آموزش


رییس اداره آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از الکترونیکی شدن آزمون های دانشجویان پزشکی این دانشکده خبر داد.

به گزارش وب دا، دکتر ندا چوبدار با اشاره به اینکه از سال گذشته برنامه ریزی برای تمام الکترونیکی شدن آزمون های دانشجویان در این دانشکده انجام شده است اظهار داشت: با ایجاد مرکز آزمون الکترونیکی و تامین 170 سیستم رایانه از پایان ترم جاری امکان الکترونیکی برگزاری شدن تمامی آزمون های دانشجویان پزشکی مهیا شده است.

وی خاطر نشان کرد: تمامی سیستم های رایانه ای، سامانه های صوتی، مدیریت آزمون ها بر اساس استاندارد آماده و بر اساس آزمون های پایلوتی که در طول ترم انجام شده است شرایط برای برگزاری آزمون های پایان ترم آماده است.

رییس اداره آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، کاهش نیاز به نیروی انسانی، کاهش هزینه های کاغذ،  افزایش سرعت و دقت در برگزاری آزمون ها را از مزایای روش الکترونیکی برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس می توان بلافاصله پس از آزمون، ضمن سرعت در استخراج نتایج و تحلیل آن در راستای استاندارد سازی سوالات نیز گام برداشت.

دکتر چوبدار خاطر نشان کرد: بر اساس آزمون های پایلوتی که در این مرکز برگزار شده است ضمن موفقیت آمیز بودن آن رضایت دانشجویان و اساتید را نیز به همراه داشته است.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: به دنبال اعتبار بخشی بین الملل در دانشگاه هستیم در این راستا در حوزه اخلاق حرفه ای و پروفشنالیسم(کدهای اخلاقی) کارهای گسترده ای اتجام شده است؛ به نحوی که شورای عالی اخلاق در سطح دانشگاه راه اندازی و تغییر برنامه درسی در دروس مختلف جهت تاثیر گذاری در اعتلای اخلاق حرفه ای در برخی دانشکده ها آغاز شده است.

به گزارش وب دا، دکتر اعتضاد رضوی گفت: تبیین کدهای اخلاقی در برخی رشته ها نیز آغاز شده است و کارگروه اخلاق حرفه ای با کمک شورای عالی اخلاق پی گیر این موازین می باشد. در سطح منطقه نیز فعالیت های خوبی با هماهنگی همه واحدهایی که در این قضیه مرتبط هستند در حال انجام است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سایر بسته های تحول اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه علوم دندانپزشکی دانشگاه مشهد توانسته وظیفه خود را به عنوان یک ماموریت ویژه ملی تا حدی انجام دهد و بازنگری کوریکولوم دندانپزشکی عمومی را به سرانجام رسانده و ضمن تشکیل کارگروه، ابلاغ کند.

 وی تصریح کرد: اعتلای آموزش مجازی و اعتلای اخلاق حرفه ای در حوزه دندانپزشکی نیز بسته هایی است؛ که سابق بر این در حوزه مشترک در خصوص آن صحبت شده و در حوزه ماموریت ویژه ملی به طور خاص پیگیر اجرای آن هستیم.

 شکل گیری مرکز جامع توانبخشی و مرکز بازتوانی با فرهنگ سازی امکان پذیر است

 دکتر اعتضاد رضوی اظهار داشت: کلینیک های ویژه در بیمارستان امید شکل گرفته، مرکز طب تسکینی ساخته شده است و به دنبال مجوزهایی برای طراحی برنامه ریزی هستیم. همچنین به دنبال ایجاد مرکز بازتوانی بوده و امیدواریم مرکز جامع توانبخشی و مرکز بازتوانی دانشگاه شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه تغذیه، نقشه آمایش علوم تغذیه در سطح کشور در حال انجام است و به زودی ابلاغ خواهد شد. بر این اساس مشخص می شود توسعه علوم تغذیه در کدام رشته ها و به چه شکل باید باشد؛ که در این خصوص هماهنگی خوبی بین دانشکده های تغذیه و اساتید تغذیه در سطح کشور ایجاد شده است.

