سامانه 191 دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده پاسخگویی به سوالات کرونایی است و شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا پیش از هر اقدام برای کسب مشاوره و راهنمایی لازم با این سامانه تماس بگیرند.
مسوول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: ارائه مشاوره به مردم در خصوص بیماری کووید ۱۹ در قالب سامانه تلفنی ۱۹۱ از ابتدای شیوع این ویروس راهاندازی شده و همچنان فعال است.
دکتر زهرا اباصلتی خاطر نشان کرد: در شرایط اوجگیری شیوع کرونا شمار تماسهای مردمی افزایش و پس از آن کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: با پایان شیوع موج سوم کرونا در خراسان رضوی طی ماههای گذشته این تماسها به حداقل خود رسید و به حدود ۱۰۰ تماس روزانه کاهش یافت و اکنون با روند افزایشی مبتلایان به بالاتر از ۵۰۰ تماس در روز افزایش یافته است.
مسوول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ابتدای شیوع کرونا و موج اول بیماری در خراسان رضوی که مردم درباره این بیماری آگاهی نداشتند بیشترین تماسهای مردمی با سامانه ۱۹۱ بین هزار تا هزار و ۵۰۰ تماس در روز ثبت شده است.
دکتر اباصلتی افزود: فعالیت این سامانه در بحران کرونا از سرگردانی مردم در این حوزه و همچنین ازدحام در مراجعه به بیمارستانها جلوگیری کرده است.
وی ادامه داد: شهروندان در تماس با سامانه ۱۹۱ اطلاعات و مشاوره تخصصی لازم را از کارشناسان آموزشدیده در مورد علائم ابتلا به ویروس کرونا، درمان بیماری کووید ۱۹ و نحوه پیشگیری دریافت میکنند و از این طریق برای معاینه و بررسی طبی به مراکز خدمات جامع سلامت واقع در نزدیکترین محل سکونتشان هدایت میشوند.