکی واعتباربخشی برنامه ها، موسسات بیمارستانهای آموزشی از جمله محورهای این برنامه بود.

بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی، اعتلای اخلاق حرفه ای، توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی و ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی توسعه کارآفرینی در بستر دانشگاه نسل سوم، ماموریت گرایی و ارتقای توانمندی دانشگاهها در بستر آمایش سرزمینی ،توسعه راهبردی، هدفمند و ماموریت گرای برنامه های آموزش عالی سلامت و آموزش پاسخگو و عدالت محور از جمله محورهای این برنامه بود.

بازدید از دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، مرکز فناوری آموزشی و آموزش مهارت های بالینی جراحی، مرکز آزمون های مجازی دانشکده های پزشکی و داروسازی، مرکز اجرای پایش سلامت کارکنان دانشگاه، مرکز طب تسکینی (هاس پیس) بیمارستان امید، مرکز آموزش مجازی دانشگاه، مرکز جامع آزمون های علوم پزشکی و مرکز بهداشتی آموزشی امیرالمومنین(ع) از دیگر برنامه های ارزیابی بیرونی برنامه ملی اقدام کلان منطقه 9 آمایشی به شمار می رود.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پیشنهاد دو ماموریت جدید برنامه تحول و نوآوری آموزش به منطقه 9 آمایشی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

دکتر اعتضاد رضوی در حاشیه برنامه ارزیابی بیرونی برنامه ملی اقدام کلان منطقه 9 آمایشی در گفتگو با وب دا اظهار داشت: با توجه به اقدامات مثبت کلان منطقه 9 آمایشی قرار است دو ماموریت جدید شامل ارتقاء آموزش پزشکی با تکیه بر فناوری های آموزشی و توسعه سلامت غذایی نیز به این منطقه محول شود.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای بسته ارتقاء آموزشی پزشکی با تکیه بر فناوری های آموزشی مرکز فناوری های آموزشی در بیمارستان امام رضا(ع) در حال توسعه و ایجاد است همچنین بسته سلامت غذایی نیز با ماموریت توسعه و تعالی علوم تغذیه ادغام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه تحول و نوآوری در آموزش از سال 94 در کشور به اجرا در آمد و بر این اساس کشور به 10 منطقه آمایشی تقسیم و ماموریت های مشترک و ویژه به هر منطقه واگذار شد تصریح کرد: انجام 11ماموریت مشترک و 5 ماموریت ویژه شامل توسعه و تعالی طب تسکینی، توسعه و تعالی علوم دندانپزشکی، توسعه و تعالی علوم تغذیه، توسعه و تعالی علون اعصاب و توسعه و تعالی طب و هنر به منطقه 9 آمایشی واگذار شده است.

دکتر اعتضاد رضوی خاطر نشان کرد: از همان ابتدا دبیرخانه و کارگروه های مرتبط در منطقه تشکیل شد و بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت منطقه 9 آمایشی پیشرفت ها و دستاوردهای مناسبی را بر اساس برنامه ریزی و اهداف تعیین شده داشته است.

وی با اشاره به حضور ارزیابانی از سوی وزارت بهداشت و منطقه 8 آمایشی برای بررسی روند اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش منطقه 9اظهارداشت: ارزیابان علاوه بر بررسی بسته های  برنامه تحول، از بخش های مختلف مرتبط با برنامه در دانشگاه نیز بازدید می کنند.

بازدید از دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی، مرکز فناوری آموزشی و آموزش مهارت های بالینی جراحی، مرکز آزمون های مجازی دانشکده های پزشکی و داروسازی، مرکز اجرای پایش سلامت کارکنان دانشگاه، مرکز طب تسکینی (هاس پیس) بیمارستان امید، مرکز آموزش مجازی دانشگاه، مرکز جامع آزمون های علوم پزشکی و مرکز بهداشتی آموزشی امیرالمومنین(ع) از دیگر برنامه های ارزیابی بیرونی برنامه ملی اقدام کلان منطقه 9 آمایشی به شمار می رود.


معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده این دانشکده امادگی لازم را برای استقبال ازدانشجویان در سال تحصیلی جدید داراست.

دکتر زهرا منظری در گفتگو با خبرنگار وب دا  با اشاره به اینکه تغییر چیدمان کلاسهای کارآموزی دانشجویان پرستاری یکی از برنامه های سال تحصیلی جدید  است گفت: با توجه به در پیش رو بودن سال تحصیلی جدید کلاس توانمند سازی برای اساتید در حال انجام است.

وی افزود: کار اصلی و شاخص ترین کاری که صورت گرفته تشکیل یک تیم متشکل از هر گروه و هر رشته در مقاطع مختلف به منظور تدوین یا بروز رسانی لاگ بوک است.  

دکتر منظری در خصوص کارایی لاگ بوک اظهار داشت: در لاگ بوک مهارت هایی که هر دانشجو و کاراموز باید بیاموزد با امضای استاد و دانشجو ثبت می شود.

وی اذعان کرد: علاوه بر لاگ بوک، پورت فولیو که بر اساس اهداف کارآموزی و شیوه ارزشیابی تهیه و تا قبل از شروع سال تحصیلی هر دانشجو با یک پورت فولیو وارد کارآموزی می شود.

دکتر منظری به یکی دیگر از برنامه های دانشکده اشاره و بیان کرد: در سال جاری چیدمان کلاسهای دانشجویان کارآموز تغییر کرده است، هر ساله کلاس این دانشجویان شنبه تا چهارشنبه چیده می شد بطوری که صبحها در بیمارستانها کاراموز بودند و عصرها کلاس داشتند.

دکتر منظری اظهار داشت: رعایت اخلاق حرفه ای مورد تاکید است. تاکید به آموزش اخلاق حرفه ای برای دانشجویان علاوه بر علم به اساتید توصیه می شود که اخلاق حرفه ای مبنی بر الگوی اسلامی را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به یکی دیگر از برنامه های دانشکده خاطرنشان کرد: از ترم های گذشته نقد کلاسها با حضور نمایندگان برگزار می شد و در سال تحصیلی جدید اولین جلسه نقد تک تک دروس کارآموزی با نماینده ها و شورای آموزشی مدیران گروه ها برگزار می شود و با یادداشت برداری به تمام مشکلات رسیدگی می شود.

دکتر منظری بیان کرد: در فضای دانشکده امکانات لازم رفاهی و آموزشی بهسازی شده است.

 

 

 

 

 

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image