آموزش


اعلام آخرین مهلت نام نویسی در فراخوان جذب دانشجوی پسادکترا سی و دومین دوره ی آزمون پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی با شرکت بیش از 200 داوطلب ازکلان منطقه 9 آمایشی در دانشکده ی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در شرایط کاملا حفاظت شده برگزار شد.

به گزارش وب دا، سی و دومین آزمون دستیاری دندانپزشکی به طور همزمان در 10 منطقه آمایشی ودر دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، زنجان، کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار شد.

در سی و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ١٣٩٧ ؛ ۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱ هزار و ۳۶۳ داوطلب زن و ۸۶۵ داوطلب مرد هستند.

میزان بودجه بندی سئوالات آزمون دستیاری دندانپزشکی، ضرایب دروس و نیز تراز نمرات آزمون سال ۹۷ بر اساس مصوبات سی و پنجمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بوده است.

در این آزمون در مجموع ۲۵۰ سوال طرح شده بودکه ۳۰ سئوال از درس پروتزهای دندانی، ۲۰ سئوال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ۱۰ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی بوده است، و در استخراج نتایج از روش تراز نمرات استفاده خواهد شد.

کلید اولیه آزمون دستیاری دندانپزشکی  منتشر شد

کلید اولیه آزمون دستیاری دندانپزشکی  و فرم اعتراض این آزمون از ساعت ۱۸  روز  شنبه ۱۶ تیرماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده شده است.

داوطلبان پس از مشاهده کلید اولیه، می‌توانند حداکثر تا پایان ساعت ١٦ روز سه‌شنبه ۱۹ تیر اعتراضات خود را نسبت به سؤالات آزمون، فقط از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند. دریافت اعتراضات پس از تاریخ ذکر شده و از هر طریق دیگری (نمابر، پُست، حضوری) به هیچ عنوان مقدور نیست.

آن دسته از داوطلبان که حداقل ٥٠ درصد نمره آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته‌ها) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته خواهند داشت. داوطلب می‌تواند یک رشته را در تمام دانشگاه‌ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند.


توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کتبی فلوشیپ تخصصی بالینی آزمون کارشناسی ارشد رشته های پزشکی با شرکت بیش از شش هزار و 900 داوطلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

 

مسئول حفاظت آزمون حراست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار داشت: این آزمون در روزهای 14 و 15 تیر ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در 50 رشته پزشکی در دانشکده های پزشکی و داروسازی در حال برگزاری است.

 

 مرادی خاطر نشان کرد: بیش از 30 نفر از نیروهای حراست دانشگاه وظیفه حفاظت آزمون را در این مدت بر عهده دارند.

 

 


فرایند بررسی صلاحیت های علمی پانزدهمین فراخوان جذب هیأت علمی پیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد باحضور 118 داوطلب در مرکز جامع آزمون های این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش وب دا ، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این برنامه اظهار داشت : براساس جلسات متعدد و هماهنگی های صورت گرفته با معاون آموزشی دانشگاه و هیآت اجرایی جذب، فرایند بررسی صلاحیت علمی پانزدهمین فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت مصاحبه و ایستگاهی برگزار می شود.

دکتر سرآبادانی هدف از برگزاری آزمون مصاحبه را سنجش کیفیت آموزش و سطح علمی متقاضی عنوان کرد و افزود: مصاحبه ها بگونه ای طراحی شده اند که از روایی و پایایی کاملی برخوردار باشند و سوالات و ایستگاه ها به لحاظ ساختاری و محتوایی دارای حداکثر توان علمی هستند.

وی ادامه داد: بخش اول مصاحبه بصورت انگیزشی است که متقاضی تا چه میزان می تواند با دانشگاه در تعامل باشد و در بخش دوم آن طبق شاخصهای معین شده، داوطلب به ارائه موضوع خواهد پرداخت و امتیازی متناسب با آنچه ارائه کرده است ،کسب می نماید، در نتیجه افرادی که توانایی علمی و آموزشی بالاتری داشته باشند برای همکاری با دانشگاه و طی مراحل دیگر گزینشی به وزارت متبوع معرفی می شوند.

گفتنی است فرایند بررسی صلاحیت های علمی پانزدهمین فراخوان جذب هیأت علمی پیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی ماه های تیر و مرداد سال جاری با شرکت 60 نفر در رشته ی پزشکی 20 نفردندان پزشکی ، 1 نفردارو سازی، 7 نفرپیراپزشکی، 20 نفرپرستاری و مامایی،8 نفربهداشت و 2 نفر طب سنتی در محل مرکز جامع آزمون های کلان منطقه 9 آمایشی انجام می شود.

 و پس از پایان  فرایند بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی در دانشگاه‌ افراد برای تایید نهایی به هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت معرفی می‌شوند.


