معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با راه اندازی سامانه پاسخگویی تلفنی در قالب 15 خط، روزانه بیش از دو هزار تماس تلفنی از سوی مردم برقرار می شود تا در خصوص علایم بیماری کرونا اطمینان خاطر پیدا کنند.
به گزارش وب دا، دکتر شاپور بدیعی در گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه خراسان رضوی، با اشاره به اینکه به منظور کاهش استرس حاکم بر جامعه در خصوص ابتلا به این بیماری، خط تلفنی راه اندازی شد تا از حضور بی مورد مردم به بیمارستانها جلوگیری شود خاطر نشان کرد: مردم پرسش و نیاز به خدمات مشاوره ای در زمینه ویروس کووید -19 می توانند با شماره تلفن 31449449 و 191 تماس بگیرند و همکاران ما با پرسیدن سوالاتی آنها را در خصوص ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری کرونا و نحوه مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی راهنمایی می کنند.
وی با اشاره به اینکه مراجعه بی مورد مردم به بیمارستانها می تواند زمینه شیوع بیماری را فراهم کند، تصریح کرد: بعد از شیوع این بیماری در کشور ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه ریزی های لازم را در خصوص این بیماری انجام شد که مهم ترین آن پاسخگویی تلفنی به سوالات مردمی است و در حال حاضر روزانه 2 هزار تماس با این شماره تلفن ها از سوی مردم گرفته می شود که اگر این حجم از افراد به بیمارستانها و مراکز درمانی مراجعه می کردند شیوع این بیماری بسیارافزایش می یافت.
دکتر بدیعی با بیان اینکه تمامی مراکز خدمات جامع سلامت در ساعات اداری و 9 مرکز جامع خدمات سلامت از ساعت 14 الی 21 در شهر مشهد خدمات سطح یک را به بیماران مشکوک به ویروس کووید -19 ارائه می دهد، اظهار کرد: در صورتی که بیمار علایم این بیماری را داشته باشد ضمن دارو درمانی نکاتی در خصوص خود مراقبتی دریافت می کند و در صورت وخامت حال بیمار به بیمارستانهای مربوط به بستری بیماران حاد تنفسی ارجاع داده می شود.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از کلینیک های سطح شهر نیز مجهز به تصویر برداری از ریه برای بیماران حاد تنفسی هستند ، عنوان کرد: در بیمارستانها نیز خدمات درمانی و تشخیصی تکمیلی در خصوص بیماری کرونا برای بیماران انجام می شود.