544.jpg - 17.00 kBمدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ارتقا سطح فرهنگ سلامت مردم نقش مهمی در کاهش بار بیماریهای جامعه و هزینه های نظام سلامت دارد از همین رو روابط عمومی دانشگاه به عنوان طلایه داران توسعه آگاهی در سطح جامعه در این عرصه حضور پررنگی را ایفا کرده است.

دکتر محمد پهلوان ، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه دردنیای امروز، نقش روابط عمومی ها به عنوان طلایه داران توسعۀ آگاهی، غیرقابل انکار است، گفت: روابط عمومي درحقيقت، ابزار دوگانه اي است که از يک سو باعث آگاهي مديران از محيط پيرامون آنها مي شود و از سوي ديگر باعث انعكاس درست فعاليت آنان به جمعيت مخاطب مي گردد.

وی با اشاره به اینکه  برقراري اين ارتباط دوطرفه در هر سطحي، مترادف سطح توفيق روابط عمومي است، بیان کرد: دردانشگاه علوم پزشکی مشهد که طیف گسترده ای از مخاطبین عام و خاص شامل اساتید، محققین، دانشجویان، مردم و کارکنان را در بر میگیرد، نقش روابط عمومی برای اطلاع رسانی و اطلاع یابی بهنگام، ایجاد بستر تفاهم، همکاری و اعتماد متقابل، جلب مشارکت همه جانبه مخاطبان در راستای پیشبرد سیاست‌ها، برنامه‌ها و اهداف آموزشی، بهداشتی و خدماتی دانشگاه و وزارت متبوع حائز اهمیت است و این تنها وقتی امکانپذیر است  که یک روابط عمومی پویا و منسجم حضور داشته باشد.

دکتر پهلوان با اشاره به اینکه در مدت 20 ماهه مدیریت جدید روابط عمومی  تلاش شده است که در راه دستیابی به اهداف که مهمترین آن ارتقا سطح فرهنگ سلامت مردم است، گام هاي ارزشمندي برداشته شود، بیان کرد: روابط عمومی دارای ماهیتی رسانه ای است و در طبقه بندی ها، در صف رسانه های سازمان قرار می‌گیرد .به همین خاطر در حوزه مباحث رسانه‌ای، روابط عمومی‌هایی را موفق می‌دانند که با به خدمت گرفتن شیوه‌ها و روش‌های نوین ارتباطی و مهارت‌های ارتباطی، بتوانند حداکثر همکاری را جلب و بیشترین بهره‌وری را از رسانه‌های جمعی کسب کنند.

وی ادامه داد: مهمترین رسالت یک روابط عمومی، آگاه کردن مردم از تلاش ها و مشکلات سازمان، جویا شدن نظرهای مردم و جمع کردن و انتقال آن به سازمان و ترتیب اثر دادن به آنها در برنامه ریزی های آتی به منظور رسیدن به رشد و توسعه بیشتر سازمان است.

دکتر پهلوان با اشاره به اینکه تهیه، تولید و درج بیش از  5300خبر در پایگاه خبری وب دا و صفحه نخست دانشگاه، پوشش   1854  آفیش و برنامه رویدادی، ارسال بیش از 3500 خبر به خبرنگاران از طریق راه اندازی گروه مدیران رسانه ای، تهیه 11187 تصویر و درج آن در سایت دانشگاه ، راه اندازی سامانه چند رسانه ای در صفحه نخست دانشگاه و درج بیش از 1244 فیلم، کلیپ، گزارش و پادکست  از جمله تلاش های واحد  اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی است، افزود: همکاری و تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها بر اساس اعتماد متقابل از نکات مهم دیگر در عملکرد مثبت و موفقیت های یک سازمان است و در این راستا بیش از  10 هزار ارتباط رسانه ای میان خبرنگاران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مدت برقرار شده است.

وی با بیان اینکه برقراری 38 مورد ارتباط با شبکه های مختلف سراسری ، انجام 208 ارتباط زنده تلویزیونی با موضوعات مختلف، تهیه و انتشار 127 پیام  مناسبتی برای رییس دانشگاه، برنامه ریزی در جهت تولید گزارش های مکتوب و تولید 65 گزارش و یادداشت را نیز می توان از دیگر خدمات این حوزه دانست، ابراز کرد: برنامه ریزی، پوشش خبری و تصویری 56  نشست خبری با موضوعات مختلف، تامین محتوا برای درج در 13 ماهنامه الکترونیکی و ویژه نامه های مناسبتی، برگزاری جلسات ادواری با تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان صداوسیما به ‌منظور ایجـاد حسن ارتباط و آگاهی از سیاست‌گذاری‌های متقابل از مهر 1400 تاکنون بیش از 87 مورد، رصد روزانه رسانه ها و خبرگزاری ها و تولید بیش از 200 بولتن در این زمینه و انجام 23 اقدام در حوزه مستند سازی و تهیه گزارش های جامع عملکرد نیز در زمره خدمات حوزه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه گنجانده می شود.

