آموزش


نخستین نشست هیات امنا در سال 97 برگزار می شودکارگاه های آشنایی با دانشگاه نسل سوم با حضور و تدریس دکتر ایرج نبی پور عضو تیم ستادی بسته توسعه کارآفرینی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ، جمعی از اعضای هیأت علمی ،مدیران و نمایندگانی از کلان منطقه 9 آمایشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

به گزارش وب دا، به همت دبیرخانه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی کلان منطقه 9 آمایشی و کارگروه حرکت به سوی دانشگاههای نسل سوم این دبیرخانه و با هدف توسعه کارآفرینی در بستر دانشگاه؛کارگاه هایی با عناوین  "طراحی و تدوین نقشه راه گذار به دانشگاه نسل سه" و"آشنایی با مفاهیم دانشگاه های نسل سوم و چهارم" در روزهای دوشنبه و سه شنبه، یکم و دوم مردادماه درسالن جلسات ساختمان قریشی برگزار می شود.

با مروری بر روند دانشگاه ها، در سیر تکوین آنها مشاهده خواهیم کردکه نسل اول دانشگاه ها آموزش محور بودند و رسالت خود را در تربیت نیروی انسانی و گسترش علم می دیدند که کماکان برخی از این دانشگاه ها در این دوره باقی مانده اند.

در اواسط قرن گذشته با گسترش فناوری های مختلف نیازهای تخصصی بیشتر احساس و باعث شد دانشگاه ها کم کم به سمتی بروند تا نیازها را پاسخ دهند که برای تحقق این مهم پژوهش های خود را تقویت کردند که در این دوره مأموریت دانشگاه ها در پژوهش تعریف شد و امروزه نیز بسیاری از دانشگاه های کشور در این دوره که نسل دوم دانشگاهها می باشند حضور دارند.

دردانشگاه نسل سوم ، محور ومأموریت کانونی نظام دانشگاهی ،کارآفرینی فناورانه است.برای شکل گیری دانشگاه نسل سوم و بهره مندی از مزایا و مواهب این نسل دانشگاهی باید مهارت آموزشی دانشجویان ،اعضای هیأت علمی ،مدیران و کارکنان نظام دانشگاهی در کانون راهبردها و سیاست های نهاد دانشگاه و آموزش عالی قرار گیرد.

همچنین دانشگاههای نسل چهارم باید ضمن بررسی روندهای جاری و آتی جهانی و تشخیص نقاط قوت و ضعف جامعه ، مسیر سیاست های سیاسی،اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی را به سمت و سویی رهنمون شوند که کشور بتواند جایگاه مناسب خود را در منطقه و نظام بین الملل به دست آورد.


با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، چهل و ششمین دوره جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وب دا، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه از پیشروترین و معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است، اظهار امیدواری کرد:  دانش آموختگان عزیز، دانش اندوزی را ادامه داده و درراه کسب علم،همچنان کوشا باشند.

دکتر اعتضاد رضوی با بیان اینکه امید داشتن به آینده میتواند گره گشای بسیاری از مشکلات پیش رو باشد؛ از دانشجویان خواست خدمت به خلق را سرلوحه تمامی امور خود بدانند.

دکتر صراف معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  نیز در این مراسم تاکید کرد: دانش آموختگان دندانپزشکی در زمینه اجرایی، تخصصی کار کرده و از علم و دانشکده فاصله نگیرند .

دکتر محراب خانی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده در حاشیه این همایش اظهار داشت:  این برنامه با حمایت رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی وهمت خودجوش دانشجویی برگزارشده است.

گفتنی است در این همایش ازیکی از استادان ودودانشجوی دندانپزشکی این دانشکده که به دیار باقی شتافتند ،تجلیل شد و هدایایی به رسم یادبود به خانواده های ایشان اعطا شد.


