پارک علم و فناوری سلامت مشهد بعنوان نخستین پارک دانشگاهی و تخصصی استان خراسان و تنها پارک تخصصی سلامت درکلان منطقه آمایشی 9 با مجوز رسمی شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد:اولویت در پارک علم و فناوری سلامت حمایت از کلیه ایده های کارآفرینی و تولید محصولات فناورانه در حوزه سلامت اعم از تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و توانبخشی، داروهای طبیعی و شیمیایی، انفورماتیک و آی تی سلامت، سلولهای بنیادی، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، مواد آرایشی و بهداشتی، محصولات مبتنی بر بیوتکنولوژی و نانوتکنولوزی سلامت محور می باشد.
دکتر محسن تفقدی خاطر نشان کرد: بر این اساس تمامی اساتید و یا دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در هر رشته که دارای نمونه اولیه محصول و یاایده های خاص میباشند میتوانند از خدمات و تسهیلات پارک بهره مند شوند.
کارشناس امور اداری پارک علم و فناوری سلامت مشهد در این راستا اظهار کرد: صاحبان ایده یا فناوران جوان برای ورود به پارک یا مراکز رشد باید مراحل زیر را طی کنند:
الف- از ایده یا فناوری خود در حضور تیمی متشکل از متخصصین ذیربط دفاع می کنند، در صورت پذیرفته شدن، مجوز ورود به مرکز نو آوری یا مرکز رشد و یا شتاب دهنده را کسب مینمایند .
ب - واحدهای آموزش با برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی ادواری و یا موردی و واحدهای مشاوره در حوزه های تخصصی فناورانه(TTac,Imed)، کسب و کار ، حقوقی، ثبت اختراع، مالکیت فکری و معنوی ، ثبت شرکت، بیمه، مالیات ، برندینگ و تجاری سازی، بازاریابی و فروش کمک های لازم را انجام می دهند.
ج – در صورت نیاز فناوران و شرکت های دانش بنیان به کمک های مالی، علاوه بر حمایت مالی پارک، با معرفی به صندوق های سرمایه گذاری و ریسک پذیر در جهت رفع نیاز آنان اقدام می کند.
د- معرفی محصولات و شرکتها به بازار و بازاریابی
مهندس محمود سیفی با اشاره به تفاوت راه اندازی کسب و کار در پارک های علم و فناوری با فعالیت ها و کسب و کار شخصی خاطر نشان کرد: کسب و کارهای ایجاد شده در پارک های علم و فناوری ماحصل تحقیقات علمی است و علاوه بر آن پارک با حمایت قدم به قدم از کسب و کار بصورت تخصصی و با در اختیار گذاشتن مکان برای دفتر کار و کارگاه ، ارایه خدمات آموزشی و مشاوره ای ، ارایه تسهیلات اعتباری و مالی، ارایه خدمات حقوقی و تجاری سازی، بازاریابی و کمک به صادرات محصولات شرکت ها به رشد و شکوفایی بیشتر و سریعتر آنها کمک می کند.
خبرنگار: مریم توکلی