به دنبال راه اندازی رشته مقطع هنر درمانی هستیم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: در حوزه طب هنر در تلاش هستیم تا با همکاری وزارت علوم رشته مقطع هنر درمانی که رشته ای بین رشته ای است را راه اندازی کرده و در حال برنامه ریزی برگزاری کارگاه ها و دوره های کوتاه مدت هستیم.

دکتر اعتضاد رضوی ابراز داشت: در حوزه علوم اعصاب در بهترین کار دپارتمان علوم اعصاب راه اندازی و رشد بسیار خوبی به لحاظ مقالات، پژوهش ها و زمینه های جدید داشته است.

وی بیان داشت: در این راستا با جامع جراحان کشور آلمان و دانشگاه مونستر قرار داده بسته شده است و به دنبال این هستیم که در حوزه بالین نیز تعالی علوم اعصاب شکل بگیرد.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: برهمین اساس در بیمارستان 610 بخشی به عنوان مرکز جامع صرع برای درمان صرع های پیشرفته و مقاوم در نظر گفته شده است تا با همکاری گروه نورولوژی و اساتید گروه نوروسرجری به صورت اینتر دسیپلینر راه اندازی شود.

دکتر اعتضاد رضوی خاطر نشان کرد: پروسه اعتبار بخشی نیز به خوبی توانسته است به اعتلای بیمارستان های آموزشی کمک کند. بر این اساس شش بیمارستان دانشگاه(: بیمارستان های قائم(عج)، امام رضا(ع)، ام البنین(س)، خاتم الانبیا(ع)، امید، ابن سینا و هاشمی نژاد) توانسته اند اعتبار بخشی آموزشی دریافت کنند.

وی تاکید کرد: برخی بیمارستان ها در یک یا دو بخش یا بیشتر جنبه آموزشی دارند؛ که این بخش ها به یک بیمارستان مادر آموزشی مرتبط می باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم برنامه های آموزشی در حوزه بالین را متناسب با استانداردهای اعتبار بخشی و شاخص های اعتبار بخشی روز به روز ارتقا داده و کیفی سازی کنیم.

 

 

 


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: تلاش داریم با حمایت مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه مرکز جامع آموزش مهارتهای بالینی و جراحی و همچنین تکنولوژی های پیشرفته آموزشی در حوزه آموزش مجازی و حوزه قطب تکنولوژی را برای تمامی گروه های پزشکی در سطح منطقه راه اندازی کنیم.

دکتر محمد اعتضاد رضوی در گفت‌وگو با وب دا؛ در خصوص عمده برنامه های دانشگاه در معاونت آموزشی در سال 1397، گفت: در سال جاری برنامه های دانشگاه در حوزه آموزش در راستای گام چهارم طرح تحول سلامت است که تحول و نوآوری آموزش و آمایش سرزمینی را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه مادر و قطب منطقه 9 آمایشی و خراسان بزرگ و به عنوان دبیر خانه تحول، متولی برنامه های تحول آموزش در تمام دانشگاه ها، دانشکده ها و موسسات آموزش عالی منطقه می باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراز داشت: 9 دانشگاه و دانشکده مستقل در خراسان بزرگ وجود دارد که برنامه های تحول را در تمام این دانشگاه ها پی گیری می کنیم.

مرکز مهارت ها امکان تمرین و آموختن مهارت های بالینی بر روی مولاژ و سمیلاتور را ایجاد می کند

دکتر اعتضاد رضوی، تاکید کرد: در تلاش هستیم در سال جاری بخش کلینیکال نوروساینس را در سه حیطه مرکز جامع صرع، اختلالات حرکتی عصبی و اختلالات رشته های عصبی تقویت کرده تا در حوزه توسعه و رشد به همت اساتید و کارگروه نوروساینس فعالیت هایی که در شرایط فعلی انجام نمی شود را به سرانجام برسانیم.