برگزاری هفدهمین آزمون تعیین صلاحیت فنی ممیزان بهداشتی واحدهای صنفیمصاحبه دکتری تخصصی ( Ph.D) سال 97 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش وب دا، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصاحبه دکتر ی تخصصی سال 97 در 4 رشته تغذیه ، آمار، فیزیک پزشکی و بینایی سنجی، باحضور 181 داوطلب در روزهای 26 و 27 و 28 تیرماه جاری در مرکز جامع آزمون ها و دانشکده پزشکی برگزار شد.

دکتر خواجوی راد افزود: مصاحبه Ph.Dبه صورت ساختارمند و در قالب چند ایستگاه مجزا (شامل تسلط بر پایان نامه مقطع قبلی و مقاله مستخرج از آن، جستجوی منابع علمی، توانایی ارائه مطالب علمی، تسلط بر زبان انگلیسـی و موضـوعات تخصصی رشته) برگزار شد. در هریک از ایستگاه‌های مصاحبه ساختارمند، راهنمای ایسـتگاه مربوطـه در اختیار داوطلب قرار می گیرد و پس از حضور داوطلب در هر ایستگاه در زمان تعیین شده (در حدود 10 دقیقـه) ممتحنین با استفاده از چک لیستهای موجود برای هر ایستگاه، به ارزیابی داوطلب خواهند پرداخت.

،بر اساس مصوبه نوزدهمین جلسه شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، از سال تحصیلی 97-96 و بـه بعد قبولی نهایی در آزمون منوط به کسب حد نصاب حداقل 30 درصد از کل نمره آزمون مصاحبه، بـا رعایـت سـایر شرایط و مقررات است. 

شایان ذکر است اسامی پذیرفته شدگان  نهایی دکتری تخصصی سال97 نیمه شهریور ماه در سامانه Sanjeshp.ir  درج خواهد شد.

 

 

 


مدیر گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: با توجه به سابقه طولانی وجود این رشته در مشهد و پتانسیل اساتید رشته اپتومتری که حضور سه تن از آنان را به عنوان عضو برد اپتومتری ایران به دنبال داشته است، می توان گفت رشته اپتومتری مشهد قطب اپتومتری در ایران به شمار می‌رود.

به گزارش وب دا؛ دکتر جواد هرویان در راستای ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های گروه بینایی سنجی دانشگاه در حوزه‌های پژوهش، بالین و آموزش گفت: بینایی سنجی یکی از رشته‌های مراقبت‌های اولیه در جهان و ایران محسوب می‌شود.

رشته اپتومتری مشهد قطب اپتومتری در ایران به شمار می‌رود

وی به توانایی دانشگاه مشهد در رشته اپتومتری اشاره کرد و تصریح کرد: وجود اعضای هیات علمی برجسته در برد اپتومتری ایران موجب شده است که گروه در تصمیم گیری‌ها، موفقیت‌های خوبی را به دست آورد و علاوه بر این، امکانات خوبی از لحاظ آموزشی و پژوهشی در اختیار گروه قرار گیرد و ما را به سطح ممتازی برساند.

دکتر هرویان به تعداد دانشجویان گروه اشاره کرد و بیان داشت: تعداد دانشجویان در مقطع کارشناسی 80، کارشناسی ارشد 17 و دکترای تخصصی 9 دانشجو می باشد.

مدیر گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطر نشان کرد: کارشناسان اپتومتری وظایف بسیاری را بر عهده دارند که به حجم این وظایف، در مقطع کارشناسی ارشد افزوده می‌شود. در مقطع دکترا  نیز علاوه بر این وظایف موقعیت‌های آموزشی به عنوان استاد دانشگاه و استخدام به عنوان عضو هیأت علمی نیز وجود دارد.

وی ابراز داشت: تعیین عیوب انکساری، تجویز وسایل کمک بینایی به افراد کم بینا، تجویز لنزهای تماسی، ساخت عینک، تشخیص و درمان تنبلی چشم، تشخیص انحرافات چشمی و ارائه تمرینات برای حل این مشکل،  کار در دید عمق از وظایف دانش آموختگان کارشناسی اپتومتری به شمار می رود.