آغاز فرایند بررسی صلاحیت علمی پانزدهمین فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهدرییس مرکزامور هیأت علمی وزارت بهداشت و نماینده ی وزارت بهداشت در منطقه 9 آمایشی کشور از فرآیند مصاحبه و بررسی صلاحیت های علمی متقاضیان فراخوان جذب هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، دکتر حسینی ضمن بازدید از آزمون مصاحبه داوطلبان فراخوان جذب هیات علمی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این فرایند مسیر خوبی را طی می‌کند و توانسته است با  برنامه ای از پیش تعیین شده و سازمان یافته و با همکاری تعدادی از اعضای هیأت علمی مجرب ایستگاه هایی را برای مصاحبه و  ارزیابی متقاضیان ایجاد کند.

وی افزود: در ایستگاه های طراحی شده داوطلبان بر اساس شاخص های مدون ومعین، موضوعی را انتخاب و به آموزش و ارائه آن می پردازند که این روش برای ارزیابی، مقایسه و انتخاب بهترین معلم جهت ارائه مطالب علمی، روش بسیار خوبی است.

رییس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشگاه‌ علوم‌پزشکی مشهد در فرایند جذب، خوشبختانه مسیر خوبی را طی می‌کند و لازم می‌دانم از رئیس، معاون آموزشی،مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی،اعضای هیات اجرایی جذب و کارگروه های بررسی صلاحیت های علمی و عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که همکاری و هماهنگی خوبی را با ستاد مرکزی و هیات مرکزی جذب مرکز امور هیات علمی داشته‌اند تشکر کنم .

دکتر حسینی نماینده وزارت بهداشت در کلان منطقه 9 آمایشی ضمن تقدیر از تدوین برنامه های آزمون مصاحبه ی پانزدهمین فراخوان جذب هیأت علمی در این منطقه و انتخاب اصلح که به بهترین شکل صورت می گیرد، اظهار امیدواری کرد؛ با جذب افراد توانمند و متعهد به عنوان اعضای هیات علمی، شاهد پیشرفت آموزش و پژوهش و خدمت به نظام سلامت باشیم.


نشست آموزشی ژورنال کلاب استدلال بالینی (clinical reasoning ) به همت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان تخصصی گروه داخلی برگزار شد.

به گزارش وب دا، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی اظهار داشت: : بیش از صد سال است که از ژورنال کلاب به عنوان روشی برای آموزش پزشکی استفاده می شود و این روش در حال حاضر در مراکز آموزش پزشکی و برنامه های آموزشی دستیاران تقریبا در تمام زمینه ها دیده می شود، بر این اساس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی تدابیر و برنامه هایی را پیش بینی کرده است تا دوره های ژورنال کلاب به صورت فرآیندی مستمر، منظم و با هدف معین بسط پیدا کند و سبب ارتقاء کیفیت آموزش باشد.

دکتر سرآبادانی افزود: ژورنال کلاب در حال حاضر به عنوان روشی برای آموزش تفکر انتقادی، تشویق برانجام اقدامات بالینی برمبنای روش پزشکی مبتنی بر شواهد، آموزش طراحی تحقیق، آمار زیستی و اپیدمولوژی به کار گرفته می شود، همچنین ژورنال کلاب برای انتقال مفاهیم به اعضای هیآت علمی و رزیدنت های بالینی نیز استفاده می شود که این نوع از ژورنال کلاب به منظور ارائه مقالات در مورد روش های آموزشی ، ارزشیابی و بحث و تحلیل در مورد آن استفاده می شود.

وی افزود؛ این جلسات معمولا توسط یک عضو هیات علمی بالینی و یک متخصص آموزشی هدایت می شود ومقاله هایی انتخاب می شوند که مشکلات و چالش های اعضاء در زمینه ی آموزش و یادگیری را منعکس کنند.

دکتر سید رضا موسوی دانشیار گروه داخلی و مدرس این کارگاه که در بخش داخلی بیمارستان امام رضا(ع) برگزارشد، ضمن ارائه مقاله ای در راستای استدلال بالینی اظهار داشت: روشهای استدلال بالینی روشهایی شناختی هستند به معنای تنظیم کردن اطلاعاتی که پزشک از بیمار بدست می آورد تا بتواند تشخیص و به تبع آن درمان درستی داشته باشد .

در بخش دیگری از این جلسه دکتر مصطفی جعفری عضوهیأت علمی گروه داخلی گفت: پزشکی که تشخیص درستی داشته باشد پزشک خوب قلمداد می شود و تمام لحظات یک پزشک با تشخیص آمیخته است که این مسئله هسته ی اصلی طبابت است و خطاهای شناختی با تداخل در فرآیند تشخیص آن را دچار اشکال می کند و با درمان این خطاهای شناختی می توان تشخیصی عاری از اشکال انجام داد.

وی ادامه داد: پزشکان امروزه را می توان با توانایی استدلال بالینی شان شناخت و ریشه استدلال بالینی از روانشناسی شناختی( cognative psychology  )اقتباس شده است که شاخه ای از روانشناسی است و به موضوع فهم و ادراک می پردازد.

 

 

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image