وی اظهار داشت: در حوره تکنولوژی آموزشی مهمترین کاری که در این دوره به عنوان هدف و با توجه به بعد ملی در تلاش هستیم آغاز شود؛ ایجاد مرکز جامع مهارت ها و فناوری های نوین آموزشی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: جهت تحقق این هدف فضای مناسب و مفصلی در بیمارستان امام رضا(ع)، ( بخش سوانح قدیم) در دو هزار متر اختصاص داده شده است تا در جهت حل یکی از مشکلات آموزشی گام مناسبی برداشته شود.

دکتر اعتضاد رضوی تصریح کرد: این مشکل به دانشجویانی باز می گردد که قبل از فرا گرفتن مراحل آموزشی و قبل از ورود به کلینیک و اتاق عمل وارد زمینه بالین می شوند و این عوارضی به لحاظ اخلاق حرفه ای برای بیماران به دنبال دارد.

 وی افزود: جهت رفع این مشکل در جهان مرکز مهارت هایی وجود دارد که امکان تمرین و آموختن مهارت های بالینی در افراد را بر روی مولاژ و سمیلاتور فرا می گیرند؛ تا شرایط ورود بر بالین و مقابله با بیمار را داشته باشند.

دانشگاه مشهد قطب تکنولوژی آموزشی در کشور به شمار می رود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: این کار در کل کشور در قسمت مهارت های جراحی آن گونه که باید رشد نکرده است؛ در حالی که در قسمت مرکز مهارت ها همه کشور و دانشگاه ها بسیار خوب وارد شده اند و اسکیل لب بسیار خوبی وجود دارد.

دکتر اعتضاد رضوی ابراز داشت: دانشگاه مشهد قطب تکنولوژی آموزشی در کشور به شمار می رود و به دنبال مستقر کردن این قطب در بیمارستان امام رضا(ع) است تا به استقرار اسکیل لب، وت لب، درای لب و سیملاتور سنتر که مهمترین قسمت در این حوزه است دست پیدا کند.

مرکز آموزش منطقه ای سیمیلاتور جراحی در دانشگاه مشهد ایجاد می شود

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا با حمایت وزارت بهداشت تعدادی دستگاه سمیلاتور تهیه و در این خصوص با شرکت ایدوس از تاتارستان قرار داد اولیه را بسته و بنا داریم این مکان را به عنوان «مرکز آموزش منطقه ای سیمیلاتور جراحی» معرفی کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بر اساس اعتبارات موجود کار را با یک تا دو دستگاه آغاز و در ادامه بر اساس دوره هایی که گذاشته می شود و درآمدی که ممکن است وجود داشته باشد با دستگاه های بیشتری کار را ادامه خواهیم داد.

دکتر اعتضاد رضوی ابراز داشت: امیدواریم این مرکز به همت حمایت مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه به عنوان مرکز جامع آموزش مهارتهای بالینی و جراحی و همچنین تکنولوژی های پیشرفته آموزشی در حوزه آموزش مجازی و حوزه قطب تکنولوژی برای همه گروه های پزشکی در سطح منطقه راه اندازی شود.

وی خاطر نشان کرد: در هنگام بستن قرار داد با توجه به تاکید بر رسیدن به تولید داخل، دقت داشته ایم که در متن توافق نامه انتقال تکنولوژی صورت بگیرد. در همین راستا گروه خوبی تحت عنوان ایده پردازان شریف از دانشجویان دانشگاه شریف نیز موفق شده اند یک سمیلاتور چشم بسیار خوب تولید کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: معروف ترین اساتید کشور این دستگاه را تائید کرده اند و دانشگاه مشهد نیز این دستگاه را با کمک بنیاد نخبگان خریداری کرده است بنابراین اولین سمیلاتور این مرکز تولید داخل است و در همین راستا از شرکت ایرانی خواسته ایم در این جا مستقر شده و با شرکت روسی تعامل کنند.

سمیلاتور چشم ایرانی از نمونه شرکت روسی پیشرفته تر است

دکتر اعتضاد رضوی بیان داشت: سمیلاتور چشم ایرانی از نمونه شرکت روسی پیشرفته تر است و بر همین اساس از شرکت ایدوس جهت بازاریابی و فروش این دستگاه کمک خواسته ایم و به دنبال این هستیم که در این تفاهم نامه به تعامل و تبادل تکنولوژی دست پیدا کنیم.

