مزاحم تلفنی اورژانس 115 مشهد علاوه بر مجازات کیفری، به مدت یک سال به کار خدماتی در مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محکوم شد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: فرد خاطی که در یک سال گذشته بیش از 100 بار با تماس تلفی مزاحم مرکز اورژانس 115 مشهد شده بود و روند خدمات رسانی به شهروندان را دچار اختلال کرده بود، با پیگیری مدیریت امور حقوقی و مدیریت حراست دانشگاه و ارسال گزارشات مستمر از مزاحمین تلفنی بصورت شکایت به قوه قضائیه، در رای کتبی اعلام شده برای وی، علاوه بر جزای نقدی و حبس تعزیری به یک سال و هر روز 4 ساعت انجام امور خدماتی در مر کز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه محکوم شد.
دکتر علی یزدانی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی، موضوع مزاحمت های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تاخیر در ماموریت های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومین ترافیکی می شود خاطر نشان کرد: تا کنون سعی شده است تا با آموزش همگانی و رسانه ای و اطلاع رسانی های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت های تلفنی اقداماتی موثر انجام شود، اما با این حال مطابق بررسی آماری بیش از ۵ درصد تماس های تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نا مرتبط بوده است .
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقاء یابد که مسئولیت کلیه عواقب استفاده نا مناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن خط است و پیگیری های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می شود انجام می شود.