00163.jpg - 7.07 kBمسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در قالب سامانه ۱۹۱ تاکنون  به بيش از189 هزار تماس مردمي پاسخ داده شده است تا بيماران مشکوک به کرونا راهنمایی های لازم را برای مراجعه به نزدیکترین مرکز درمانی دریافت کنند.

دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه بیماران مشکوک به کرونا توسط کارشناسان این سامانه به نزدیکترین مرکز درمانی محل سکونت معرفی می شوند تا بتوانند خدمات درمانی خود را دریافت کنند، خاطر نشان کرد: شهروندان به منظور دریافت مناسب خدمات در مرحله نخست به مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه های سطح یک مراجعه نمایند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع می شوند.

وی تصریح کرد: برخی از افراد با بیان این موضوع که هر سال در این ایام دچار آلرژی فصلی می شوند عطسه و آب ریزش بینی خود را به آلرژی نسبت می دهند این در حالی است که در پاندمی کرونا اولین شک باید به سمت بیماری شایع برود از همین رو کارشناسان در این خصوص به مردم اطلاع رسانی می کنند.

مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سئوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: افرادی که علایم گوارشی مانند اسهال، استفراغ، سردرد، بی حالی و سرگیجه دارند تا زمان مشخص شدن نتیجه تست کرونا باید در قرنطینه بمانند و از مراجعه به مکان های شلوغ پرهیز کنند.

دکتر اباصلتی با بیان اینکه در یک هفته اخیر به 8 هزار و 98 تماس تلفنی پاسخ داده شده است ابراز کرد: در حال حاضر کارشناسان سامانه 191  در سه شیفت 5 نفره از ساعت 7 و30 دقیقه صبح تا 22 و 30 دقیقه به سوالات مردمی پاسخ می دهند.

اطلاعات تماس سامانه خبری وب دا

Image
آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، ساختمان قرشی
کد پستی :۹۱۷۷۸۹۹۱۹۱
نمابر: ۳۸۴۳۶۸۲۷ ۰۵۱
رایانامه :webda@mums.ac.ir
سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۲۱۹۱
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image