مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، از تمامی ابزارهای رسانه ای به منظور اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم در این دانشگاه استفاده شد و در این راستا اقدامات موثری به اجرا در آمد.
دکتر حمید رضا رحیمی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه اطلاع رسانی صحیح و شفاف و استفاده از تمامی ابزارهای رسانه ای اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری نقش موثری در افزایش آگاهی مردم و فرهنگ سازی سلامت دارد خاطر نشان کرد: برنامه ریزی در حوزه اطلاع رسانی از پیش از شیوع بیماری کووید-19 در قالب تبلیغات محیطی، برگزاری نشست های علمی در رسانه ملی، انجام مصاحبه با خبرنگاران روزنامه ها، نشریات و سایت های خبری در دستور کار قرار گرفت و پس از شیوع این بیماری نیز به طور جدی تری دنبال شد.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت بیش از 79 هزار دقیقه برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی و بیش از 36 هزار دقیقه برنامه رادیویی برای پخش در رادیو زیارت و رادیو نما با همکاری رسانه ملی تولید و پخش شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام 64 مصاحبه مطبوعاتی با روزنامههای خراسان رضوی، قدس، شهرآرا و صبح امروز، ساخت 27 برنامه توليدی در صدای شبکه خراسان رضوی (صدای زائر، صبح بخیر خراسان، سرای زندگی، در مسیر زندگی، مردم و مسئولان و صدای پای بهار) ، ساخت 37 برنامه توليدی در سیمای خراسان رضوی (گزارش 5، پزشک شما، صبح خراسانی، شب شرقی، خونهبهخونه و اشاره) و حضور متخصصان و اعضای هیات علمی در 29 برنامه پزشک شما از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می رود.
دکتر رحیمی با بیان اینکه پایگاه خبری وب دا دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از ابزارهای مهم اطلاع رسانی در این حوزه بود خاطر نشان کرد: در این مدت بیش از 840 خبر با موضوع اختصاصی کووید-19 و در محورهای پیشگیری، عملکردها و درمان در این پایگاه تولید و درج شده است.
وی تصریح کرد: تولید 248 فیلم بهمدت 30 هزار دقیقه، تولید بیش از 98 کلیپ،تولید تیزر به مدت 8006 دقیقه وتولید 52 برنامه آموزشی با حضور پزشکان، روانشناسان، اساتید و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص کرونا هرکدام به مدت 4 دقیقه و جمعاً بیش از 208 دقیقه از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می رود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،برگزاری 8 نشست خبری با حضور مسئولان دانشگاه، برگزاری 62 مصاحبه اختصاصی و انعکاس 253 خبر در خبرگزاریها و سایتهای خبری (وب دا، مهر، ایسنا، ایرنا، فارس، تسنیم، نبض شهر، باشگاه خبرنگاران جوان، صدا و سیما ، ایکنا، ایلنا، دانا، قطره نیوز، سایت خبری جوان، صبح توس، شبستان، اخبار علمی، آخرین خبر و غیره)، را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.
دکتر رحیمی درخصوص تولید اینفوگرافی، موشنگرافی و انیمیشن، بیان کرد: این فعالیتها شامل تولید 10 موشنگرافی، تولید 10 برنامه انیمیشن با همکاری شهرداری مشهد، تولید 25 اینفوگرافی توسط واحد طراحی گرافیک روابط عمومی دانشگاه ،تولید 52 کلیپ آموزشی در آپارات و47 پیام آموزشی، بهداشتی، درمانی و اطلاعرسانی در سایت دانشگاه (برای مردم، بیماران، کادردرمانی) بوده است.
دکتر رحیمی راه اندازی سامانه 191 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهمنظور پاسخگویی به سؤالات کرونایی مردم را از دیگر اقدامات ابتکاری این مدیریت برشمرد و گفت: این سامانه به منظور پاسخگویی تلفنی شبانهروزی به سئوالات مردم در رابطه با بیماری کرونا با مشارکت EOC دانشگاه، همکاران ستادی روابط عمومی، نظام پزشکی و دانشجویان داوطلب، راه اندازی شد و در این مدت به بیش از 65 هزار تماس تلفنی پاسخ داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه فضای مجازی هم فعالیت در 4 صفحه اینستاگرامی به آدرس /mums_public_relations/ webda.mumsmums_ir / health_beat / mums_، کانال سلامتیار، کانال اطلاعرسانی روابط عمومی، ایجاد کانال ویروس کرونا جهت اطلاعرسانی عمومی در خصوص مراقبت و پیشگیری از کرونا، ایجاد کانال کمپین رسانهای جهت ارتباط مستقیم با گروه رسانهای، ایجاد گروه رسانهای کرونا جهت ارتباط مستقیم با خبرنگاران، تولید 480 پست در صفحه اینستاگرام روابط عمومی دانشگاه به آدرس mums_public_relations، فعالیت در فیسبوک، سروش، روبیکا، تلگرام، آپارات، واتساپ و ارسال محتوای کرونا ویروس را داشتهایم.