معاون توسعه مدیریت و منابع مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای رضایت سنجی هوشمند ( اتوماسیون رضایت سنجی ) برای اولین بار در این مرکز خبر داد. این روش موجب افزایش رضایت مندی بیماران و همچنین شناسایی سریع نقاط نیازمند توجه بیشتر در بیمارستان می شود.
دکتر حسین محسن زاده، در گفتگو با وبدا اظهار کرد: اتوماسیون و هوشمندسازی رضایت سنجی از مراجعین به بیمارستان ها و سازمان ها به تیم مدیریت و پشتیبانی کمک می کند، تا نقاط قابل بهبود را به خوبی شناسائی و سریعا برای رفع آن اقدام کنند. به همین منظور و در راستای افزایش رضایت مندی مراجعین به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی قائم (عج) مشهد، پیرو جلسه های برگزار شده برای ایجاد بهترین راهکار طبق تصمیم اتخاذ شده، در کنار روش های قبلی ( انجام رضایت سنجی کاغذی ) از سیستم هوشمند و خودکار دریافت رضایت سنجی استفاده شود.
مهندس جواد حدادی مسئول روابط عمومی بیمارستان قائم (عج)، در ادامه افزود: در این روش با اتصال و همگامی سامانه یکپارچه بیمارستانی، سامانه اطلاع رسانی پیامکی و سامانه رضایت سنجی موفق شدیم دریافت رضایت سنجی های مراجعین را بصورت خودکار انجام بدهیم. در این مدل هنگام ورود بیمار از طریق اورژانس یا به روش الکتیو ( غیر اورژانس ) به محض ثبت اطلاعات بیمار در سیستم بیمارستانی، پیامک راهنمای بیمارستان، قوانین و مقررات بیمارستان، نحوه درج شکایت و .. به تلفن بیمار همراه یا همراهی بیمار ارسال می شود . همچنین پس از دریافت خدمات تشخیصی و درمانی ، هنگام ترخیص بیمار از بیمارستان مجدد پیامکی برای بیمار یا همراهی بیمار ارسال می شود تا از این طریق میزان رضایت مندی دریافت شود. ضمن اینکه کارشناس رسیدگی به امور بیماران و شکایات، به صورت لحظه ای این موارد ثبت شده را مشاهده و در صورت وجود شکایت بلافاصله اقدام اصلاحی انجام خواهد گرفت.
مسئول روابط عمومی بیمارستان قائم (عج) گفت: در این مدل از دریافت رضایت سنجی، دستگاه سخت افزاری خاصی وجود ندارد و صرفا از طریق اتصال نرم افزارهای یکپارچه بیمارستانی و سامانه پیامکی و سامانه تخصصی فرم های رضایت سنجی الکترونیکی استفاده می شود. همچنین در هر بخش بخصوص با توجه به ارائه خدمات متفاوت و تخصصی ویژه آن بخش رضایت سنجی هایی با سئوالات متفاوت در نظر گرفته شده است که به صورت کیوآرکد در ورودی هر بخش وجود دارد.