مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در روزهای اولیه موج چهارم کرونا تعداد تماس های تلفنی مردمی به سامانه 191 ، به هزار و صد مورد رسیده بود اما در روزهای اخیر تعداد تماس های تلفنی به 650 مورد کاهش یافته است.
دکتر زهرا اباصلتی در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه در موج چهارم کرونا به دلیل افزایش ناگهانی بیماران مبتلا و یا مشکوک به کووید-19 تعداد تماس های تلفنی به سامانه 191 افزایش یافت، عنوان کرد: کارشناسان پاسخگو به تماس هایی که در خصوص روند درمان بیماری بود توضیحات لازم را ارائه می دهند علاوه براین بیماران را به نزدیک ترین مرکز جامع خدمات سلامت ارجاع می دهند.
دکتر اباصلتی با بیان اینکه راهنمایی کارشناسان سامانه 191 بستگی به شرایط بیماران متفاوت است، گفت: مادران بارداری که دچار علایم بیماری کرونا می شوند جدا از سایرین به مراکز مراقبتی ویژه مادران باردار راهنمایی می شوند و افرادی که دوران نقاهت خود را تمایل دارند در نقاهتگاه سپری کنند به مرکز تکمیل درمان معرفی می شوند .
وی گفت: همچنین خانواده هایی که به دلیل کرونا دچار بیماری و مشکلات معیشتی شده اند نیز به مسئولان ذی ربط طرح شهید سلیمانی برای دریافت بسته های حمایتی معرفی می شوند.