سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: نرم افزار تماد یکی از آیتم های سامانه جامع مدیریت درخواست کالا و خدمات است که با تبادل اقلام بین واحدها، مانع خرید اضافی اقلام و صرفه جویی در هزینه ها می شود.
دکتر حمیدرضا قربان زاده، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه نرم افزار تماد ( تبادل اقلام مازاد دانشگاه) از سال گذشته به شکل جدی و به صورت ابتکاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شده است ، با بیان اینکه در گذشته اقلام مازاد دانشگاه برای انتقال به واحدهای دیگر با مشکل مواجه بود و واحدها از مازاد نیاز سایرین بی خبر بودند خاطر نشان کرد: با بهره گیری از نرم افزار تماد همه واحدها باید درخواست خرید کالا را از طریق سامانه ثبت کنند و برخی از واحدها که مزایده برگزار می کنند باید منتظر بمانند که واحدی اعلام نیاز نکرده باشد، بعد از این مرحله اقدام به فروش اقلام به خارج از دانشگاه کنند.
وی با بیان اینکه از سال گذشته همه واحدها نماینده ای را معرفی کرده و این نمایندگان پس از گذراندن دوره اموزشی برای کار با سامانه تماد ، باید اقلام مازاد بر نیاز خود را معرفی کنند، گفت: برخی از واحدها هنوز به این سامانه متصل نشده اند که بر اساس برنامه ریزی این سامانه در تمامی واحدها اجرایی خواهد شد.
دکتر قربان زاده با بیان اینکه این نرم افزار به صورت یک اقدام ابتکاری برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرایی شده است، بیان کرد: برای بررسی ارزش ریالی اقلام و تبادل واقعی بین واحدها قرار است برخی شاخص ها افزوده شود تا روند تحویل اقلام به خوبی رصد شود.
وی با اشاره به اینکه نرم افزاد تماد یک بخش از سامانه جامع مدیریت درخواست کالا و خدمات است، بیان کرد: بخش دیگری که به این نرم افزار افزوده می شود به این شکل است که درخواست اقلامی که در انبار موجود نباشد به صورت اتوماتیک به درخواست خرید تبدیل می شود و کارپرداز مسئول خرید می شود تا از مشکلاتی که در گذشته برای خرید اقلام به وجود می آمد، جلوگیری شود .