 دکتر اعتضاد رضوی بیان داشت: در حوزه مناطق آمایشی هماهنگی بین دانشگاه های منطقه در راستای اجرای برنامه های عملیاتی طرح تحول آموزش در دبیر خانه طرح تحول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: در راستای تحول برنامه هایی وجود دارد؛ که باید در سطوح پایین (سطح دانشکده های تابع دانشگاه، گروه های آموزشی و برنامه های آموزشی) اتفاق بیفتد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: بسته های تحول شامل بسته های مشترک ( آموزش پاسخگو و عدالت محور، بین المللی سازی و مجازی سازی آموزش، اعتلای اخلاق حرفه ای، ارتقای نظام آزمون ها، اعتبار بخشی موسسات، اعتبار بخشی بیمارستان های آموزشی و دانشگاه های نسل سوم و غیره) است.

دکتر اعتضاد رضوی تصریح کرد: این برنامه عملیاتی به صورت تجمیعی در سطح منطقه با هماهنگی دانشگاه های منطقه، در شورای معاونین آموزشی کلان منطقه و با کمک کارگروه هایی که به صورت منطقه ای تشکیل می شوند دنبال می گردد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا در حوزه های بین المللی سازی از توانایی های دانشگاه استفاده بیشتری شود، در حوزه مجازی سازی آئین نامه هایی که برای تشویق اساتید لازم است ابلاغ شود و قسمتی از دروس اساتید (تا حدود 30 درصد) به صورت مجازی و تکمیلی و بلندد(ترکیبی مجازی و حضوری) تدریس شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: امکانات لازم برای گسترش آموزش مجازی در مرکز آموزش مجازی و در دانشکده ها دیده شده است.

تلاش داریم آزمون های الکترونیک قابلیت اجرا در تمام دانشگاه را داشته باشد

 دکتر اعتضاد رضوی به حوزه نظام آزمون ها اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا تلاش کرده ایم تا آزمون های الکترونیک قابلیت اجرا در تمام دانشگاه را داشته باشد. مرکز جامع آزمون به خوبی توانسته است در سطح منطقه این مهم را مدیریت و آزمون های عمومی، منطقه ای و جامع را به خوبی به کمک اساتید دانشگاه های دیگر برگزار کند.

وی اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا آزمون های الکترونیک در سطح گروه ها و دانشکده های مختلف روز به روز بیشتر و ارتقا پیدا کند؛ زیرا این مهم بهره وری بسیار بالایی دارد و مصرف کاغذ و برخی محصولات آزمون را به حداقل می رساند. از طرفی دیگر استاندارد سازی آزمون در آزمون الکترونیک نیز بسیار بهتر انجام می شود و این مهم فواید بسیاری را در مسیر اقتصاد مقاومتی و بهره وری از فضا و امکانات دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: بر این اساس مرکز جامع آزمون با 50 سیستم قابلیت برگزاری آزمون های زبان انگلیسی و بین المللی و غیره را دارا می باشد و اخیرا در دانشکده پزشکی؛ مرکز آزمون الکترونیک با ظرفیت 170 سیستم راه اندازی و این آمادگی وجود دارد که آزمون های دانشکده به صورت الکترونیک برگزار شود.

وی اضافه کرد: در دانشکده داروسازی نیز دو فضای بزرگ جهت برگزاری آزمون های الکترونیک اختصاص داده شده و حدود 70 سیستم نیز در این فضا دیده شده است.

دانشگاه مشهد با 300 سیستم به دنبال برگزاری آزمون های جامع به شکل الکترونیک است

 دکتر اعتضاد رضوی خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا در دانشکده دندانپزشکی نیز مرکز آزمون الکترونیک راه اندازی شود و در مجموع در دانشگاه به حدود 300 سیستم جهت برگزاری آزمون به این شکل برسیم و بتوانیم آزمون های جامعی که حدد 600 نفر شرکت کننده دارد را در دو نوبت برگزار کنیم.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: گفت:تلاش داریم تا مهر آینده از فضای موجود در بیمارستان هاشمی نژاد به عنوان یک بیمارستان جنرال و عمومی با درمانگاه های سطح یک برای آموزش سرپایی دانشجویان پزشکی استفاده کنیم.

