سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روابط عمومی از جمله ارکان مهم یک سازمان محسوب می شود و می تواند به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و مولفه اصلی در ارتقا و پیشرفت هر سازمان نقش داشته باشد.
دکتر ایوب توکلیان در حاشیه نشست با مسئولین و کارشناسان روابط عمومی مراکز درمانی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه مسئولین روابط عمومی در تمام نشست های مدیریتی بیمارستان باید حضور فعال داشته باشند خاطر نشان کرد:حوزه روابط عمومی نقش پررنگی در جهت تغییر نگرش و تبیین برای مردم جهت فرهنگ سازی در حوزه درمان می تواند ایفا نماید و باید سعی شود تا به بهترین شکل ممکن از ظرفیت موجود در راستای انجام رسالت های رسانه ای بهره برد.
وی انعکاس خبرها و سوژه های خوب را مهم برشمرد و تاکید کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری تزریق امید در جامعه است و مسئولین روابط عمومی در هر مرکز باید تمام تلاششان این باشد تا با انعکاس به موقع و گسترده اخبار امیدآفرین در راستای تبیین دستاوردها نقش مهمی را ایفاء کنند.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه صدای مردم باید حتما شنیده شود اذعان داشت: مسئولین روابط عمومی در مراکز درمانی باید در جهت فراهم سازی دریافت نظر و انتقادات مردم و گیرندگان خدمت سازوکارهای مختلفی داشته باشند و موارد را به موقع به تیم مدیریتی بیمارستان و معاونت درمان جهت بهره برداری انتقال دهند تا بتوانیم حوزه تکریم ارباب رجوع را ر مراکز ارتقا ببخشیم.
دکتر توکلیان با اشاره به نقش خطیر روابط عمومی در شناسایی نارضایتی ها در هر سازمان خاطرنشان کرد: اگر مسئولین روابط عمومی بتوانند نارضایتی ها را به موقع شناسایی و پیش بینی کنند می توان از بروز بسیاری از چالش ها و بحران ها جلوگیری کرد.
وی ضمن گوش دادن به دغدغه ها و نظرات مسئولین روابط عمومی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در حوزه رسانه به صورت همه جانبه از افراد حمایت کنیم و در راستای تبیین و فرهنگ سازی عمومی به موفقیت برسیم.