مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: با پیشرفتهایی که از نظر فناوری و تکنولوژی صورت گرفته است، درصدد ارتقای سیستم فعلی نوبتدهی بیمارستانها هستیم.
به گزارش وب دا، دکتر علی اصغر انجیدنی خاطر نشان کرد: در این طرح تعداد سهمیهها افزایش داده می شود تا بیماران راحتتر بتوانند نوبت بگیرند و نکته مهم دیگر اینکه نوبتگیری به سادهترین شکل ممکن امکانپذیر باشد، زیرا اکنون پروسه نوبتگیری طولانی است و از طریق ورود به سایت انجام میشود، از این رو به دنبال این هستیم که نوبتدهی را در قالب یک اپلیکیشن طراحی کنیم و امیدواریم تا دوالی سه ماه آینده، تحقق یابد.
وی تصریح کرد: بر اساس طرحی که در دست اقدام است، متقاضیان نوبتگیری پزشکان، وارد سامانه میشوند و با درج مشخصات و کدملی ثبتنام میکنند و به این ترتیب از بروز برخی تخلفات و بازار سیاه خرید و فروش نوبت برخی پزشکان از سوی سودجویان پیشگیری میشود. در کنار این اقدامات، وضعیت تماسهای تلفنی برای اخذ نوبت هم باید بهبود پیدا کند، از اینرو به دنبال اصلاح این شیوه نوبتدهی هستیم.
مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از سوی دیگر برای مراجعان شهرستانی نیز درصدد هماهنگی با معاونت بهداشتی هستیم تا نوبتگیری برای این دسته از بیماران از طریق سیستم بهداشتی انجام شود؛ یعنی وقتی سیستم ارجاع به این نتیجه میرسد که بیمار باید از سوی پزشک متخصص ویزیت و معاینه شود، مقدماتش را فراهم کند تا بر اساس ارجاع، نوبت گیری برای بیمار انجام شود.
دکتر انجیدنی ؛ از راهاندازی و بهرهبرداری از دو کلینیک بزرگ و ویژه درمانی در منطقه سیدی و شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تا پایان سه ماه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: هر یک از این کلینیکها به یک بیمارستان اصلی یعنی بیمارستانهای قائم(عج) و امام رضا (ع) واگذار شده است و به تخصصهای مختلف مجهز هستند و به این ترتیب حجم ورودیها به کلینیکهای ویژه بیمارستانها کاهش مییابد.
وی تأکید کرد: با توجه به تخصصهایی که در این کلینیکها به کار گرفته میشود، برآورد میشود که در گام نخست، حداقل ٣٠ درصد ترافیک موجود در بیمارستانهای قائم (عج) و امامرضا (ع)کاهش یابد و به تدریج ساماندهی مطلوبتری را شاهد خواهیم بود.