دکتر محمد اعتضاد رضوی در گفت‌وگو با وب دا؛ در خصوص برنامه های در دست اقدام این معاونت در سال جاری، گفت: به دنبال این هستیم که آموزش دانشجویان پزشکی را از آموزش دستیاران و فلوشیپ ها یعنی آموزش کارشناسی و دکترای عمومی و تحصیلات تکمیلی تا حدی جدا سازی کنیم؛ زیرا این مهم به ارتقای آموزش دوره پزشکی عمومی کمک می کند.

وی خاطر نشان کرد: این جداسازی با توجه به حجم بیماران و جلوگیری  تداخل کاری که دانشجویان پزشکی کارآموز و کارورز در محیط آموزشی با دستیار و فلوشیپ دارند و بر اساس اهداف و فیلد آموزشی متفاوت، صورت می گیرد.

بهینه سازی آموزش پزشکی عمومی در دانشگاه مشهد در دست اقدام است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطر نشان کرد: بنابراین طبق آن چه که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و دبیر خانه آموزش پزشکی عمومی به دنبال آن است، دانشگاه مشهد به عنوان یکی از سه مرکز پایلوت جهت بهینه سازی آموزش پزشکی عمومی به دنبال انجام این مهم است.

دکتر اعتضاد رضوی تصریح کرد: بر این اساس فعالیت های خوبی را دانشکده پزشکی انجام داده است و حوزه معاونت آموزشی نیز به دنبال این است فضای لازم را جهت آموزش پزشکی عمومی در بیمارستان هاشمی نژاد ایجاد کند.

وی ابراز داشت: تلاش داریم تا مهر آینده از این فضا به عنوان یک بیمارستان جنرال و عمومی با درمانگاه های سطح یک برای آموزش سرپایی دانشجویان پزشکی استفاده کنیم.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: در فراخوان هیأت علمی نیز تلاش شده اساتیدی جذب شوند؛ که تخصص جنرال رشته های اصلی داخلی، اطفال، زنان و جراحی را دارا باشند و تعیین محل خدمت این اساتید در مرکز هاشمی نژاد باشد که تحت عنوان «مرکز آموزش پزشکی عمومی در بیمارستان هاشمی نژاد» نامگذاری خواهد شد.

 دکتر اعتضاد رضوی ابراز داشت: بیمارستان شهید هاشمی نژاد با زیر پوشش قرار دادن حدود دو میلیون نفر از مردم شهر مشهد از نظر آموزشی و بیمار از جایگاه خوبی برخوردار است. با تاسیس درمانگاه بزرگی که در این بیمارستان که بر اساس استانداردهای آموزشی در حال ساخت است و با بیمارستان جنرالی که در حال ساخت است امیدواریم این مرکز به الگویی جهت آموزش پزشکی عمومی در سطح ملی معرفی شود.

آموزش دانشجویان پزشکی را از آموزش دستیاران و فلوشیپ ها جداسازی می کنیم

دکتر اعتضاد رضوی تاکید کرد: یکی از اهداف حوزه معاونت آموزشی و دانشکده پزشکی در سال جدید نزدیک کردن آموزش پزشکی عمومی به استانداردهای خود بر اساس آموزش طب سرپایی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: بر این اساس باید آموزش دانشجویان پزشکی را در سطح یک و حداکثر دو انجام دهیم؛ که در بازنگری کوریکولوم آموزش پزشکی عمومی این نکته دیده شده است. ضمن این که تلاش در تقویت برخی گروه هایی که به صورت بین بخشی می توانند به آموزش پزشک عمومی در طب سرپایی کمک کنند مانند پزشکی خانواده و پزشکی اجتماعی نیز وجود دارد.

دکتر اعتضاد رضوی به جذب دانشجویان خارجی در بحث بین المللی سازی اشاره و اذعان داشت: این دانشجویان می توانند برای دانشگاه دارای منافع باشند. این منفعت تنها اقتصادی نیست بلکه حفظ استانداردهای آموزشی و داشتن مدیریت بین الملل به صورت مستقل در دانشگاه را به دنبال دارد.