اپتومتری تنها رشته مستقل جهت فعالیت فرد است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اپتومتری را تنها رشته‌ای دانست که فرد به صورت مستقل می‌توانددر آن مشغول به فعالیت شود و بیان داشت:  در دیگر رشته‌ها در مقطع لیسانس آن گونه که باید نمی‌توان صاحب موقعیت کاری شد؛ اما در رشته اپتومتری به صورت مستقل در این مقطع می‌توان مطب باز کرد.

دکتر هرویان خاطر نشان کرد: شاید بتوان گفت پس از رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی رشته اپتومتری دارای اهمیت از نظر اشتغال به کار است و دانشجویان کنکوری که امتیاز آن‌ها درصد کمی از رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی پایین تر است در رشته اپتومتری قرار می‌گیرند.

مدیر گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: دانشجویان معمولا از رشته تجربی به رشته اپتومتری می‌آیند و ممکن است برخی در رشته‌های ریاضی با خواندن دو درس تجربی وارد این رشته شوند.

وی به گروه اپتومتری اشاره کرد و ضمن ممتاز دانستن این گروه در دانشگاه مشهد ابراز داشت: در دو سال اخیر این گروه موفق به داشتن استاد و عضو هیات علمی برتر شده است و در همین مدت حدود 40 مقاله توسط اساتید با تجربه گروه ارائه شده؛ که بسیاری از این مقالات در حوزه درمان بیماران و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عیوب انکساری بوده است.

گروه بینایی سنجی دانشگاه مشهد موفق به چاپ 40 مقاله در دو سال شده است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: چاپ 40 مقاله در دو سال توسط پنج استاد در مجلات معتبر خارجی و ISI نشان دهنده این است که این گروه در ایران و جهان حرفی برای گفتن دارد و این در حالی است که در طی چند سال گذشته این گروه در جشنواره رازی نیز دارای رتبه‌های برتر و در جشنواره فردوسی نیز دارای مقام اول شده است.

دکتر هرویان تاکید کرد: اساتید گروه هر ساله در کنگره‌های خارجی به ارائه سخنرانی و پوستر می پردازند و اخیرا پایان نامه یکی از دانشجویان در مقاله‌ای توسط یکی از اساتید چشم پزشک گروه چشم در اسپانیا ارائه و مقام اول را کسب و به عنوان استاد اول کنگره انتخاب شد.

مدیر گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطر نشان کرد: یکی از خدمات عمده گروه همکاری با گروه چشم بیمارستان خاتم النبیا(ص) و کلینیک نور چشم تهران است که حاصل آن ارائه مقالات مشترکی در سایه این همکاری می‌باشد.

 وی ابراز داشت: از دیگر افتخارات گروه چاپ چهار کتاب در طی دو سال گذشته است؛ که به حوزه‌های دید کودکان، تمرینات بینایی، دید رنگ و کلیات اپتومتری پرداخته است.

جلسات مصاحبه کشوری مرحله دوم آزمون  PHD تخصصی اپتومتری در دانشگاه مشهد برگزار شد

وی به برگزاری جلسات مصاحبه کشوری مرحله دوم آزمون  PHD تخصصی اپتومتری در دانشگاه مشهد خبر داد و یادآور شد: بر این اساس افرادی که در کشور به صورت کتبی در مقطع دکترای تخصصی پذیرفته شده بودند مصاحبه خود را در مشهد انجام دادند؛ که این از افتخارات گروه بینایی سنجی مشهد در برگزاری این آزمون می‌باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: تجربه دانشگاه مشهد و گروه بینایی سنجی دانشگاه دو عامل در برگزاری این آزمون مهم در مشهد است و این مهم برای دومین بار است که در مشهد برگزار و نشانی بر توانمندی این دانشگاه و اساتید آن به عنوان تیم مصاحبه شونده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به برگزاری جلسه برد اپتومتری ایران در هفته انتهایی تیر ماه 97 در دانشکده پیراپزشکی مشهد اشاره و تاکید کرد: در این جلسه در خصوص بازنگری دروس، منابع درسی کارشناسی ارشد و دکترا و ارزشیابی مدارک خارجی  تاکید شد.