 وی بیان کرد: در  واحد اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه اقدامات نوینی همچون راه اندازی استودیو تبیین و مصاحبه با رییس و معاونین دانشگاه در راستای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده، استودیو خادم الرضا(ع) و مصاحبه با مسئولان دانشگاهی، استانی و کشور ، استودیو انقلاب، راه اندازی سایت خانواده خوشبخت  و تامین محتوای خبری، تصویری و اطلاع رسانی در راستای فرهنگ سازی و دستیابی به اهداف قانون جوانی جمعیت  انجام شده است .

دکتر پهلوان با بیان اینکه واحد تحقیق و توسعه یکی دیگر از واحد های تحت پوشش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، گفت: بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که فعالیت روابط عمومی با تحقیق و پژوهش آغاز شده و با ارزیابی به پایان می‌رسد. امروزه در روابط عمومی‌های نوین و کارآمد، تحقیقات و پژوهش به‌ویژه سنجش افکار موجب شده تا تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در سازمان مخاطب‌محور شده و سطح فعالیت‌ها و موفقیت‌های سازمانی ارتقا یابد؛ در این راستا در 20 ماه اخیر 9 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در موضوعات مختلف و در راستای افکار سنجی و نظر سنجی مخاطبان انجام شده است.

دکترپهلوان بیان کرد: نظم دهي و نظم بخشيدن در يك سازمان كه روند فعاليتهاي منسجمي را در پيش دارد از اصول اوليه ارتباطات است و به طور قطع این نقش را روابط عمومی ها با توجه به تخصص خود می توانند به شکل مناسبی انجام دهند، در این مدت با ایجاد مدیریت رویداد در روابط عمومی دانشگاه تلاش شد که برنامه ها و همایش ها به شکل بهتری مدیریت و برنامه ریزی شود.

وی ابراز کرد: مدیریت برگزاری 223 همایش، اجلاس و مراسم دانشگاهی، استانی و ملی،   مدیریت 30 برنامه مرتبط با افتتاح پروژه های عمرانی، بهداشتی و درمانی  و تدوین 5 شیوه نامه در زمینه برگزاری مراسم ها، مدیریت رویداد، انتخاب مسئول روابط عمومی، تبریکات افتخارات دانشگاه و حمایت از سکوهای داخلی در این حوزه انجام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تحولات ناشی از پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مفهوم بسیاری از پدیده ها از جمله روابط عمومی را دستخوش دگرگونی ساخته و تاثیر پذیری از فناوری های نوین ارتباطی، عصر جدیدی را در تاریخ روابط عمومی ایجاد کرده و بستر شکل گیری روابط عمومی الکترونیک(EPR )را فراهم ساخته است، در همین راستا طراحی و درج  1582 پست  در شبکه های مجازی (ایتا – روبیکا – روبینو – تلگرام – اینستا گرام – بله – سروش )، طراحی 283 پوستر، بنر، بروشور، شاسی، کارت دعوت،  طراحی 292 اسلاید شو برای درج در صفحه نخست دانشگاه ، طراحی و تولید 25 ماهنامه ، بارگزاری 743 ویدیو در آپارات، ایجاد 25 کانال تلگرامی،15 کانال در روبیکا، 10 صفحه در اینستاگرام، 15 گروه در واتساپ و 1 کانال در توییتر،  لینکدین ، 5 کانال در آی گپ، 10 کانال در سروش، بله و آپارات، طراحی بنر 600 در موضوعات مختلف مناسبتی،  پشتیبانی فنی حدود 300 وب سایت دانشگاه، برگزاری شش کارگاه آموزشی در زمینه مدیریت وب سایت  و ایجاد 24 وب سایت جدید  انجام شده است .

وی عنوان کرد: طراحی 100 آیکون، بنر، طرح کلی برای صفحه های نخست، داخلی و پایگاه خبری وب دا، بروز رسانی سایت و ایجاد 25 مورد فرم جدید،  فعال سازی 18 سامانه جدید،  پاسخگویی به حدود 3000 ارتباط مردمی به صورت آنلاین و 196 مورد پاسخگویی مستقیم و انجام بیش از 400 مکاتبه در زمینه پیگیری درخواست ها و شکایات مردمی نیز در حوزه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

دکتر پهلوان تصریح کرد: در یک سال اخیر اقدامات جدید و نوینی همچون ایجاد سایت جدید دانشگاه، پروژه بزرگ تاریخ شفاهی، راه اندازی سایت دانش آموزان ممتاز، راه اندازی سایت گنجینه و ثبت تصاویر قدیمی و تاریخی دانشگاه، راه اندازی سایت چند رسانه ای، برقراری ارتباطات رسانه ای ملی و حضور رییس دانشگاه در شبکه های برون مرزی شامل جام جم و العالم، راه اندازی ارتباط زنده اینترنتی و ایجاد ساختار فیزیکی برای آرشیو ایمن عکس، فیلم و اطلاعات برای نخستین بار در  مدیریت روابط عمومی دانشگاه به اجرا در آمد که در نوع خود بی نظیر بود.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image