رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۳۶ سوال مردمی از طریق سامانه ۱۱۱ سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) پاسخ داد.
به گزارش وب دا، شصتمین مرحله برقراری ارتباط مستقیم مردم و مسئولان با موضوع حوزه سلامت و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و مدیران کل انتقال خون و پزشکی قانونی استان در دفتر ارتباطات مردمی اداره کل بازرسی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
در این ارتباطات مستقیم تلفنی دکتر سیدمحمدحسین بحرینی پاسخگوی ۳۶ سوال مردمی از مجموع ۴۶ سوال طرح شده از ۴ مدیر ارشد حاضر، از طریق سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد بود.
عمده پرسشهای مردمی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در موضوعات حق مناطق محروم و مرزی، پیشگیری در جهت عدم ابتلا به کرونا، بهکارگیری نیروی جدید در حوزههای مختلف سلامت، عزاداریهای بیدغدغه ایام محرم و صفر و با حفظ سلامت عزاداران حسینی، رعایت دستورالعملهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی، برگزاری بیدغدغه کنکور سراسری و امتحانات دانشآموزان و دانشجویان، برگزاری کلاسهای درسی تئوری و عملی دانشآموزان و دانشجویان در سال تحصیلی آینده و غیره بود که پرسشکنندگان پاسخ خود را از دکتر بحرینی دریافت کردند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از 3 مجموعه پرمخاطب مردمی در سامانه 111 سامد است
معاون ارتباطات مردمی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از 3 مجموعه پرمخاطب مردمی در سامانه 111 سامد در خراسان رضوی است و در این زمینه جایگاه دوم را در استان به خود اختصاص داده است.
علیاصغر ادبی در جریان شصتمین مرحله پاسخگویی مسئولان ارشد استانی به مردم از طریق سامانه تلفنی سامد، در گفتگو با وب دا اظهار کرد: سامانه 111 سامد که از سال 96 فعال شده در ساعت اداری تمامی روزهای کاری پاسخگوی سوالات مردمی بوده و درخواستها، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی در این سامانه ثبت شده و به مجموعه مرتبط با موضوع ارسال میگردد.
وی افزود: در هر هفته حضور 8 مدیر ارشد استانی را در 2 نوبت و در هر نوبت حضور 4 مدیر مرتبط با حوزههای کاری مختلف از جمله سلامت را داریم.
ادبی تصریح کرد: مدیران پرمخاطب مانند دانشگاه علوم پزشکی مشهد طبق ضوابط معین شده باید در هر فصل سال یک نوبت بهصورت حضوری در محل دفتر سامانه سامد پاسخگوی سوالات تلفنی مخاطبان خود باشند.
معاون ارتباطات مردمی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی در خصوص طرح سوالات خاص مردم از مدیران ارشد استانی، گفت: با توجه به شیوع بحران کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر 10 درصد تماسهای روزانه مردمی با موضوع کرونا بوده و عمده سوالات مردم در خصوص دورکاری پرسنل، سختی کار کارکنان، ایمنی و سلامت در محیط کار، معیشت مردم و غیره بوده است.
ادبی بیان کرد: در روزهای اخیر عمده سوالات مردمی با موضوع عزاداریهای محرم و صفر بوده و مسئولان مجموعههای مختلف و مرتبط با این حوزه پاسخگوی سوالات خواهند بود تا ضمن رفع دغدغههای موجود به واسطه بحران کرونا، عزاداری مناسب و در شأن امام حسین(ع) و بهدور از کوچکترین آسیب به عزاداران حسینی شاهد باشیم.