مدیرتوسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص انجام پژوهش کاربردی درباره بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی دانشگاه ، ابراز داشت: هدف این دانشگاه خدمت رسانی به تک تک افراد جامعه میباشد که برای رسیدن به این هدف و بهبود شاخصهای سلامت در جامعه برنامههای متفاوتی را پیگیری مینماید.
به گزارش وب دا؛ محسن صادق پور تأکید کرد: یکی از این برنامهها ارتقای فرهنگ سازمانی به منظور پاسخگویی بهتر به مراجعین است و این سازمان در پی طی کردن فاصله موجود تا وضعیت مطلوب فرهنگ سازمانی میباشد.
وی گفت: با توجه به این که فرهنگ در هر سازمانی به اعضای آن سازمان هویت میدهد و هویتی که کارکنان از طریق فرهنگ سازمانی از جانب سازمان دریافت میکنند موجب افزایش تعهد سازمانی در میان کارکنان خواهد شد، به همین دلیل، پژوهش "بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس مدل دنیسون" انجام گرفت. ما در این پژوهش به دنبال آن بودیم که بدانیم فرهنگ سازمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چه وضعیتی است و چه راهکاری برای بهبود وضعیت موجود فرهنگ سازمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مناسب است.
صادق پور در ادامه بیان داشت: پرسشنامه ی این تحقیق داراي 60 سوال بود كه ابعاد انطباقپذیری، درگیرشدن در کار، سازگاری و مأموریت را در جامعه آماري که مجموعه تمامي كاركنان دانشگاه بودند مورد سنجش قرار داد.
وی بیان کرد: ضرورت داشتن فرهنگ سازمانی مناسب برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این جهت است که موجب ایجاد تعهد در کارکنان و وفاداری آنان نسبت به سازمان میگردد؛ در این صورت ایشان به گونهای فعالیت خواهند کرد که بهترین نتیجه را برای این سازمان به همراه داشته باشد و در نتیجهی آن میزان خدماتدهی به ارباب رجوع افزایش خواهد یافت. حاصل این کیفیت در خدماتدهی به ارباب رجوع، موجب افزایش تقاضا از این سازمان خواهد شد که میتواند سود اقتصادی بیشتری برای دانشگاه علوم پزشکی با خود به همراه داشته باشد، البته اگر نگاه درآمدزایی وجود داشته باشد تا به نوعی جبران برخی زیانها صورت گردد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتواند با توجه به نقاط ضعف و قوت شناسایی شده، برنامه ریزیهای لازم در جهت ارتقای فرهنگ سازمانی را صورت دهد.