مدیر بیمارستان کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 95 درصد شکایات همراهیان بیمار منجر به کسب رضایت از طرف ایشان شده است، اظهار کرد: کمتر از 5 درصد شکایات به دانشگاه و مقام های بالا دستی ارجاع شده است که این مهم با حمایت های مجموعه مدیریتی و زحمات همه همکاران در بخش های مختلف اداری، درمانی، کلینیکی و پاراکلینیکی حاصل شده است.
دکتر محمد رضا کشتمندی در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: امروزه یکی از ارکان اساسی نظام های سلامت، پاسخگویی است و حقوق بیمار یکی از محورهای شاخص در تعریف استانداردها جهت اعمال حاکمیت خدمات بالینی است.
وی با اشاره به اینکه روند فعلی در ارزیابی شکایات از از این مرکز به دو روش آنی و اولویت دار انجام می شود گفت: كليه شكايات دريافت شده توسط دفتر رسيدگي به شكايات بيمارستان به صورت فرآیند محور بررسی می گردد.