وی ابراز داشت: این پیشنهاد در صورت موافقت هیأت رئیسه به ایجاد مدیر یا معاون بین الملل در دانشگاه ختم خواهد شد؛ تا دانشجویان خارجی به راحتی در این زمینه حمایت شوند و برای این که بتوانیم برخی دوره ها را با زبان انگلیسی برگزار کنیم اساتید خاصی برای این حوزه در نظر گرفته می شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: این دوره ها دارای شکل های متفاوت از جمله دوره های کوتاه مدت حرفه ای بر اساس مقاطعی که وجود دارد می باشد ؛ زیرا دانشگاه مشهد در تمام مقاطع  تا 30 درصد مجوز جذب دانشجوی بین الملل را دارا می باشد.


مجوز راه اندازی دانشکده ی مجازی مستقر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشکده ی مجازی منطقه 9آمایشی توسط شورای عالی آموزش مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید شد.

به گزارش وب دا ،  بر اساس  اعلام شورای عالی آموزش مجازی و با توجه به مستندات موجود و رعایت استانداردها والزامات دانشکده مجازی، مجوز تآسیس دانشکده مجازی مستقردر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشکده مجازی منطقه 9آمایشی تایید و جهت تصویب به شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شد. همچنین به استناد رای کمیسیون ارزشیابی و اعتبار بخشی آموزش مجازی ، اعتبار مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تصویب رسید.

مسئول مرکز تخصصی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دراین باره گفت : دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف توسعه کمّی و کیفی آموزش و تربيت نيروی انسانی حرفه ای و متخصص، کارآمد و متعهد به ارزش­ های اسلامی، ملی و اصول علمی و فنی، در سطوح مختلف از طریق آموزش های مجازی و الکترونیکی برای ارتقای سلامت جامعه، گسترش مرزهای دانش و توليد علم تشکیل خواهد شد.

دکتر رضا اسدی از چشم اندازهای این دانشکده را گسترش و اعتلای دانش یادگیری الکترونیکی و کاربرد صحیح آن در علوم پزشکی و به روز نگه داشتن دانش و توان کشور در زمینه آموزش های مجازی، هدایت صحیح یادگیری الکترونیکی و آموزش های مجازی در خدمت علوم پزشکی و توسعه فرهنگ مربوط به آن و فراهم نمودن زمينه همكاري هاي علمي با افراد و مراکز علمی، سازمان های دولتی و غير دولتی داخلی و بين المللی برشمرد.

وی از الزامات دانشکده مجازی را 3 گروه آموزشی و 3رشته ی مجازی عنوان کرد و گفت : در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در 2 رشته ی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی و جامع نگر پذیرش دانشجو دارد و امیدواریم تا در رشته های ارشد مامایی و بهداشت نیز بتوانیم بصورت مجازی دانشجو پذیرش کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 86 با راه اندازی سامانهLMS(learning manangment system (که فعالیت اساتید و فراگیران را به صورت مجازی مدیریت می کند تاسیس شد، افزود : این مرکز در کنار آموزش به فعالیتهای پژوهشی نیز می پردازد که در حال حاضر حدود 7 طرح پژوهشی  در حال اجراست که تعدادی از آنها محصول محور بوده و به تولید محصول منتج شده است و برخی در حال گرد آوری اطلاعات و  شماری نیز به سرانجام رسیده است .

دکتراسدی از دیگر فعالیت های این مرکز را تولید محتواهای آموزشی  ،تاسیس استودیوها ، برگزاری نهمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در بهمن ماه سال 96 و برگزاری آزمون های الکترونیکی در دانشگاه برشمرد.

مسئول مرکز تخصصی آموز ش مجازی دانشگاه، برگزاری دوره های آموزشی مجازی در سطح منطقه را از طرحهای بلند مدت این مرکز برشمرد و اظهار داشت؛ در حال حاضر 10 دانشجو از کشور افغانستان در حال گذراندن دوره های آموزشی در مرکز آموزش مجازی دانشگاه هستند.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image