دکتر هرویان تصریح کرد: مدارک برخی دانشجویان که در کشورهای خارجی به تحصیل پرداخته‌اند از کشورهایی مانند استرالیا، انگلستان، کانادا و آمریکا است که برای ما تعریف شده می‌باشد؛ اما برخی از دانشجویان از کشورهایی مدرک اپتومتری خود را دریافت کرده‌اند که کسب مهارت لازم در این افراد را نشان نمی‌دهد.

وی ابراز داشت: با توجه به این که این گونه مدارک در مشهد پذیرفتنی نیست در جلسه اخیر برد اپتومتری ایران در مشهد پیشنهاد شد که دانشجویان متقاضی به تحصیل در خارج کشور در رشته اپتومتری در ابتدا لیست دانشگاه‌های معتبر را از وزارت بهداشت دریافت کنند و در ادامه برای تحصیل به این کشورها سفر داشته باشند

رشته اپتومتری در مشهد در سه مقطع دانشجو می‌پذیرد

مدیر گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یادآور شد: این رشته در سه مقطع این فرصت را برای دانشجویان علاقمند ایجاد می‌کند که در صورت وجود توانمندی از سطوح کارشناسی به کارشناسی ارشد و دکتری ارتقا پیدا کنند و نیازبه خروج از کشور برای تحصیل دانشجو وجود نداشته باشد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: این پتانسیل دو فایده عمده برای ما دارد و آن این که از هزینه کردن زیاد دانشجو برای ارتقای خود در خارج از کشور جلوگیری و مانعی در برابر از دست رفتن استعدادها در صورت عدم بازگشت دانشجو به کشور می‌شود.

دکتر هرویان ابراز داشت: دانشجویان دانشگاه پس از فارغ التحصیلی در مقطع ارشد در امور پاراکلینیک نیز فعالیت می‌کنند و تست‌های الکتروفیزیولوژی، میدان بینایی و توپوگرافی قرنیه را انجام می‌دهند که این وظایف در مقطع دکترا در کنار امور آموزشی دنبال می‌شود.

وی افزود: مقالات ارائه شده در گروه بیشتر بر دید دو چشمی، تنبلی چشم، جراحی‌های عیوب انکساری و شیوع برخی بیماری‌ها از جمله عیوب انکساری تاکید دارد؛ که در نهایت به شناسایی درصد افراد مبتلا به نزدیک بینی، دور بینی، تنبلی چشم و غیره منتج می‌شود.

قوز قرنیه عاملی بر ایجاد آستیکمات نامنظم است

مدیر گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی مقالات ما به درمان قوز قرنیه به عنوان عاملی بر ایجاد آستیکمات نامنظم که دید چشم را بسیار کاهش می‌دهد می‌باشد و مانند محققین جهان به دنبال این هستیم تا بدانیم قوز قرنیه در ایران در چه حدی است، دارای چه درمان‌هایی می‌باشد و در این راستا از چه دستگاه‌ها و روش‌هایی برای درمان استفاده می‌شود؟

دکتر هرویان ابراز داشت: نتایج پژوهش‌های ما بیشتر به دنبال پیشگیری از اختلالات بیماری و پیشگیری از شیوع عیوب انکساری است.

دکتر هرویان بیان داشت: کارهای تحقیقاتی که در ایران در خصوص بیماری‌های چشمی انجام شده است نشان می‌دهد در ایران سه درصد جمعیت به تنبلی چشم مبتلا هستند و این در حالی است؛ که بسیاری از اختلالات چشمی مانند آب مروارید در صورت عدم انجام اقدامات اولیه ممکن است منجر به نابینایی شود.

مدیر گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: این سه درصد اگر در زمان مناسب خود یعنی قبل از هفت سالگی متوجه بیماری خود شوند می‌توانند تنبلی چشم را پشت سر بگذرانند که خوشبختانه در ایران غربالگری چشمی در سنین قبل از ورود به دبستان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: چندین سال است این برنامه در مدارس و پیش دبستانی‌های کشور اجرا می‌شود و در پیشگیری از تنبلی چشم، اختلالات بینایی و نابینایی بسیار تاثیر گذار بوده است.

