رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: جذب و بکارگیری بازرسان متعهد و متخصص و آگاه به قوانین و مقررات ها در بخش های گوناگون دانشگاه موجب افزایش بهره وری صحیح می شود.
به گزارش وب دا، دکتر محمد علی کیانی در مراسم تکریم و معارفه مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در مسئله تحول آفرینی در سال جدید خاطر نشان کرد: تحول در بازرسی و ارزیابی عملکرد و بکارگیری نتایج ارزیابی در بهسازی و اثربخشی عملکرد در فرایند برنامه ریزی هدفمند خواهد شد.
وی با توجه به تحول در چرخه بهره وری در خصوص مشارکت مردمی در راستای دریافت شکایات افزود: ایجاد سامانه شکایت و ثبت شکایت برخط یکی از را هکارهای دسترسی سریع مردم با اداره بازرسی خواهد بود که به موجب این سامانه می توان به نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم و همچنین ارتقا کیفیت پاسخگویی و افزایش سرعت در رسیدگی پرداخت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اهمیت شنیدن صدای مردم توسط مدیران گفت: هنگامی که مدیران پای حرف مردم بنشینند می توانند زمینه های ایجاد تعامل صمیمی و صریح با مردم را فراهم کنند و همین موقعیت که برای شنیدن صدای مردم فراهم می شود، می تواند به اصلاح ساختار و تسهیل رفع مشکل آنها کمک کننده باشد.
حجت الاسلام مهدوی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست در خصوص جایگاه بازرسی در تحول آفرینی بیان کرد: بازرسی آیینه نمایش عملکرد مدیران است که با بیان شفاف و صریح موجب اصلاح و تغییر پذیری خواهد شد و نتایج حاصل از آن به ارتقا سازمانی افراد منجر خواهد شد.
دکتر غلامپور سرپرست مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تقدیر از زحمات و حمایت های دکتر وکیلی در این جایگاه و اهمیت ارزیابی عملکرد در دانشگاه اظهار کرد:ایجاد نظام جامع ارزیابی عملکرد مدیران که مهمترین میزان محک عملکرد است، موجب کاهش پاسخگویی به شکایت خواهد شد. همچنین این مقوله شامل سه عامل اعم از خودارزیابی که با رعایت تقوای الهی و خودسازی فردی میسر می شود و دیگری ارزیابی همگانی شامل همکاران و پرسنل مردم و در پایان ارزیابی مدیران که با پاسخگویی نسبت به عملکرد خود می پردازند، میسر می شود.
وی با توجه به بهره مندی از ظرفیت جوانان متخصص در حوزه بازرسی خاطر نشان کرد:خدمتگزاری در حوزه بازرسی فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که نیازمند دقت و تمرکز و قاطعیت و پویایی توسط نیروهای متخصص جوان در بررسی و رسیدگی به مشکلات و همچنین ارتباط موثر بر نحوه اجرای قوانین می باشد.
دکتر وکیلی مدیر پیشین اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست ضمن قدردانی از حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین همکاری مدیران در طول 16 ماه خدمت در مدیریت بازرسی بیان کرد: با حمایت و تعامل همه جانبه رییس دانشگاه،همکاری معاونین و مدیران دانشگاه و تلاش کارشناسان این مدیریت، توانستیم در تحقق وظایف محوله موفق باشیم.
دکتر وکیلی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل حائز اهمیت که باید در وجود مدیران ما نهادینه شود گوش شنوا مدیران در مواجهه با مخاطبین، بیان منطقی و مناسب و در آخر بهره مندی از کارشناسان مجرب در حوزه های تخصصی است که موجب پیشرفت این جایگاه خواهد بود.
در پایان این مراسم، دکتر علی غلامپور به عنوان سرپرست مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی و از تلاش های دکتر وکیلی در دوران تصدی در این مسئولیت قدردانی شد.