سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویا سازمان باشد اظهار داشت: روابط عمومی ها باید با تشکیل شبکه اطلاع رسانی قوی در درون و برون سازمان، اقدامات دانشگاه را به شکل مناسبی انعکاس دهند.
به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در نشست با مسئولان روابط عمومی واحدهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گسترش فعالیت شبکه های اطلاع رسانی مجازی و انتشار برخی اخبار نادرست و خلاف واقع تصریح کرد: تیم رسانه ای روابط عمومی که متشکل از تمامی واحدهای زیر پوشش است باید نسبت به اطلاع رسانی دقیق و صحیح حساس بوده و تمامی فعالیت ها و خدماتی که در حوزه دانشگاه ارائه می شود به گروه مخاطبان درون و برون سازمان به شکل مطلوبی ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر اقدامات مثبتی در حوزه عمران و ارائه خدمات به مردم در بخش های بهداشت و درمان صورت گرفته است خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند که در بخش های مختلف دانشگاه چه اقداماتی صورت می گیرد و این امر باید از طریق روابط عمومی ها صورت گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایجاد تعامل مناسب با رسانه های گروهی و صدا و سیما را از دیگر موارد مهم در اطلاع رسانی صحیح به جامعه عنوان کرد و افزود: رسانه ها باید با رعایت انصاف خدمات دانشگاه را به شکل صحیح و مناسب به مردم منتقل کنند و این مهم تنها با ارتباط درستی که روابط عمومی با رسانه های جمعی برقرار می کند میسر می شود.
دکتر دارابی ، ایجاد محیط شادی آفرین و امید بخش در میان کارکنان و انعکاس خدمات پرسنل در واحدهای زیر پوشش را از دیگر انتظارات از روابط عمومی واحدها عنوان کرد.
پیش از سخنان دکتر دارابی، دکتر علی عماد زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت.
دکتر علی عماد زاده؛ نهادینه سازی و ارتقاء شاخص ها را از مهمترین اقدامات انجام شده در روابط عمومی دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس این اقدام مهم، عملکرد واحدهای روابط عمومی بر اساس شاخص های استاندارد جدید بین المللی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها دانشگاهی است که موفق به تدوین شاخص های ارزیابی شده است تصریح کرد: این برنامه قرار است که به عنوان الگویی در سطح کشور و در دانشگاه های علوم پزشکی به اجرا در آید.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: بازدیدهای دوره ای از واحدهای زیر پوشش بر اساس شاخص های ارزشیابی آغاز شده و تا کنون 18 واحد مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
دکتر عماد زاده به بروزرسانی 84 سایت آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام مهم با حمایت مالی و معنوی معاونت آموزشی و مسئولان دانشگاه به اجرا در آمده و 84 سایت آموزشی دانشگاه به زبان فارسی و انگلیسی به روز رسانی شده است.
وی به پروژه های آتی روابط عمومی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد شبکه اطلاع رسانی دانشگاه، ایجاد پروژه تعاملی دانشگاه، ایجاد شبکه اطلاع رسانی یکپارچه دیجیتال، راه اندازی سیستم روابط عمومی 24*7، ایجاد مدیریت یکپارچه محتوا در سطح دانشگاه و بروز رسانی سایت های آموزشی، مراکز تحقیقات، معاونت ها، دانشکده ها و بیمارستان ها را از جمله برنامه به شمار می رود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ حفظ استقلال روابط عمومی واحدهای تابعه، اصلاح نظام پرداخت حقوق و مزایا بر اساس طرح قاصدک، اصلاح تشکیلات سازمانی روابط عمومی در واحدها و اصلاح چند شغلگی مسئولان روابط عمومی را از جمله نیازها برشمرد.
دکتر عماد زاده همچنین افزایش ارتباطات درون و برون سازمانی، شناخت مخاطبین، تولید محتوا، تغییر نگرش مشتریان، اقدام در لحظه و حضور فعال و مستمر در واحدهای تحت پوشش را نیز از جمله انتظارات از مسئولان روابط عمومی عنوان کرد.
در ادامه این نشست با حضور دکتر دارابی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از صفحه نخست سایت دانشگاه رونمایی شد.
امنیت بیشتر،افزایش سرعت، واکنشگرا، زیباسازی، کاربری ساده، ارتقاء به جدیدترین نسخه، طبقه بندی و خلاصه سازی اطلاعات، و طراحی اختصاصی صفحه از جمله ویژگی های این صفحه به شمار می رود.
برگزاری دوره آموزشی افکار سنجی و افکار عمومی با حضور دکتر یحیایی ایله ای استاد علوم ارتباطات دانشگاه و برگزاری انتخابات شورای صنفی مسئولان روابط عمومی واحدهای زیر پوشش از دیگر بخش های این نشست بود.