قدمت رشته اپتومتری در ایران به 45 سال می‌رسد

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز داشت: در پایان باید گفت قدمت این رشته بسیار طولانی است و در برخی کشورها مانند انگلستان به بیش از 100 سال می‌رسد؛ اما در ایران این رشته قدمتی حدود 45 سال را دارا می‌باشد و در دانشگاه مشهد و ملی ایران(شهید بهشتی) در سال 1353 تاسیس شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1368 رشته کارشناسی بینایی سنجی تاسیس و در سال 1381 مقطع ارشد و در سال 1391 با توجه به امکانات و اساتید بسیار مجربی که در دانشگاه مشهد وجود داشت دوره دکترای تخصصی این رشته راه اندازی شد.

دکتر هرویان بیان داشت: در سال 1364 چهار اپتومتریست فارغ التحصیل شده از دانشگاه مشهد به انگلستان و آمریکا رفته و پس از بازگشت به ایران در سال 1372 به عنوان اساتید این رشته در دانشگاه خدمت خود را آغاز و مقدمات و ظرفیت‌های ارتقای این رشته در دانشگاه را ایجاد کردند.

مدیر گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: در حال حاضر پنج استاد( چهار استاد تمام و یک دانشیار) توانا در مشهد در این رشته در حال فعالیت هستند و این در حالی است که در ایران تنها چهار دانشگاه دارای رشته اپتومتریست وجود دارد که شامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کنار دانشگاه های شهید بهشتی، ایران و زاهدان می‌شود.


معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: تلاش داریم تا با طراحي و ساخت فضاهاي مجازي و شبيه سازي شده در جهت ایجاد كلينيك و بيمارستان مجازي در مركز جامع مهارت‌هاي باليني اقدام کنیم.

دكتر محمد اعتضاد رضوي در گفتگو با وب دا؛ با اشاره به  آغاز فعالیت بخش شبیه سازهای جراحی و اندوواسکولار مركز جامع مهارت‌هاي باليني و فناوري‌هاي نوين آموزشي، گفت: در این مرکز چهار دستگاه سميلاتور از شركت ايدوس به صورت آزمايشي راه اندازي شد؛ تا اساتيدي كه با رشته‌هاي مختلف در حوزه اعمال جراحي لاپاراسكوپي، آندووسكولار (قلب، مغز و ساير اعمال) مرتبط هستند بتوانند از اين فرصت استفاده كنند.

وي ادامه داد: در ميان سمیلاتورهاي مستقر شده در اين مركز نمونه مانكن بيولوژيكي وجود دارد؛ كه تقريبا تمام وضعيت هاي نرمال هموديناميك را در آن مي شود لحاظ كرد و براي سطوح مختلف فراگيران قابل استفاده است.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد بيان داشت: اين مركز به صورت آزمايشي در اتاق عمل قديمي بيمارستان امام رضا(ع) كه قديمي ترين اتاق عمل جراحي در استان خراسان است راه اندازي شد.

دكتر اعتضاد رضوي متذكر شد: اين مركز تلاش دارد آموزش‌هاي دانشگاهي و ملي منطقه‌اي را در حوزه آموزش‌هايسميلاتور يا آموزش‌هاي شبيه سازي شده مهارتي در حوزه پزشكي و جراحي انجام دهد و متعاقب آن به دنبال اين هستيم تا محل‌هايي را براي انجام اعمال جراحي بر روي حيوانات(وت لب) طراحي كنيم.

وي از ساخت تدريجي بيمارستان و كلينيك مجازي در ساختمان فوق خبر داد و خاطر نشان كرد: در ساير قسمت‌هاي اين مركز تلاش داريم فضاهاي مجازي و شبيه سازي شده‌اي را به منظور كلينيك و بيمارستان طراحي و دانشجويان و دستياران را در محيط‌هاي شبيه سازي شده قرار دهيم.

