با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میز خدمت این دانشگاه به طور رسمی افتتاح شد.
مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه افتتاح این واحد در گفتگو با وب دا، با بیان اینکه میز خدمت از سال 90 به منظور راهنمایی و جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع در سازمان ها ایجاد شد اظهار کرد: با توجه به تغییر دستورالعمل های سازمان مدیریت و برنامه ریزی این واحد با رویکردهای جدید راه اندازی شده است.
محسن صادق پور خاطر نشان کرد: با توجه به استقرار حوزه ریاست و معاونت های آموزشی و پژوهشی میز خدمت در ابتدا در ساختمان مرکزی شماره یک دانشگاه(قرشی) ایجاد شد.
وی گفت: همچنین حضور سه معاونت توسعه مدیریت و منابع، درمان و غذا و دارو و بخش هایی از حوزه ریاست درسازمان مرکزی شهرک دانش و سلامت، موجب شد تا میز خدمت در دو بخش ورودی این سازمان ایجاد شده تا ضمن استقرار کارشناسان معاونت های مختلف به مراجعین خدمات ارائه شود.
مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فلسفه اصلی راه اندازی میز خدمت تحقق اهداف دولت الکترونیکی است تصریح کرد: در این راستا اقدامات مهمی در راستای الکترونیکی شدن فرایندها در دانشگاه انجام شده است تا بتوان در قالب میز خدمت به سادگی در اختیار مراجعین قرار داده شود.
صادق پور افزود: بر این اساس در صفحه نخست سایت دانشگاه مشخصات 44 فرایند شناسه دار ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت درج شده است.
وی توسعه خدمات الکترونیکی در میز خدمت را از اهداف بلند مدت این واحد برشمرد و اظهار کرد: بر این اساس فرایندهای الکترونیکی که در معاونت های مختلف انجام شده شناسایی شده است تا برای سهولت در خدمات رسانی اطلاع رسانی و مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز کار شناسایی فرایندها را در تمامی دانشگاه ها آغاز کرده است تا پایه ای برای استفاده میز خدمت و سهولت در اطلاع رسانی شفاف به ارباب رجوع و مردم در قالب یک روند مشخص باشد.
صادق پور با تاکید بر اینکه فلسفه وجود هر سازمانی خدمت به مردم است تاکید کرد: هدف نهایی میز خدمت آن است که تا به گونه ای رفتار و ارائه خدمت داشته باشیم که ارباب رجوع ضمن دریافت مناسب خدمات با رضایت بیشتری واحدهای دانشگاه را ترک کند.