دكتر اعتضاد رضوي اضافه كرد: بر اين اساس تلاش داريم تا از نظر توانمندي اجتماعي و ارتباطي كه نياز دانشجويان و دستياران در ارتباط با بيمار و همكار است و ساير مهارت‌هاي باليني كه در رشته‌هاي مختلف در دانشكده‌هاي مختلف وجود دارد، بتوانيم در مرحله اول خدماتي را به هفت دانشكده دانشگاه و دانشگاه‌هاي منطقه‌ و در ادامه این خدمات را در سطح ملي ارائه دهيم.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد، بيان داشت: در حال حاضر دوره‌اي دو هفته‌اي را جهت آموزش سميلاتور و ارزيابي اين دستگاه‌ها براي اساتيد گروه‌هاي مختلف برگزار خواهيم كرد، كه در پايان اين مدت نتايج و ارزيابي اساتيد دريافت و در نهايت خريداري اين دستگاه‌ها در صورت تامين بودجه كه تا حدي انجام شده است صورت مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: يكي از كارهايي كه ما بايد در آموزش‌هاي پزشكي خود انجام دهيم آموزش‌هاي مهارتي در رشته‌هاي جراحي، دستياري و فلوشيپي است، كه بايد به لحاظ اخلاق حرفه‌اي و اصول پزشكي قبل از اين كه بر روي انسان و نمونه‌هاي واقعي افراد انجام شود، بر روي نمونه‌هاي مشابه مانكن و سيستم‌هاي سميلاتور این توانمندي‌هاي مهارتي ايجاد شود.

دكتر اعتضاد رضوي هدف از ايجاد اين مركز را كسب پتانسيل‌هاي لازم براي افراد و گروه‌های هدف قبل از ورود به محيط واقعي باليني و آموزشي دانست و بيان داشت: ما به دنبال اين هستيم كه با كسب اين پتانسيل حداقل هزينه را براي بيماران در محيط‌هاي آموزشي ايجاد كنيم.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد بيان داشت: در محيط آموزشي مسئوليت همراه با نظارت مستقيم اساتيد است و اكنون نيز حداقل هزينه براي بيمار وجود دارد؛ اما براي كامل شدن اين روند علاقمند هستيم از دستگاه‌هاي سميلاتور و وت لب ها جهت كسب مهارت‌هاي لازم استفاده كنيم.

وي تاكيد كرد: اين طرح ملي است؛ زيرا دانشگاه مشهد قطب تكنولوژي آموزشي در كشور به شمار مي‌رود و يكي از ماموريت‌هاي ويژه كلان منطقه 9 كه خراسان بزرگ است به بحث ارتقاي تكنولوژي آموزشي اختصاص دارد؛ كه ماموريت ششم خراسان محسوب می‌شود.

دكتر اعتضاد رضوي چشم انداز این مرکز را ملي و منطقه‌اي عنوان کرد و ابراز داشت: با كمك همه دانشگاه‌هاي منطقه، تلاش در تعريف روشن دوره‌هاي مهارتي داريم تا این مهم را در سامانه مركز ملي مهارت‌هاي حرفه اي ثبت و با داشتن گواهي‌هاي مشخص و امتيازات روشن بتوان هزينه‌هاي مركز را تامين كنيم.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مشهد، بيان داشت: شركت ايدوس متعهد شده است كه اين مركز را  تجهيز نمایدو ما بتوانيم به صورت قطب خاورمیانه جهت ارتقاي سميلاتورها و آموزش‌هاي شبيه سازي جراحي در سطح منطقه عمل كنيم.

وي به هزينه انجام شده جهت ايجاد اين مركز مهم اشاره كرد و گفت: تا كنون تعدادی وسيله (وسايلسميلاتور) خريداري شده است و هزينه‌هاي مربوط به بازسازي ساير قسمت‌ها وجود دارد كه با پشتيباني رياست دانشگاه و معاونت توسعه اين كار نيز در حال انجام است.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image